
E92 M3 2012 DKG BLACK
Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
9,4 to dobry wynik na m3
czyli zdrowy piec

-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
Względem tego co było w serii czyli 10.6 to jest spora poprawa 

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
I to sie czuje, auto baardzo zdrowo podaje, super brzmi i nie gorzej wyglada. Stwierdzone organoleptyczniegalazka_m3 pisze: ↑pn sty 11, 2021 10:04Względem tego co było w serii czyli 10.6 to jest spora poprawa![]()


E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =
w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport =

E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38

...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju

-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
Dzięki bardzociah pisze: ↑śr lut 03, 2021 04:37I to sie czuje, auto baardzo zdrowo podaje, super brzmi i nie gorzej wyglada. Stwierdzone organoleptyczniegalazka_m3 pisze: ↑pn sty 11, 2021 10:04Względem tego co było w serii czyli 10.6 to jest spora poprawa![]()
Pozdro i do niebawem
![]()


-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
Mała aktualizacja co tam u czarnuli. Przebieg 97000km
Serwis wiosenny przed sezonem:
Olej Millers 10w60nt+ plus filtr oleju ori BMW + nowe korki spustowe.
Miałem trochę oleju z poprzedniej wymiany dlatego tyle tych butelek stoi ( cała 5 litrów, 2 całe po 1 litrze i w drugiej dużej bańce 3l).

Od poprzedniej wymiany czyli rok temu w czerwcu zrobione 5 tyś km, ale dosyć intensywnej jazdy, olej czarny, ale nie wygląda najgorzej


Łącznie wlałem 9.2 litra oleju a i tak pokazuje 3/4 stanu... Ale chyba tak zostawię, bo nie chce przelać.

Po odkręceniu filtra oleju wyciągnąłem jeszcze ze 150-200 ml starego oleju z podstawy filtra. Po wszystkim przedmuchaliśmy kompresorem przez wlew oleju resztki oleju, które poszły jeszcze korkami spustowymi, także jak najwięcej tego oleju zostało spuszczone, wlane tyle ile serwis przewiduje (8.8 litra silnik i 0.4 litra filtr oleju) a i tak nie ma max


Tak wygląda historia wymian oleju od początku posiadania auta, czyli od 2017 roku, kolejna karteczka do kolekcji

Filtr powietrza BMC, porównanie ze starym który ma ok 2 lata i zrobione 8 tyś km. Sporo musiał tego powietrza przefiltrować, ale skuteczny jest, bo rura dolotu w środku była mega czysta.


Długo wyczekiwane oponki semi slick Toyo R888 o rozmiarze 265/35-19. Opona jest mega przyczepna, za każdym razem mogę odpalać Launch control i nie ma żadnego uślizgu, jak chce ją coś rzucić bokiem to chwilkę pójdzie i zaraz mi prostuje auto, bo tak kleją
Nie nadają się do jazdy z prędkościami 240+, bo tył już nie jest taki stabilny i przy wchodzeniu w łuk nie ma pewności prowadzenia.

Wczoraj tj. 14.05 byłem na nagraniach do Wheel with it, taki polski motoryzacyjny kanał YT, na którym organizują różne starcia na 1/4 mili. Postawili mnie z przedliftowym Mercedesem C63amg 457km który też był dłubnięty względem serii, czyli wydech i jak to właściciel ujął (odblokowany) na komputerze. Moc ok 485km, 100-200 8,2 sek. Na starcie M3 prowadziła, mniej więcej do połowy dystansu, potem pojemność zrobiła swoje i finalnie C63 było mniej więcej o długość auta przed M3, chociaż nie ja kierowałem autem to jak w przyszłym tygodniu będzie odcinek to wrzucę tutaj, będzie widać wszystko dokładnie z kamer na dachu obu aut





Serwis wiosenny przed sezonem:
Olej Millers 10w60nt+ plus filtr oleju ori BMW + nowe korki spustowe.
Miałem trochę oleju z poprzedniej wymiany dlatego tyle tych butelek stoi ( cała 5 litrów, 2 całe po 1 litrze i w drugiej dużej bańce 3l).

Od poprzedniej wymiany czyli rok temu w czerwcu zrobione 5 tyś km, ale dosyć intensywnej jazdy, olej czarny, ale nie wygląda najgorzej



Łącznie wlałem 9.2 litra oleju a i tak pokazuje 3/4 stanu... Ale chyba tak zostawię, bo nie chce przelać.

