E92 M3 2012 DKG BLACK

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: Juras » czw maja 19, 2022 12:08

galazka_m3 pisze:
czw maja 19, 2022 12:00
trakcja jest super, za każdym razem jak chcę wystartować ze świateł z gazem w podłodze to zbiera się od razu bez zbędnego palenia opon :D
To dlatego, że e92 M3 nie ma dołu :P

A na poważne - mega emka i nie ma to jak przygotować ją w pełni do sezonu. Jaki olej?
Jak 12mm przyciera to wrzuć je na przód a na tył spróbuj 10mm. Wbrew obiegowej opinii H&R takie robi a przycierki mogą się czasami i rozbić o 1mm.
Muszę kiedyś pomyśleć jeszcze nad e92, jest zajebista. W porównaniu do M4 jest zwarta, badziej taki gokart a dźwięk zwyczajnie miażdży.

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: galazka_m3 » czw maja 19, 2022 12:53

Może nie ma dołu jak współczesne turbo benzyny, ale całkiem nieźle sobie radzi z przyspieszaniem ;)
Obrazek
Wiesz co ja założyłem jej ciut szersze opony niż przewiduje fabryka czyli 275 zamiast 265, bo nie było w tym rozmiarze dostępnej Pilot sport 5, ale znowu kupować 10mm i żeby okazało się że mi obciera to przeżyje już tak jak jest, chciałem spróbować, w moim przypadku nie wyszło więc zostaje bez dystansów :D a Dystanse kupiłem z RR custom. Obcierało dosyć głęboko więc myślę że te 2mm raczej z tyłu by nie pomogły, Pilot sporty 5 mają to do siebie, że są mega mięsiste na boku :)
Obrazek
Dzięki bardzo, staram się o nią dbać najlepiej jak potrafię, nie oszczędzam na niczym :D Olej nalałem Liqui Moly 10w60 ze względu na to, że ponoć lepiej chroni silnik przy ciut większym interwale jak Millers, którego zaleca się zmieniać co 5 tyś km, a ja nie morduje aż tak samochodu, żeby był potrzebny tak wyczynowy olej :)

M4 jechałem tylko na siedzeniu pasażera, ale za to miałem przyjemność kierować M2 competition, ten sam silnik i powiem Ci że wrażenia z jazdy dużo gorsze niż w e92, może bardziej kopie po plecach, ale ma dużo gorszą reakcje na gaz, a z dźwiękiem to nie ma co nawet porównywać :D

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: Juras » czw maja 19, 2022 13:05

Dzwięk faktycznie nie ma doskoku. Ale u mnie po kombinacjach z układem wydechowym brzmi lepiej i inaczej niż seria, zminimalizowany jest ten charakterystyczny, lipny ton. Na reakcję pedału nie narzekam, zwłaszcza na sport+. Natomiast po chipie jest niezłym zwierzem. Trzeba się serio pilnować przy wyłączonej trakcji bo stawia bokiem 1-2 z każdej prędkości obrotowej, na 3 też potrafi choć już nie z samego dołu. W e92 trzeba by założyć kompresor a są z tym związane nie tylko koszty ale też i często niezłe jaja jeśli chodzi o usterki. Raczej gdybym kupił kiedyś e92 to nie założyłbym go.

Szczerze - nie miałem jakichś super preferencji jak kupowałem. Mogłem równie dobrze kupić e92. Ale po decyzji, że musi być nowa wybór był tylko jeden.

Jaki ten olej?

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: galazka_m3 » czw maja 19, 2022 13:40

Po chipie domyślam się że jest przepaść , słyszałem na yt m4/m3 z tymi przeróbkami o których mówisz i faktycznie jest o niebo lepiej po wyrównaniu długości wydechu , nie pamietam dokładnie jak się to fachowo nazywa.
Po założeniu kompresora podejrzewam że taka M4 po stage2 musiałaby się mocno napocić żeby dojść gpowera, ale tak jak wspomniałeś raz że koszt to Ok 50 tyś zł za wszystko, to druga sprawa już nie byłoby takiej bezstresowej jazdy, tylko gdzieś tam z tylu głowy miałbym to że może i w moim przypadku przydarzyłoby się jakaś gruba awaria :567:
Poprawiłem post na górze z olejem- LM ;)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: Juras » pt maja 20, 2022 09:59

