E92 M3 2012 DKG BLACK

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: galazka_m3 » sob lut 03, 2018 23:22

Witam. Przedstawiam moją M3. Data produkcji 07/2012r. Kolor czarny niemetalizowany (smoła :) ) Skrzynia DKG. Nagłośnienie Harman/kardon. Zawieszenie EDC. Emka kupiona w Polsce z salonu jako używana, poprzedni właściciel kupił ją w 2013r w niemieckim salonie. Całe w oryginalnym lakierze, bezwypadkowa. Pełna historia serwisowa. Kupiona przeze mnie w marcu 2017r z przebiegiem 41000km. Aktualnie jest już 65000km. Auta używam na co dzień stąd tyle km najechane :D

Co zostało zrobione przeze mnie:
-filtr sportowy BMC
-wydech M Performance
-wymieniony olej w dyfrze
-olej w silniku liqui moly 10w60 wymieniam co 10 tys km
-nowe hamulce ATE + klocki ceramiczne Jurid
-wymieniony płyn hamulcowy
-wymieniona tarcza przegubowa
-ściągnięta blokada prędkości
-korekta lakieru + powłoka ceramiczna
-przyciemnione szyby tył

Wszystkie naprawy oprócz wymiany oleju w silniku robione w serwisie BMW (jakoś mam większą pewność jak to robię u znajomego w warsztacie, poczekam aż skapie cały olej, wyciągnie strzykawą z obudowy filtra resztę oleju i widzę jak świeżutki olej jest zalewany :) )

Co mam w planach:
-decat +program TC Performance
-soft skrzyni GTS
-splittery przód
-spoiler high kick


Czas mierzony na RL 100-200 to 10.6 sek
Moc na dzień 03.02.2018r to 404km i 393 nm więc myśle że jak na serie całkiem ok, poniżej wstawie wykres (dziwne że max moc jest przy 7400 obr, później delikatnie spada)

Fotki na zimowych kołach BMW 270, na lato tradycyjna felga M3 e92 220M



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdjęcia świeżo po detailingu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie nie była walona z przodu, poprostu maska nie domknięta :D

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: galazka_m3 » czw kwie 19, 2018 19:00

Troszeczke od ostatniego czasu się pozmieniało w emce, mianowicie:
Wymiana świec zapłonowych 27.02.2018r 67400km
Obrazek
Stare świece miały 30tys przebiegu, jak widać jest to czas najwyższy na wymiane :D
Decat w BMW Expert we Wrocławiu:
Obrazek
Wymiana oleju Millers NT 10w60 oraz pranie filtra BMC 02.03.2018r 67700km (wcześniej był Liqui Moly, zauważalna różnica w temperaturze oleju ok.5-10 stopni mniej jak na LM):
Obrazek
Montaż karbonowych dekorów we wnętrzu + Lotka m-performance:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Aktualizacja oprogramowania w Bimmer Diag w Lubinie:
-aktualizacja oprogramowania w całym pojeździe (silnika 241E)
-oprogramowanie skrzyni biegów DKG z wersji GTS (szybsza zmiana biegów, poprawiona praca skrzyni Launch Control od 3500tys obr)
-aktywacja składania lusterek z pilota
-aktywacja widoku PDC z serii F
-aktywacja odtwarzania DVD podczas jazdy
-aktywacja pamięci systemu start/stop
Obrazek
Na sam koniec wszystkich zabiegów strojenie w TC Performance w Łodzi, wynik zadowalający auto zdecydowanie bardziej żwawe, 438km i 409nm :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

pawel1234
Posty: 151
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: pawel1234 » pt kwie 20, 2018 09:45

Bardzo fajne auto i galeria ! Gratki ! Robiłeś pomiary RL po remapie ?

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: galazka_m3 » pt kwie 20, 2018 11:00

Dzięki, staram się dbać najbardziej jak potrafie :) Zaraz po remapie starałem się zrobić, niestety jak cały dzień była piękna pogoda tak zaraz po strojeniu spadł deszcz i próbowałem zmierzyć lecz walczyłem bardziej nie o czas a o to żeby się nie zabić bo cały czas gubiłem trakcje, na dodatek na zimowych oponach 235 na tyle ;/ z 4 pomiarów tylko jeden się udał ale nie do końca bo od 100-195 przy problemie z trakcją wyszło 9.3 sekundy :D

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: seevin » pt kwie 20, 2018 13:40

Super wygląda ten lakier po detailingu, muszę niedługo zrobić ze swoim to samo.
Jaką miałeś temperaturę na Liqui Moly?
PDC z serii F czyli animacja jest w pionie czy jakieś inne zmiany?
Dobre wyniki po modach, gratuluję :) Tylko z tymi decatami firma z Wrocławia mogła się trochę bardziej postarać :P
Rozważasz może sprzedaż oryginalnych listw? :wink:

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: galazka_m3 » pt kwie 20, 2018 16:19