Po odkręceniu filtra oleju wyciągnąłem jeszcze ze 150-200 ml starego oleju z podstawy filtra. Po wszystkim przedmuchaliśmy kompresorem przez wlew oleju resztki oleju, które poszły jeszcze korkami spustowymi, także jak najwięcej tego oleju zostało spuszczone, wlane tyle ile serwis przewiduje (8.8 litra silnik i 0.4 litra filtr oleju) a i tak nie ma max



Tak wygląda historia wymian oleju od początku posiadania auta, czyli od 2017 roku, kolejna karteczka do kolekcji


Filtr powietrza BMC, porównanie ze starym który ma ok 2 lata i zrobione 8 tyś km. Sporo musiał tego powietrza przefiltrować, ale skuteczny jest, bo rura dolotu w środku była mega czysta.


Długo wyczekiwane oponki semi slick Toyo R888 o rozmiarze 265/35-19. Opona jest mega przyczepna, za każdym razem mogę odpalać Launch control i nie ma żadnego uślizgu, jak chce ją coś rzucić bokiem to chwilkę pójdzie i zaraz mi prostuje auto, bo tak kleją


Wczoraj tj. 14.05 byłem na nagraniach do Wheel with it, taki polski motoryzacyjny kanał YT, na którym organizują różne starcia na 1/4 mili. Postawili mnie z przedliftowym Mercedesem C63amg 457km który też był dłubnięty względem serii, czyli wydech i jak to właściciel ujął (odblokowany) na komputerze. Moc ok 485km, 100-200 8,2 sek. Na starcie M3 prowadziła, mniej więcej do połowy dystansu, potem pojemność zrobiła swoje i finalnie C63 było mniej więcej o długość auta przed M3, chociaż nie ja kierowałem autem to jak w przyszłym tygodniu będzie odcinek to wrzucę tutaj, będzie widać wszystko dokładnie z kamer na dachu obu aut






Re: E92 M3 2012 DKG BLACK

A jak te opony na mokrym? Pewnie trzeba uwazac? Te wady w prowadzeniu w łuku myslisz, ze rowniez by wystepowaly w przypadku Toyo r1r? Dlaczego tak sie dzieje skoro tak kleją? Taka budowa boku opony?
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
Powiem Ci szczerze, że jeszcze nie miałem tej przyjemności jechać na tych oponach po deszczu, ale znajomy od którego te opony odkupiłem, mówi że po lekko mokrym asfalcie jest w miare ok, ale jak leje i są kałuże, to albo jechać naprawdę emerycko, albo stanąć na poboczu i przeczekać ten deszcz, bo opony nie mają zupełnie żadnej przyczepności...
Aktualnie używam tego auta tylko na jakieś wyjazdy wieczorno/weekendowe, więc deszczu tak czy siak unikam
Te wady w prowadzeniu w łuku moim zdaniem wynikają z tego, że boki opon nie są wzmacniane, tak jak np w Michelinie, dlatego tak to czuć przy wyższych prędkościach, że tył się nie słucha. Nawet powiem więcej, używając kiedyś Michelin Pilot Super Sport, wchodząc w łuki przy prędkościach rzędu 280-300 czułem, że auto jedzie jak po szynach, nie miałem żadnych obawów tak jeździć, minusem za to było to, że po mieście na zimnej oponie auto potrafiło do 3 biegu mielić... Potem zmiana na Micheliny 4s i przy niższych prędkościach super przyczepność, oczywiście jak opona była w miarę świeża, natomiast w ten sam łuk gdzie łamałem się na PSS 280 km/h, tutaj musiałem zdecydowanie odpuścić gazu, bo tył był już niestabilny przy tej prędkości. W przypadku 4s dużo pomogło dopompowanie ok 0.3-0.4 bara więcej w oponę w stosunku do tabliczki znamionowej (2.6 +0.3-0.4), wtedy stabilność na zakrętach była porównywalna do Pss, ale dalej ciut jej brakowało tej stabilności.
Nie wiem jak zachowałaby się r1r, ale myślę , że dalej nie byłoby rewelacji, ten nowy model w stosunku do starej r888 niby lepsza jest na codzień i na deszcz, ale to tylko zasłyszana opinia od kogoś.
Niestety Toyo już nie robi żadnych opon w moim rozmiarze czyli 265/35-19, dlatego zdecydowałem się jeszcze na stary rzut opon z 2020r , które znajomy wyrwał w Niemczech, ale jemu ta opona nie przypasowała ze względu, że lubi latać bokami, a r888 jak tylko troszkę się nagrzeje to tak klei, że przód mu wyjeżdżał w zakręcie, a tył ani zapisnął.
Aktualnie używam tego auta tylko na jakieś wyjazdy wieczorno/weekendowe, więc deszczu tak czy siak unikam

