Strona 6 z 8

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 01:24
autor: Barton66
Flanel pisze:
Barton66 pisze:A tak z innej beczki robimy spot BMW 'M" w Szczecinie? chętnie bym przyjechał :)
Tak!
To kto jeszcze ? :) Piotrek? Olszi? Osti?

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 01:25
autor: OLSZI
Wiesz jeździłem nią tylko zimą z włączonym dsc i działała bardzo bardzo dobrze tak samo w deszcz.... Więc może coś pompa zaczęła szwankowac?

Przewody nie były tak zgiete czy tam zagiete by w środku światło przewodu było źle i by płyn nie mógł płynąć....
Nie przegadasz mi tego i tyle.... Bo jeździłem nią bardzo długo i znam to auto bardzo bardzo bardzo dobrze.
Kilka osób z forum też jeździło i wszystko było dobrze.
Może to winna pompy bmw bez powodu nie zmieniło jej na inną która mam w obecnej m3...?
Zobacz proszę jak mam teraz zrobione w cabrio dobrze?

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 01:29
autor: blizerdix
Każdy z nas się uczy czy to jest Piotr który dopiero zaczyna czy to jestem ja gdzie nie mam za dużej wiedzy ale coś już wiem i dalej się uczę po np. Małego który ma już bardzo duża wiedzę z chęcią nam pomaga ale pewnie też coś może go zaskoczyć w końcu jesteśmy tylko ludźmi :)

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 01:33
autor: blizerdix
Barton66 pisze:
Flanel pisze:
Barton66 pisze:A tak z innej beczki robimy spot BMW 'M" w Szczecinie? chętnie bym przyjechał :)
Tak!
To kto jeszcze ? :) Piotrek? Olszi? Osti?
Z chęcią tylko może bardzie alternatywne miejsce a nie w rogu polski :-P

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 01:40
autor: osti!
Na spot zawsze z wielką chęcią. Jeśli nie Szczecin to może Tor Poznań Track Day?

Re: M3 SMG Cabrio Flanel

: czw mar 17, 2016 01:42
autor: brus_ik
osti! pisze: ...W tym aucie jest jeszcze starsze DSC z kompresorem doładowującym i umiejscowienie jest jak najbardziej prawidłowe. Pomijam fakt spawania mocowania pompy (nowy kosztuje grosze) ale dorobione miedziane przewody hamulcowe idące do pompy są tak poprowadzone, że układ się zapowietrza. Slychać to przede wszystkim jak zadziała DSC, które reaguje w tym przypadku z dość dużym opóźnieniem...
osti! pisze: ...Z przewodami nie chodzi o to, że były nieestetycznie poprowadzone tylko w taki sposób, że stało w nich powietrze, które przy uruchomieniu DSC (jak wpadniesz w poślizg) zapowietrza pompę, przez co nie działa prawidłowo i moim zdaniem to jest babol, który nie powinien zostać zrobiony i wydany klientowi...
Na początek - nie piszę tego żeby się tu z kimś sprzeczać/kłócić itp. Temat ciekawy więc po prostu wtrącę coś od siebie i liczę na jakieś sensowne wypowiedzi a nie przepychanki :)

Czy chodzi o przewody pomiędzy zbiorniczkiem płynu hamulcowego, a kompresorem doładowującym ("charge pump" na schematach układu DSC) ? Bo wydaje mi się to najbardziej prawdopodobne miejsce w którym pozostawione powietrze mogło by dać takie objawy o jakich jest tu mowa. Tylko, że czy sprawy nie załatwiło by w takiej sytuacji po prostu porządne odpowietrzenie całości (pomijam tu fakt fachowości/estetyki poprowadzenia przewodów hamulcowych) po poskładaniu tego do kupy ?

Dlaczego pytam ? Dlatego, że zakładając jedynie dwa warunki które tak czy siak w układzie hamulcowym mają być spełnione:
1) Układ mamy w 100% szczelny
2) Po poskręcaniu wszystkiego w całość w procesie odpowietrzania pozbywamy się z układu całego powietrza pozostawiając jedynie płyn hamulcowy (co niezależnie od sposobu prowadzenia przewodów jest możliwe - może być jedynie znacznie bardziej "upierdliwe"/niewygodne/pracochłonne)

W takiej sytuacji niezależnie od tego czy na przewodach zrobiliśmy 1, 2 czy dowolną ilość "syfonów" jak pod zlewozmywakiem, pętelek czy innych udziwnień czy też nawet okręciliśmy go sobie dookoła zbiorniczka płynu hamulcowego SZCZELNY układ nie zapowietrzy nam się samoistnie dokąd nie zassie powietrza "na zasilaniu" w skutek zbyt niskiego poziomu płynu (niezależnie od tego czy my pchamy płyn przez ten układ pompą hamulcową czy pcha go dodatkowa elektryczna pompa wpięta szeregowo gdzieś po drodze). Zgadza się czy coś jak zwykle przeoczyłem ? :)

