Strona 1 z 2

seevin ---> M3 E92 Jet Black Competition

: sob mar 10, 2018 03:14
autor: seevin
W końcu udało mi się zrobić zdjęcia, więc pochwalę się moim M3 :grin:
Auto już znane na forum: http://mforum.com.pl/viewtopic.php?f=18&t=10655" onclick="window.open(this.href);return false;, w moich rękach od września, kupione z przebiegiem 55 tys, obecnie 60. Skrzynia manual tak jak chciałem i jestem zadowolony z decyzji, wręcz przerosła moje oczekiwania - precyzyjna, międzygazy wchodzą jak złoto, mega frajda z jazdy :D
Pełna historia serwisowa w ASO, wymiany oleju max co 10 tys km, regularne wizyty, przy 21 tys km nowe sprzęgło na gwarancji, przy 37 tys olej w dyfrze i skrzyni.
Z ciekawszego wyposażenia jest pakiet competition, rozszerzona skóra Fox Red, audio Individual (gra nieziemsko po ustawieniu equalizera), carbonowy spoiler competition i carbonowe lusterka, wydech Billy Boat. Auto miało też x-pipe ESS (przelot), ale nie dałem rady ze smrodem spalin przy jeździe na co dzień, więc obecnie jest seryjny x-pipe. Oprócz tego były sprężyny Swift, które zmieniłem na oryginalne competition i jest to chyba najlepszy "mod" zawieszenia jaki mogłem zrobić - auto o wiele lepiej się prowadzi, a 1cm prześwitu nie robi aż tak wielkiej różnicy w wyglądzie.
Z najbliższych planów jest wymiana panewek w Mautoczesci. Z czasem na pewno wróci x-pipe ESS po dołożeniu sportowych katalizatorów, wjedzie soft od któregoś z tunerów z USA, może dolot, krótszy lewarek skrzyni biegów, splittery, dyfuzor, jakieś inne drobiazgi.

Auto jest po niewielkiej stłuczce w USA, przed zakupem dokładnie sprawdzone w ASO BMW (wbrew powszechnym opiniom bardzo przydatne, trafiłem akurat na dobrego serwisanta), po zakupie cały tył rozebrany, wymieniony każdy element który nosił jakiekolwiek ślady uszkodzenia (generalnie drobiazgi). Cała tylna belka, dyfer, mocowania są nietknięte, a to było dla mnie najważniejsze, dodatkowo poza poszyciem w nadkolu nic głębiej nie ucierpiało. Udało mi się nawet zdobyć kontakt do właściciela z USA, który miał tą stłuczkę, więc mam info z pierwszej ręki :smile:

Obecnie w wydaniu zimowym na felgach 270, na lato wracają czarne BBS :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeszcze jedna fotka sprzed zimy :wink:
Obrazek

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: pn mar 12, 2018 22:40
autor: Przemooo
Świetnie wygląda, zresztą jak każde e92 M3.
Przebieg baardzo niski, 6kkm rocznie to praktycznie przestawianie auta z konta w kont - więc czas żebyś ostro nabił kilometrów :D
Szerokości

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: pn mar 12, 2018 23:24
autor: Juras
Świetna. Choc jakis lekki detaling nie zaszkodzilby sadzac po swirlach widocznych na trzecim zjdeciu. I te srebrne listwy w srodku kompletnie nie pasuja. One sa w ogole faryczne?

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: wt mar 13, 2018 00:47
autor: seevin
Przebieg jest na pewno ogromną zaletą tej sztuki, auto jest po prostu jak nowe. Moje przebiegi są w okolicach 10k rocznie, więc trochę jej przybędzie :wink:

Detailing i drobne poprawki lakiernicze też mam w planach :smile:
Listwy są oryginalne, zgodne ze specyfikacją VIN tego auta - szczotkowane aluminium. Na zdjęciach wyszły trochę prześwietlone, na żywo wyglądają dobrze i wg mnie pasują, chociaż kupując to auto jako nowe wybrałbym pewnie skórę carbonową. To byłaby chyba jedyna rzecz w wyposażeniu, której zmianę bym rozważał względem obecnej konfiguracji :D