Te wady w prowadzeniu w łuku moim zdaniem wynikają z tego, że boki opon nie są wzmacniane, tak jak np w Michelinie, dlatego tak to czuć przy wyższych prędkościach, że tył się nie słucha. Nawet powiem więcej, używając kiedyś Michelin Pilot Super Sport, wchodząc w łuki przy prędkościach rzędu 280-300 czułem, że auto jedzie jak po szynach, nie miałem żadnych obawów tak jeździć, minusem za to było to, że po mieście na zimnej oponie auto potrafiło do 3 biegu mielić... Potem zmiana na Micheliny 4s i przy niższych prędkościach super przyczepność, oczywiście jak opona była w miarę świeża, natomiast w ten sam łuk gdzie łamałem się na PSS 280 km/h, tutaj musiałem zdecydowanie odpuścić gazu, bo tył był już niestabilny przy tej prędkości. W przypadku 4s dużo pomogło dopompowanie ok 0.3-0.4 bara więcej w oponę w stosunku do tabliczki znamionowej (2.6 +0.3-0.4), wtedy stabilność na zakrętach była porównywalna do Pss, ale dalej ciut jej brakowało tej stabilności.
Nie wiem jak zachowałaby się r1r, ale myślę , że dalej nie byłoby rewelacji, ten nowy model w stosunku do starej r888 niby lepsza jest na codzień i na deszcz, ale to tylko zasłyszana opinia od kogoś.
Niestety Toyo już nie robi żadnych opon w moim rozmiarze czyli 265/35-19, dlatego zdecydowałem się jeszcze na stary rzut opon z 2020r , które znajomy wyrwał w Niemczech, ale jemu ta opona nie przypasowała ze względu, że lubi latać bokami, a r888 jak tylko troszkę się nagrzeje to tak klei, że przód mu wyjeżdżał w zakręcie, a tył ani zapisnął.
Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
Na mokrym trzeba bardzo uważać. Dlaczego zachowują się tak na łuku tego nie wiem ale wiem, że wspomniane przez ciebie R1R nie kleją tak jak R888. Jak dobrze pamiętam to następcą R888 jest R888R ale niestety nie miałem okazji sprawdzić jak kleją.
I pytanie do właściciela:
Czy to AMG również było na Semislicku?
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
Tak też na semi slicku, tylko od Michelina, a dokładnie model sport cup2 

-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
Kilka drobnych zmian nastąpiło u mnie, mianowicie wjechały prawie nowe ( zdemontowane z auta z symbolicznym przebiegiem kilku tyś km, na rzecz gwintu) sprężyny z wersji competition (-10mm) auto delikatnie usiadło, ale akurat tyle ile chciałem, na niższy zawias nie zdecydowałbym się do auta na co dzień, bo teraz tak jest znowu użytkowana
Auto po wymianie sprężyn prowadzi się troszkę lepiej, pewniej wchodzi w zakręty, na początku po montażu była dużo twardsza, ale pewnie przez to że sprężyny musiały się troszkę ułożyć, teraz jest już ok 








Została też wyeliminowana usterka która polegała na tym że przy lekkim dodawaniu gazu był słyszalny charakterystyczny gwizd spod maski, okazało się, że w plenum w miejscu w którym wchodzi odma ruszała się guma która powinna uszczelnić to miejsce, dotarcie do tego i wymiana uszczelki równałaby się z otwarciem plenum przez rozcięcie go, a tak wystarczyło przez ten otwór zakleić to miejsce uszczelką w płynie i jest już cisza, pomocny w tym był kolega Witom, który jako pierwszy znalazł źródło tego świstu