Polecam zrobić detailing, będziesz baardzo zadowolony, auto zdecydowanie odzyskuje głębie czerni :D
Na LM przy normalnej jeździe było prawie 100 stopni a przy pałowaniu i szybkim lataniu po obwodnicy grubo powyżej 100, tak na moje oko ze 105-107 stopni. Teraz na Millersie mam przy normalnej jeździe z 90 stopni, duzo do 100 brakuje, a przy bucie delikatnie ponad 100.
PDC zmiana polega na tym że jest cały samochodzik + widok z przodu lub z tyłu zależnie czy parkujesz tyłem czy przodem ten samochodzik się przemieszcza w przód lub w tył :D
Dzięki, mierzyłem w okolice 440 koni bo to ponoć max dla M3 w wersji wolnossącej (jeden pomiar był 439 km :P), później już tylko zostaje kompresor :P Decaty zrobione tak żebym mógł wrócić do serii jakby kiedyś była taka potrzeba, może dlatego tak to wygląda, nie wiem nie znam się, wiem że nikomu innemu bym nie powierzył tego auta :D
Nie rozważałem sprzedaży listw bo dostane za nie jakieś śmieszne pieniądze a tak to jak będe kiedyś emke sprzedawał to będą dwa komplety :)

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: seevin » pt kwie 20, 2018 17:02

No to jest różnica faktycznie, ale nie wiem czy to dobrze w aucie do jazdy na co dzień w każdej pogodzie. Millers ma lepkość 24.4 przy 100C i 170.8 przy 40C, na tor pewnie super ale zimą w trasie może ci się długo rozgrzewać (dla porównania Castrol ma 22.7 i 160). Ja też miałem zalany LM i temperatury wyglądały podobnie jak piszesz, teraz mam Castrola, trochę szybciej się rozgrzewa, temperatura podobna, może 1mm wychylenia więcej na wskazówce.
Możesz podesłać fotkę z idrive jak to wygląda? Ja nie mam czujników z przodu także nie wiem jak by to u mnie było.
Da radę więcej wycisnąć przy pełnym x-pipe, lepszym sofcie, mniejszych rolkach i porządnym dolocie (np Eventuri), ale trzeba wydać wtedy więcej kasy.
EDIT: W sumie to sądząc po tym wyniku nie jestem do końca przekonany: https://www.facebook.com/evolveautomoti ... 574553460/

Odnośnie tych decatów to miałem na myśli, że średnio wyglądają przez spawy co 5 cm :D .
Nie wolałeś kupić ich np. z Evolve?
Obrazek

Jakbyś się jednak rozmyślił co do tych listw to możesz mi napisać na pw cenę, którą uważasz za nieśmieszną ;)

bandai
Posty: 35
Rejestracja: śr gru 17, 2014 14:31
Auto: e92 m3

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: bandai » pn kwie 23, 2018 08:35

ja mam spawane od zera, dokładnie na wzór evolve, koszt 500 zł - dlatego nie opłaca się kupowować tych sygnowanych logo evolve.
Tam gdzie trzeba to trzeba ale to tylko decat...

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: galazka_m3 » wt kwie 24, 2018 00:13

Troszke dłużej się nagrzewa, to fakt ale znowu stabilniejsza jest ta temperatura, wcześniej na LM duże wahania były, czy to dobrze czy źle, nie wiem ale chciałem spróbować co się będzie działo na innym oleju :D na początku miałem wlanego castrola jak kupiłem auto i przy wymianie po 11tys km olej był czarny, więc coś w tym jest że castrol zostawia syf w silniku (wiele osób na zlocie BMW oraz mechanicy też mi to też potwierdzili). Przy wymianie oleju LM po 10 tys km olej był przepracowany i ciemny ale nie aż tak bardzo jak tamten castrol, jestem ciekaw co będzie po Millersie :D
Tak to teraz u mnie wygląda przy parkowaniu:
Obrazek

A co do mocy to właśnie sam sobie znalazłeś przykład że na tym etapie co jestem teraz to nawet dolotem eventuri czy jakimś innymi bajerami typu x-pipe itp nie ugrasz tutaj wiecej jak 5km a kasy wydasz jeszcze raz wiecej jak ja za całą operacje przy aucie :P
Ok te z Evolve wyglądają ładniej, ale ja auta od spodu nie oglądam na codzień więc mi to nie przeszkadza, role spełniają dokładnie tą samą :D

bandai
Posty: 35
Rejestracja: śr gru 17, 2014 14:31
Auto: e92 m3

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: bandai » wt kwie 24, 2018 09:28

galazka_m3 pisze:Ok te z Evolve wyglądają ładniej, ale ja auta od spodu nie oglądam na codzień więc mi to nie przeszkadza, role spełniają dokładnie tą samą :D
Ja robiłem w Redux w Zgierzu, na samym początku zaznaczyłem, że chce piękne jak z obrazka - takie zrobili, wstydu nie ma kładąc się pod auto :D