galazka_m3 pisze:
czw maja 19, 2022 13:40
Po chipie domyślam się że jest przepaść , słyszałem na yt m4/m3 z tymi przeróbkami o których mówisz i faktycznie jest o niebo lepiej po wyrównaniu długości wydechu , nie pamietam dokładnie jak się to fachowo nazywa.
Po założeniu kompresora podejrzewam że taka M4 po stage2 musiałaby się mocno napocić żeby dojść gpowera, ale tak jak wspomniałeś raz że koszt to Ok 50 tyś zł za wszystko, to druga sprawa już nie byłoby takiej bezstresowej jazdy, tylko gdzieś tam z tylu głowy miałbym to że może i w moim przypadku przydarzyłoby się jakaś gruba awaria :567:
Poprawiłem post na górze z olejem- LM ;)
Też rozważałem LM ale stwierdziłem, że skoro jest chip a i tak wymieniam co 5kkm albo nawet mniej bo raz do roku to niech będzie Millers. Ten układ wydechowy to equal length. Zależy od typu kompresora. Do Sk3 rr i być może innych z wyższymi mocami nie ma doskoku.

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: galazka_m3 » pt maja 20, 2022 13:10

Sk3rr to już hardcore, nie wiem czy seryjny silnik to udźwignie, czy tam nie trzeba wszystkiego wzmacniać żeby dało radę przy ponad 700 koniach. Przy zestawie SK2cs na 630km już jest duża przewaga nad f80 m3 przy stage2, bo taka E92 robi wtedy 100-200 niskie 6sek, a F80 będzie potrzebowało bliżej7 sek ;)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: Juras » pt maja 20, 2022 13:55

Tak. I tez mi sie wydaje, ze takie ladowanie do silnika powyzej 700KM, ktory kreci sie tak wysoko i ogolnie jest dosc wysilony przy ponad 100KM z litra to nie jest jakis najlepszy pomysl a tym bardziej na seryjnych gratach.

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: galazka_m3 » pt maja 19, 2023 14:18

Siema ;) Wiosenna aktualizacja, na liczniku 114 tyś km. W tamtym roku w lipcu zmieniony olej w silniku i w dyferencjale przy 111600km. Olej do silnika Millers 10w60nt+, do dyfra poszedł oryginalny BMW.
Tutaj jest zdjęcie oleju z dyferencjału po przejechaniu 28 tyś km, jak widać już był najwyższy czas na wymianę :zdziwko:
Obrazek
Była też wycieczka z ciekawą ekipą w czerwcu 2022 do Szwajcarii m.in na Furka Pass, na czas wyjazdu wróciłem do seryjnego wydechu, żeby zrobić te 3000km w komfortowych warunkach, żeby mnie wydech Eisenmanna nie umęczył, po powrocie wróciłem do niego :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Była też mała przygoda na parkingu, rowerzysta wjechał mi przedni zderzak... poszedł cały do lakierowania, bo denerwowało mnie to, dodatkowo był już dość mocno wypiaskowany od kamyczków z drogi, teraz jest jak nowy :)
Obrazek
Obrazek
Wgniotka nabyta w Szwajcarii, kamień komuś z pod koła poszedł prosto na mój tylny błotnik... oczywiście ogarnięta :)
Obrazek
Obrazek
W sierpniu 2022 Fotele, podłokietnik i boczek w drzwiach poszły do renowacji
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W październiku 2022 korekta lakieru i położenie powłoki ceramicznej w firmie Cleanboy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fotki z różnych spotów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przetestowany V-max na niemieckiej autostradzie 318 km/h :cool:
Obrazek
A w tym roku udało się dorwać fabrycznie nowe felgi z wersji competition, styling 359, długo na nie polowałem, aż w końcu udało się :cwaniak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zabezpieczyłem je od razu powłoką ceramiczną przed montażem :hyhy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na chwilę obecną jest ogarnięta na tip top, poszło parę zł na wszystko, ale nie żałuję ani złotówki, emka cieszy za każdym razem jak ją widzę, jak jadę to też zawsze banan na twarzy. Nie mam w planach już nic zmieniać, ewentualnie opony na szersze czyli takie jak w modelu GTS : 255/35 przód i 285/30 tył, ale to jak aktualne będą nadawały się na wymianę, póki co zrobiłem na nich 7 tyś km i za wiele bieżnika nie zniknęło :D

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

Post autor: Juras » pt maja 19, 2023 14:51

Super 8) jakbym mial czas na ogarnianie piatego auta i gdzie trzymac to bym kupil e92.

ODPOWIEDZ