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: pn kwie 16, 2018 00:55
autor: seevin
Auto po wymianie panewek i poduszek silnika. Od razu czuć, że wszystko lepiej działa - silnik startuje o wiele łagodniej i ciszej pracuje, biegi łatwiej wchodzą, wyeliminowane zostały stuki przy używaniu sprzęgła podczas parkingowych manewrów (efekt zużytych poduszek silnika).
Wybrałem poduszki Vibra Technics w wersji street, wielokrotnie polecane na zagranicznych forach - są trochę twardsze i o wiele wytrzymalsze niż oryginalne przy niewiele wyższej cenie. Jestem mega zadowolony, wibracje są ledwo wyczuwalne tylko na wolnych obrotach (trzeba się skupić żeby to poczuć - nikt z pasażerów znających moje auto nie był w stanie stwierdzić zmiany). Podczas jazdy nic nie czuć. Mod godny polecenia, seryjne poduszki produkowane pierwotnie dla E36 M3 wydają się średnio dawać radę z S65.
Obrazek

Dodatkowo zamontowałem krótszy lewarek od F80 M3, ogromna zmiana na plus, seryjny był zdecydowanie za wysoki i za lekki.
Obrazek

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: czw kwie 19, 2018 00:47
autor: bosspower
Nastepny mod to aluminiowe tulej bym robil.

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: czw kwie 19, 2018 13:24
autor: seevin
bosspower pisze:Nastepny mod to aluminiowe tulej bym robil.
W następnej kolejności będzie raczej x-pipe, ale o tych tulejach też myślę (rozumiem że chodzi ci o tylną belkę). Masz to zrobione u siebie?

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: czw kwie 19, 2018 16:06
autor: bosspower
Nie mam ale jak sie okaze ze mam do wymiany to wstawiam aluminiowe.
Kilka osob pisalo ze to jest najlepszy mod do tego samochodu.

Poduszki jak beda do wymiany to tez wstawiam takie jak ty.

A jak bede obnizal to tylko ze zwiekszeniem negatywow i pilowaniem mocowania amortyzatora ( DINAN to wymyslil ale to juz pewnie wiesz).

Na te spaliny jest sposob, musisz jechac caly czas szybko zeby cie nie dogonily :D .

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: pt kwie 20, 2018 09:42
autor: pawel1234
Napiszcie coś więcej o tych aluminiowych tulejach i patencie dinana.

Pozdr

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: pt kwie 20, 2018 13:31
autor: seevin
bosspower pisze:Nie mam ale jak sie okaze ze mam do wymiany to wstawiam aluminiowe.
Kilka osob pisalo ze to jest najlepszy mod do tego samochodu.

Poduszki jak beda do wymiany to tez wstawiam takie jak ty.

A jak bede obnizal to tylko ze zwiekszeniem negatywow i pilowaniem mocowania amortyzatora ( DINAN to wymyslil ale to juz pewnie wiesz).

Na te spaliny jest sposob, musisz jechac caly czas szybko zeby cie nie dogonily :D .
Nie do końca wiem czy można stwierdzić, że są już do wymiany bez zdejmowania całej tylnej belki - a jak już wydasz tyle kasy na robotę to głupotą będzie nie wymienić tych tulei :D
Obniżanie zawieszenia w tym aucie jeśli cenisz prowadzenie bardziej niż wygląd to wg mnie nie więcej niż sprężyny DINAN czyli po równo 12,5mm przód i tył. Pozostałe rozwiązania glebią przód do tego stopnia, że auto się prowadzi jak taczka. Chociaż wiele osób odbiera to jako plus, bo body roll faktycznie jest mniejszy :grin: Ale wiadomo, sprężyny się zakłada po to, żeby koło się schowało w nadkolu, a nie żeby auto lepiej jeździło :?
Poduszki zdecydowanie polecam, nawet przy DKG myślę, że zauważysz poprawę.
Smród spalin w aucie do jazdy na co dzień dla mnie był nie do przejścia. Nie wiem jak ty dajesz radę w cabrio :P
pawel1234 pisze:Napiszcie coś więcej o tych aluminiowych tulejach i patencie dinana.
Chodzi o aluminiowe tuleje tylnej belki, mocujesz ją wtedy na sztywno i tylna oś nie pracuje na boki przy zakrętach i przód-tył przy przyspieszaniu. Generalnie daje to lepszą trakcję we wszystkich warunkach i wszyscy podają, że nie ma kompletnie żadnego pogorszenia komfortu. Niektórzy nawet mówili, że to dało bardziej odczuwalną zmianę w prowadzeniu niż gwint dobrej firmy, ale nie wiem ile w tym prawdy. F80 M3 ma już fabrycznie tylną belkę montowaną na sztywno.
Minus jest taki że do wymiany trzeba rozpiąć całe zawieszenie i wymontować tylną belkę, nowe tuleje trzeba montować na prasie od góry belki. Wygoogluj sobie solid rear subframe bushings.
Patent dinana to wymiana przednich odbojów na te z E36 M3 i spiłowanie tylnych mocowań amortyzatorów przy wymianie sprężyn na obniżające. Oni to zaprojektowali do swojego zestawu obniżającego o 12,5mm. Było o tym na forum w jakimś temacie o sprężynach.