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: seevin » wt kwie 24, 2018 19:07

galazka_m3 pisze:Troszke dłużej się nagrzewa, to fakt ale znowu stabilniejsza jest ta temperatura, wcześniej na LM duże wahania były, czy to dobrze czy źle, nie wiem ale chciałem spróbować co się będzie działo na innym oleju :D na początku miałem wlanego castrola jak kupiłem auto i przy wymianie po 11tys km olej był czarny, więc coś w tym jest że castrol zostawia syf w silniku (wiele osób na zlocie BMW oraz mechanicy też mi to też potwierdzili). Przy wymianie oleju LM po 10 tys km olej był przepracowany i ciemny ale nie aż tak bardzo jak tamten castrol, jestem ciekaw co będzie po Millersie :D
Spoko, czekam na zimowy update :smile:
A co do Castrola to pierwsze słyszę, żeby zostawiał syf w silniku, do tej pory raczej przeciwnie - mówimy oczywiście o tylko 10W60.
Tu np post z Evolve, auto od nowości tylko na Castrolu https://www.instagram.com/p/Bgf04GCBWj8 ... automotive
W Mautoczęści też polecili Castrola, to się skusiłem - zobaczymy. Ja olej wymieniam co 7k km. Następny na test wezmę Shella, AKA BMW Twinpower Turbo :D

A to PDC chyba głupio wyjdzie jak się ma tylko tylne czujniki. Ale dzięki za foto :wink:

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: galazka_m3 » śr kwie 25, 2018 14:06

Sprawdze też zużycie oleju bo np na Castrolu paliła tego oleju więcej, na LM przez 10 tys km wzięła 1 litr. Przy moich przebiegach to raczej nie zimowy a letni update, myśle że w lipcu/sierpniu gdzieś mi wyjdzie wymiana bo od początku marca już 3tys przejechałem :D
Co do tego Castrola to też słyszałem że to nie jest w pełni syntetyczny olej tylko produkowany w technologii syntetycznej z przepracowanego oleju (nie jest to moja opinia lecz mechaników którzy rozbierali jakiś silnik na zlocie w Warszawie w tamtym roku). Podobno na tą chwile najlepszy olej do s65 to LM i Millers, na Motulu czytałem opinie że vanosy sie odzywały...
Jeśli chodzi o shella to tez nad nim myślałem,teraz BMW korzysta z tego oleju lecz jak zobaczyłem że jest prawie 3 razy tańszy od Millersa to pomyślałem że coś musi w tym być, zbyt duża różnica cenowa co za tym idzie pewnie też jakość gorsza...

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: --==maly==---- » śr kwie 25, 2018 22:58

Castrol obecnie nawet na swojej stronie dobierając olej informuję że nie ma oleju silnikowego do m3 E92. Jeżeli chodzi o Millersa i Liqui Moly z testów wychodziło, że millers minimalnie lepiej chronił do 5000km przebiegu potem jego właściwości mocno spadały i średnio do 10 000 km Liqui Moly wychodziło lepiej. Millers dłużej też się nagrzewał i osiągał dobre parametry lepkości. To były testy dla poprzedniej wersji Millersa nie wiem co dokładnie zmieniono w tym najnowszym. Ja u siebie do E46 m3 i E92 M3 leje Liqui Moly ubytków brak silnik czysty wszystko OK temperatura pracy jest wyższa na Liqui Moly ale to nie znaczy że to gorzej jakiś skrajnych temperatur nie osiąga a dzięki wyższej temperaturze ma lepszą lepkość.

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: galazka_m3 » pn wrz 02, 2019 11:46

Mały update :) Aktualny przebieg 89tys km. Wszystkie wymienione rzeczy zrobione przy tym przebiegu, natomiast olej i filtr oleju chwilke wcześniej bo przy 86 tys km w serwisie BMW. olej w silniku Millers 10w60 NT+, filtr oryginalny BMW, natomiast olej w dyferencjale oryginalny BMW również przy 86 tys km :)
Wymiana świec po 22tys km. Pojedyncze zdjęcie pokazuje świece po 22 tys km, natomiast na zdjęciu gdzie są dwie świece porównanie... Lewa po poprzedniej wymianie po 30 tys km... Pytanie czy rzeczywiście było to robione bo różnica jest dosyć mocna :shock:
Obrazek

Obrazek


Wymiana filtra powietrza BMC po przejechaniu ok 13tys km. Wiem można go prać ale poprzedni filtr wyprałem po 10 tys i za wiele to nic nie dało, wole założyć nowy :)
Obrazek


Wymiana filtrów kabinowych po ok 20 tys km.
Obrazek

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: galazka_m3 » czw sty 30, 2020 14:38

Troszkę się pozmieniało przez ostatni czas, a mianowicie wleciały full carbon dokładka z firmy Schmiedmman na przód i dyfuzor też z tej firmy. Emka wygląda teraz bardziej agresywnie :twisted: Na dodatek zawiozła mnie dzielnie do ślubu :D
Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