Pod koniec września była też podróż na tor Nurburgring, mega przeżycie chociaż zrobiłem tylko 2 okrążenia z braku czasu ( jazdy od 18-19, źle spojrzałem z kolegą w kalendarz ) to wróciłbym tam z wielką chęcią jeszcze na wiosnę




Zdjęcie z młodszą siostrą pokazuje jak mocno auta urosły przez te kilkanaście lat


Grubszy serwis na 102 tyś km u Adama w BMW Expert, wszystko wleciało OEM BMW
Panewki korbowodowe, które jak się okazało były jeszcze w dobrym stanie, ale lepiej zapobiegać niż leczyć

Poduszki silnika, tutaj akurat stan jednej agonalny, po ściągnięciu rozleciała się na pół


Wleciały nowe tarcze na tył wraz z klockami, na przód wjechały piasty z łożyskami na nowe, stare już miały bicie i klocki z Ferodo na OEM BMW- przeszkadzało mi piszczenie klocków Ferodo w codziennej jeździe po mieście, skuteczność klocków BMW jest na bardzo podobnym poziomie, może jedyna różnica jest taka że Ferodo były bardziej agresywne przy hamowaniu, ale oryginalne mi bardziej siedzą, są miękksze przy hamowaniu, bardziej płynnie auto hamuje.




Póki co wróciłem do oleju Liqui Moly- będe więcej Emką latał więc nie ukrywam, że zmienianie oleju co 5 tyś km byłoby troszkę uciążliwe, tym bardziej że póki co nie używam tak mocno auta, idzie zima, zaraz wjadą zimowe oponki i tak wyczynowy olej jak Millers będzie póki co zbędny, pewnie na wiosnę do niego wrócę, są plany pojechać do Szwajcarii na Furkapass, odwiedzić Tor Poznań oraz chociaż raz wystartować jeszcze na Grand Prix Polski w 1/4 mili










Została też wyeliminowana usterka która polegała na tym że przy lekkim dodawaniu gazu był słyszalny charakterystyczny gwizd spod maski, okazało się, że w plenum w miejscu w którym wchodzi odma ruszała się guma która powinna uszczelnić to miejsce, dotarcie do tego i wymiana uszczelki równałaby się z otwarciem plenum przez rozcięcie go, a tak wystarczyło przez ten otwór zakleić to miejsce uszczelką w płynie i jest już cisza, pomocny w tym był kolega Witom, który jako pierwszy znalazł źródło tego świstu




Pod koniec września była też podróż na tor Nurburgring, mega przeżycie chociaż zrobiłem tylko 2 okrążenia z braku czasu ( jazdy od 18-19, źle spojrzałem z kolegą w kalendarz ) to wróciłbym tam z wielką chęcią jeszcze na wiosnę





Zdjęcie z młodszą siostrą pokazuje jak mocno auta urosły przez te kilkanaście lat


Grubszy serwis na 102 tyś km u Adama w BMW Expert, wszystko wleciało OEM BMW
Panewki korbowodowe, które jak się okazało były jeszcze w dobrym stanie, ale lepiej zapobiegać niż leczyć


Poduszki silnika, tutaj akurat stan jednej agonalny, po ściągnięciu rozleciała się na pół


Wleciały nowe tarcze na tył wraz z klockami, na przód wjechały piasty z łożyskami na nowe, stare już miały bicie i klocki z Ferodo na OEM BMW- przeszkadzało mi piszczenie klocków Ferodo w codziennej jeździe po mieście, skuteczność klocków BMW jest na bardzo podobnym poziomie, może jedyna różnica jest taka że Ferodo były bardziej agresywne przy hamowaniu, ale oryginalne mi bardziej siedzą, są miękksze przy hamowaniu, bardziej płynnie auto hamuje.




