E92 M3 Jet Black Competition

E92 M3 Jet Black Competition

Postprzez seevin » So mar 10, 2018 03:14

W końcu udało mi się zrobić zdjęcia, więc pochwalę się moim M3 :grin:
Auto już znane na forum: viewtopic.php?f=18&t=10655, w moich rękach od września, kupione z przebiegiem 55 tys, obecnie 60. Skrzynia manual tak jak chciałem i jestem zadowolony z decyzji, wręcz przerosła moje oczekiwania - precyzyjna, międzygazy wchodzą jak złoto, mega frajda z jazdy :D
Pełna historia serwisowa w ASO, wymiany oleju max co 10 tys km, regularne wizyty, przy 21 tys km nowe sprzęgło na gwarancji, przy 37 tys olej w dyfrze i skrzyni.
Z ciekawszego wyposażenia jest pakiet competition, rozszerzona skóra Fox Red, audio Individual (gra nieziemsko po ustawieniu equalizera), carbonowy spoiler competition i carbonowe lusterka, wydech Billy Boat. Auto miało też x-pipe ESS (przelot), ale nie dałem rady ze smrodem spalin przy jeździe na co dzień, więc obecnie jest seryjny x-pipe. Oprócz tego były sprężyny Swift, które zmieniłem na oryginalne competition i jest to chyba najlepszy "mod" zawieszenia jaki mogłem zrobić - auto o wiele lepiej się prowadzi, a 1cm prześwitu nie robi aż tak wielkiej różnicy w wyglądzie.
Z najbliższych planów jest wymiana panewek w Mautoczesci. Z czasem na pewno wróci x-pipe ESS po dołożeniu sportowych katalizatorów, wjedzie soft od któregoś z tunerów z USA, może dolot, krótszy lewarek skrzyni biegów, splittery, dyfuzor, jakieś inne drobiazgi.

Auto jest po niewielkiej stłuczce w USA, przed zakupem dokładnie sprawdzone w ASO BMW (wbrew powszechnym opiniom bardzo przydatne, trafiłem akurat na dobrego serwisanta), po zakupie cały tył rozebrany, wymieniony każdy element który nosił jakiekolwiek ślady uszkodzenia (generalnie drobiazgi). Cała tylna belka, dyfer, mocowania są nietknięte, a to było dla mnie najważniejsze, dodatkowo poza poszyciem w nadkolu nic głębiej nie ucierpiało. Udało mi się nawet zdobyć kontakt do właściciela z USA, który miał tą stłuczkę, więc mam info z pierwszej ręki :smile:

Obecnie w wydaniu zimowym na felgach 270, na lato wracają czarne BBS :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeszcze jedna fotka sprzed zimy :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
seevin
 
Posty: 91
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: E92 M3 Jet Black Competition

Postprzez Przemooo » Pn mar 12, 2018 22:40

Świetnie wygląda, zresztą jak każde e92 M3.
Przebieg baardzo niski, 6kkm rocznie to praktycznie przestawianie auta z konta w kont - więc czas żebyś ostro nabił kilometrów :D
Szerokości
Przemooo
 
Posty: 295
Dołączył(a): Pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E92 M3 Jet Black Competition

Postprzez Juras » Pn mar 12, 2018 23:24

Świetna. Choc jakis lekki detaling nie zaszkodzilby sadzac po swirlach widocznych na trzecim zjdeciu. I te srebrne listwy w srodku kompletnie nie pasuja. One sa w ogole faryczne?
Obrazek
Avatar użytkownika
Juras
 
Posty: 166
Dołączył(a): Pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: E92 M3 Jet Black Competition

Postprzez seevin » Wt mar 13, 2018 00:47

Przebieg jest na pewno ogromną zaletą tej sztuki, auto jest po prostu jak nowe. Moje przebiegi są w okolicach 10k rocznie, więc trochę jej przybędzie :wink:

Detailing i drobne poprawki lakiernicze też mam w planach :smile:
Listwy są oryginalne, zgodne ze specyfikacją VIN tego auta - szczotkowane aluminium. Na zdjęciach wyszły trochę prześwietlone, na żywo wyglądają dobrze i wg mnie pasują, chociaż kupując to auto jako nowe wybrałbym pewnie skórę carbonową. To byłaby chyba jedyna rzecz w wyposażeniu, której zmianę bym rozważał względem obecnej konfiguracji :D
Avatar użytkownika
seevin
 
Posty: 91
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: E92 M3 Jet Black Competition

Postprzez seevin » Pn kwi 16, 2018 00:55

Auto po wymianie panewek i poduszek silnika. Od razu czuć, że wszystko lepiej działa - silnik startuje o wiele łagodniej i ciszej pracuje, biegi łatwiej wchodzą, wyeliminowane zostały stuki przy używaniu sprzęgła podczas parkingowych manewrów (efekt zużytych poduszek silnika).
Wybrałem poduszki Vibra Technics w wersji street, wielokrotnie polecane na zagranicznych forach - są trochę twardsze i o wiele wytrzymalsze niż oryginalne przy niewiele wyższej cenie. Jestem mega zadowolony, wibracje są ledwo wyczuwalne tylko na wolnych obrotach (trzeba się skupić żeby to poczuć - nikt z pasażerów znających moje auto nie był w stanie stwierdzić zmiany). Podczas jazdy nic nie czuć. Mod godny polecenia, seryjne poduszki produkowane pierwotnie dla E36 M3 wydają się średnio dawać radę z S65.
Obrazek

Dodatkowo zamontowałem krótszy lewarek od F80 M3, ogromna zmiana na plus, seryjny był zdecydowanie za wysoki i za lekki.
Obrazek
Avatar użytkownika
seevin
 
Posty: 91
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: E92 M3 Jet Black Competition

Postprzez bosspower » Cz kwi 19, 2018 00:47

Nastepny mod to aluminiowe tulej bym robil.
bosspower
 
Posty: 145
Dołączył(a): Śr gru 09, 2015 21:09
Lokalizacja: Radom
Auto: M3 E93 LCI

Re: E92 M3 Jet Black Competition

Postprzez seevin » Cz kwi 19, 2018 13:24

bosspower napisał(a):Nastepny mod to aluminiowe tulej bym robil.