PS. Osti! - wg. wszelkich materiałów udostępnianych przez BMW do których udało mi się dokopać, ta dodatkowa pompa tłocząca płyn pod ciśnieniem 10barów do pompy DSC nie jest stosowana dlatego, że pompa DSC jest tam słabsza. Wynika to tylko z odległości zbiorniczka płynu od pompy dsc i wg. BMW ma po prostu zapewnić pompie od DSC stały nieprzerwany dostęp do odpowiedniej ilości płynu hamulcowego. Tak samo jest np w E39 M5. A w poliftowej M3 e46 w której pompa DSC jest po lewej pod serwem i pompą hamulcową nie ma jej ze względu na mniejsze odległości między pompą DSC a zbiorniczkiem płynu, a więc i mniejsze opory przepływu tegoż płynu w razie potrzeby - przynajmniej tyle na ten temat mówią oficjalne materiały producenta.

Pozdrawiam

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 01:46
autor: anglik
osti! pisze:Na spot zawsze z wielką chęcią. Jeśli nie Szczecin to może Tor Poznań Track Day?
Zajrzał bym też

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 08:53
autor: OLSZI
W końcu ktoś mądrze napisał skoro było odpowietrzone i działało normalnie i nie było powietrza w układzie....
Może wystarczy od nowa odpowietrzyc bo np. Układ zapowietrzył się od niskiego stanu płynu który mógł od ostrej jazdy po prostu wypracować bo się zagotowal nie wiem tak tylko głośno myśle...

Jak pisze kolega wyżej poprowadzenie przewodów nie ma nic tutaj do rzeczy i nie jest to wina kogoś co przekładał auto...

Spróbuj Osti od nowa odpowietrzyc układ i nalej nowy płyn i się okaże bo może poprostu jest albo było mało płynu.
Ode mnie auto jak wyjechało nie miało żadnego problemu z dsc....
Pozdrawiam.

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 09:54
autor: --==maly==----
Olszi sorry ale piszesz i nie wiesz kompletnie o czym. Przewody są zjeb$%6 to że mogą działać poprawnie nic nie znaczy powinno być to zrobione inaczej czego Ty tutaj nie rozumiesz. Fabryka jakoś to wymyśliła zaprojektowała i ktoś w garażu nie powinien robić po swojemu proste.
Ja już się nie udzielam bo jak grochem o ścianę to są 350KM auta RWD a nie tico że można coś robić po swojemu.

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 10:30
autor: OLSZI
Kolega wyżej napisał i ma rację mówię o Brusik jak kupisz nowe w aso też trzeba je na giętarce podoginac.
Wszystko było jak należy i koniec.... Nie przegadasz mi.

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 10:33
autor: OLSZI
Ty swoje też dlubiesz w garażu.... Nie komentuj bo jak mówię że działało to działało Brusik ma rację.

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 10:37
autor: OLSZI
Nie widziałeś Mały auta nawet nie jechales a komentujesz ja Twojej roboty nie komentuje a mógłbym....

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 10:49
autor: osti!
Peace panowie. Olszi najpierw piszesz, że było dobrze potem że się nie znasz, następnie znów że wszystko ok... Mniejsza o to, przegadanie Cię kompletnie nie rozwiąże problemu i jeśli Piotrek będzie chciał to postaram się to ogarnąć, a przed oczywiście pokażę o co chodzi i w czym problem. Dla mnie jest w tym aucie kilka rzeczy zrobionych (lub nie dotkniętych) tak jak te przetoczone tarcze z przodu na co ja bym sobie nie pozwolił bo nie jeżdzę Mką tylko po bułki.

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 10:58
autor: OLSZI
Nie znam się na tyle by samemu naprawić auto ale jeździłem nią i działało wszystko dobrze....
Brusik opisał wyżej wszystko i ma rację.
Zmień płyn i odpowietrz układ....

A ja nie kupiłbym mki z urwanymi i krzywymi kołami a podobno Twoja taka była słuchy mnie doszły...

Re: m3 e46 by piotr

: czw mar 17, 2016 11:45
autor: osti!
Uwierz mi, że wiem co trzeba tam zrobić żeby bylo dobrze. Brusik dobrze pisze ale nie wie co jest dokladnie w tym aucie.
Jeśli chodzi o moją Mke, oczywiście że kupiłem uszkodzoną. Miała pęknięty tylny wahacz, dla pewności wymieniłem caly tylny wózek na taki, który miał 40tkm przebiegu. Jak tak dobrze szukasz to znajdziesz też wydruk z geometrii mojej poprzedniej M3 i uwierz mi, że nie bylo w niej żadnego drutu.