Póki co wróciłem do oleju Liqui Moly- będe więcej Emką latał więc nie ukrywam, że zmienianie oleju co 5 tyś km byłoby troszkę uciążliwe, tym bardziej że póki co nie używam tak mocno auta, idzie zima, zaraz wjadą zimowe oponki i tak wyczynowy olej jak Millers będzie póki co zbędny, pewnie na wiosnę do niego wrócę, są plany pojechać do Szwajcarii na Furkapass, odwiedzić Tor Poznań oraz chociaż raz wystartować jeszcze na Grand Prix Polski w 1/4 mili

Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
Widzę, że dbasz jak należy. Też przy kolejnej wymianie zaleję LM.
Fajna sztuka. Obecnie rosną bardzo, niestety. Stąd też m.in. popularność M2.
Fajna sztuka. Obecnie rosną bardzo, niestety. Stąd też m.in. popularność M2.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
Staram się jak mogę o nią dbać, nie ma co oszczędzać na aucie, które dzień w dzień daje mi taką frajdę z jazdy, że banan z buzi nie schodzi
M2 competiton miałem przyjemność pewnego wieczoru pojeździć, ale troszkę nie moja bajka, w środku auto mniejsze, moc oddawana w zupełnie inny sposób niż w E92, o dźwięku już nie wspominając, dużo lepiej jeździ mi się starym dobrym wolnossakiem 


-
- Posty: 10
- Rejestracja: sob mar 06, 2021 14:43
- Auto: M3e92
- Lokalizacja: ZABRZE
Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
Cześć, gdzie zamawiałeś tą dokładkę carbonową pod przedni i tylny zderzak ?
-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
U chłopaków z DB-Tuning we Wrocławiu, dokładki firmy SchmiedmannSzymonBezM pisze: ↑pt gru 03, 2021 15:16Cześć, gdzie zamawiałeś tą dokładkę carbonową pod przedni i tylny zderzak ?

-
- Posty: 109
- Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
- Auto: BMW M3 E92
Re: E92 M3 2012 DKG BLACK
Witam wiosenną porą, aktualny przebieg 108tyś km i M3 przygotowana w pełni do sezonu, a mianowicie:
-Olej w silniku zmieniony 2 tyś km po wymianie panewek czyli przy 104 tyś km
-Wymiana opon na nowe przód Michelin Pilot sport 4s * z homologacją bmw 245/35-19 rocznik 2022, oraz tył nowy model Michelina a mianowicie Pilot sport 5 w rozmiarze 275/35-19 również rocznik 2022, zrobiłem na tych oponach dopiero 400 km to póki co wydają mi się troszkę miękkie, co powoduje lekkie pływanie auta przy wyższych prędkościach, ale pewnie z czasem to przejdzie, bo jeszcze jest świeża guma, jeszcze najwyżej pokombinuje z ciśnieniem w oponach, ale za to trakcja jest super, za każdym razem jak chcę wystartować ze świateł z gazem w podłodze to zbiera się od razu bez zbędnego palenia opon


-Założyłem dystanse na przód 15mm i na tył 12mm, super to wyglądało, lecz niestety przy jakiejś większej hopce tył obcierał, więc wyrzuciłem je


-Wymiana świec u Adama w BMW Expert po 19 tyś km, wyglądały jeszcze nie najgorzej ale Adam zalecił wymianę co ok 20tyś km więc i tak zrobiłem


-Wymiana filtrów kabinowych po ok 20 tyś km

-Wymiana filtra powietrza na nowy BMC po ok 11 tyś km



Na koniec kilka fotek






-Olej w silniku zmieniony 2 tyś km po wymianie panewek czyli przy 104 tyś km
-Wymiana opon na nowe przód Michelin Pilot sport 4s * z homologacją bmw 245/35-19 rocznik 2022, oraz tył nowy model Michelina a mianowicie Pilot sport 5 w rozmiarze 275/35-19 również rocznik 2022, zrobiłem na tych oponach dopiero 400 km to póki co wydają mi się troszkę miękkie, co powoduje lekkie pływanie auta przy wyższych prędkościach, ale pewnie z czasem to przejdzie, bo jeszcze jest świeża guma, jeszcze najwyżej pokombinuje z ciśnieniem w oponach, ale za to trakcja jest super, za każdym razem jak chcę wystartować ze świateł z gazem w podłodze to zbiera się od razu bez zbędnego palenia opon



-Założyłem dystanse na przód 15mm i na tył 12mm, super to wyglądało, lecz niestety przy jakiejś większej hopce tył obcierał, więc wyrzuciłem je



-Wymiana świec u Adama w BMW Expert po 19 tyś km, wyglądały jeszcze nie najgorzej ale Adam zalecił wymianę co ok 20tyś km więc i tak zrobiłem



-Wymiana filtrów kabinowych po ok 20 tyś km

-Wymiana filtra powietrza na nowy BMC po ok 11 tyś km



Na koniec kilka fotek