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: pt kwie 20, 2018 17:36
autor: bosspower
Piluje sie przednie gniazda a nie tylnie.

Odboje od E36 + zwiekszenie negatywu sruba w gniezdzie+ wyjecie podkladki pod sprezyna z tylu i zamontowanie nakladki na nowa sprezyne.

Chodzi o to ze wszystkie sprezyny bardziej obnizaja przod i wtedy samochod jest bardziej pochylony w efekcie czego nurkuje w zakretach.

Ta modyfikacja ma zapewnic ze po obnizeniu nachylenie bedzie takie jak fabryczne.

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: śr sie 22, 2018 03:18
autor: seevin
Update po przerwie, zamówiłem filtr powietrza Active Autowerke z USA - solidnie wykonany, po wymianie trochę lepiej słychać dolot co było głównym założeniem tego małego moda. Nie chciałem bardziej popularnego BMC, bo podobno ma kiepską filtrację - ten jest niby trochę porządniej zrobiony.
Obrazek

Oprócz tego oddałem auto do poprawy lakieru na zderzakach, korzystając z okazji pozbyłem się otworów na tablicę z przodu :D
Obrazekhttps://postimages.org/pl/
Obrazek

Wymieniłem tuleje pedału sprzęgła na delrinowe z Rogue Engineering, niby drobiazg a spora zmiana na plus, zniknęły wszystkie luzy i o wiele lepiej czuć auto.
Na foto porównanie z oryginalnymi, wypadają biednie.
Obrazekhttps://postimages.org/pl/
Był jeszcze serwis skrzyni - wymiana oleju na Redline MTF i nowe poduszki OEM. W drodze mam delrinowe tuleje koszyka skrzyni biegów i poliuretanową tuleję wybieraka z USA i myślę, że po tym wszystkim ten manual będzie idealny :grin:

Oprócz tego wrzuciłem z powrotem na jakiś czas x-pipe bez katów. W kombinacji z tym wydechem auto brzmi epicko, chyba najlepsze combo jakie słyszałem. Czuć też poprawę osiągów po przesiadce z seryjnego x-pipe, mocniej ciągnie już od 3-4 tys do samego końca. Minusem jest spadek momentu w niższych obrotach no i zapach spalin, ale to załatwię jak w końcu wspawam sportowe katy.
Co ciekawe, z "adapterami" pod drugie sondy lambda nie mam check engine, bez żadnego softu :P

Filmik do oceny ;)
https://www.youtube.com/watch?v=2MKoXjKpjEQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: wt paź 16, 2018 15:41
autor: mlodycr
seevin pisze:Auto po wymianie panewek i poduszek silnika. Od razu czuć, że wszystko lepiej działa - silnik startuje o wiele łagodniej i ciszej pracuje, biegi łatwiej wchodzą, wyeliminowane zostały stuki przy używaniu sprzęgła podczas parkingowych manewrów (efekt zużytych poduszek silnika).
Wybrałem poduszki Vibra Technics w wersji street, wielokrotnie polecane na zagranicznych forach - są trochę twardsze i o wiele wytrzymalsze niż oryginalne przy niewiele wyższej cenie. Jestem mega zadowolony, wibracje są ledwo wyczuwalne tylko na wolnych obrotach (trzeba się skupić żeby to poczuć - nikt z pasażerów znających moje auto nie był w stanie stwierdzić zmiany). Podczas jazdy nic nie czuć. Mod godny polecenia, seryjne poduszki produkowane pierwotnie dla E36 M3 wydają się średnio dawać radę z S65.
Obrazek

Dodatkowo zamontowałem krótszy lewarek od F80 M3, ogromna zmiana na plus, seryjny był zdecydowanie za wysoki i za lekki.
Obrazek





MOŻNA WIEDZIEĆ GDZIE ZAMÓWIŁEŚ TE PODUSZKI???

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: wt paź 16, 2018 19:46
autor: seevin
mlodycr pisze:MOŻNA WIEDZIEĆ GDZIE ZAMÓWIŁEŚ TE PODUSZKI???
Kupiłem na ebay.co.uk bo tam znalazłem najtaniej, można też bezpośrednio ze strony vibra technics. Widziałem też w jakichś niemieckich sklepach internetowych, ale ceny były wyższe.

Re: E92 M3 Jet Black Competition

: wt mar 05, 2019 23:04
autor: marko
Wrzuć fotkę jak auto teraz stoi na sprezynach competition....bo waham się czy zostawić ori czy dać H&R..