W następnej kolejności będzie raczej x-pipe, ale o tych tulejach też myślę (rozumiem że chodzi ci o tylną belkę). Masz to zrobione u siebie?
Avatar użytkownika
seevin
 
Posty: 91
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: E92 M3 Jet Black Competition

Postprzez bosspower » Cz kwi 19, 2018 16:06

Nie mam ale jak sie okaze ze mam do wymiany to wstawiam aluminiowe.
Kilka osob pisalo ze to jest najlepszy mod do tego samochodu.

Poduszki jak beda do wymiany to tez wstawiam takie jak ty.

A jak bede obnizal to tylko ze zwiekszeniem negatywow i pilowaniem mocowania amortyzatora ( DINAN to wymyslil ale to juz pewnie wiesz).

Na te spaliny jest sposob, musisz jechac caly czas szybko zeby cie nie dogonily :D .
bosspower
 
Posty: 145
Dołączył(a): Śr gru 09, 2015 21:09
Lokalizacja: Radom
Auto: M3 E93 LCI

Re: E92 M3 Jet Black Competition

Postprzez pawel1234 » Pt kwi 20, 2018 09:42

Napiszcie coś więcej o tych aluminiowych tulejach i patencie dinana.

Pozdr
pawel1234
 
Posty: 59
Dołączył(a): Śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: E92 M3 Jet Black Competition

Postprzez seevin » Pt kwi 20, 2018 13:31

bosspower napisał(a):Nie mam ale jak sie okaze ze mam do wymiany to wstawiam aluminiowe.
Kilka osob pisalo ze to jest najlepszy mod do tego samochodu.

Poduszki jak beda do wymiany to tez wstawiam takie jak ty.

A jak bede obnizal to tylko ze zwiekszeniem negatywow i pilowaniem mocowania amortyzatora ( DINAN to wymyslil ale to juz pewnie wiesz).

Na te spaliny jest sposob, musisz jechac caly czas szybko zeby cie nie dogonily :D .


Nie do końca wiem czy można stwierdzić, że są już do wymiany bez zdejmowania całej tylnej belki - a jak już wydasz tyle kasy na robotę to głupotą będzie nie wymienić tych tulei :D
Obniżanie zawieszenia w tym aucie jeśli cenisz prowadzenie bardziej niż wygląd to wg mnie nie więcej niż sprężyny DINAN czyli po równo 12,5mm przód i tył. Pozostałe rozwiązania glebią przód do tego stopnia, że auto się prowadzi jak taczka. Chociaż wiele osób odbiera to jako plus, bo body roll faktycznie jest mniejszy :grin: Ale wiadomo, sprężyny się zakłada po to, żeby koło się schowało w nadkolu, a nie żeby auto lepiej jeździło :?
Poduszki zdecydowanie polecam, nawet przy DKG myślę, że zauważysz poprawę.
Smród spalin w aucie do jazdy na co dzień dla mnie był nie do przejścia. Nie wiem jak ty dajesz radę w cabrio :P

pawel1234 napisał(a):Napiszcie coś więcej o tych aluminiowych tulejach i patencie dinana.


Chodzi o aluminiowe tuleje tylnej belki, mocujesz ją wtedy na sztywno i tylna oś nie pracuje na boki przy zakrętach i przód-tył przy przyspieszaniu. Generalnie daje to lepszą trakcję we wszystkich warunkach i wszyscy podają, że nie ma kompletnie żadnego pogorszenia komfortu. Niektórzy nawet mówili, że to dało bardziej odczuwalną zmianę w prowadzeniu niż gwint dobrej firmy, ale nie wiem ile w tym prawdy. F80 M3 ma już fabrycznie tylną belkę montowaną na sztywno.
Minus jest taki że do wymiany trzeba rozpiąć całe zawieszenie i wymontować tylną belkę, nowe tuleje trzeba montować na prasie od góry belki. Wygoogluj sobie solid rear subframe bushings.
Patent dinana to wymiana przednich odbojów na te z E36 M3 i spiłowanie tylnych mocowań amortyzatorów przy wymianie sprężyn na obniżające. Oni to zaprojektowali do swojego zestawu obniżającego o 12,5mm. Było o tym na forum w jakimś temacie o sprężynach.
Avatar użytkownika
seevin
 
Posty: 91
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: E92 M3 Jet Black Competition

Postprzez bosspower » Pt kwi 20, 2018 17:36

Piluje sie przednie gniazda a nie tylnie.

Odboje od E36 + zwiekszenie negatywu sruba w gniezdzie+ wyjecie podkladki pod sprezyna z tylu i zamontowanie nakladki na nowa sprezyne.

Chodzi o to ze wszystkie sprezyny bardziej obnizaja przod i wtedy samochod jest bardziej pochylony w efekcie czego nurkuje w zakretach.

Ta modyfikacja ma zapewnic ze po obnizeniu nachylenie bedzie takie jak fabryczne.
bosspower
 
Posty: 145
Dołączył(a): Śr gru 09, 2015 21:09
Lokalizacja: Radom
Auto: M3 E93 LCI


Powrót do E90-93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość