2fast4u E46 M3 SMG Topasblau

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 165
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: 2fast4u E46 M3 SMG Topasblau

Post autor: 2fast4u » pt cze 10, 2016 06:20

Czekam na strojenie...... a tymczasem :D

Obrazek

Człowiek wraca z roboty do domu a tam spot :D
Obrazek

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 165
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: 2fast4u E46 M3 SMG Topasblau

Post autor: 2fast4u » pt sie 05, 2016 20:15

Nie mam czasu na aktualizację tematu, ale standardowo jak co roku urlop w najlepszym miejscu na ziemi :D

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 165
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: 2fast4u E46 M3 SMG Topasblau

Post autor: 2fast4u » czw wrz 29, 2016 17:43

Obrazek
Obrazek

DK221
Posty: 18
Rejestracja: czw lis 19, 2015 00:07
Auto: BMW :)

Re: 2fast4u E46 M3 SMG Topasblau

Post autor: DK221 » pt wrz 30, 2016 18:13

Witaj!
Mój ojciec mieszka 150 km od nurburgring, więc sam tam latam przy każdej okazji. Przepiękne przeżycia, tym bardziej przenosząc się z gier i innych symulatorów w rzeczywistość. Mam nadzieję, że jak już nabędę swoją ukochaną eM to wybierzemy się razem jakąś ekipą polatać. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 165
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: 2fast4u E46 M3 SMG Topasblau

Post autor: 2fast4u » ndz paź 14, 2018 10:33

Bardzo dawno nic tu nie wrzucałem, ale z tego co widać nikt nie tęskni. W dobie FB i IG fora niestety wymierają.
Brak czasu standardowo, ale może będą częściej jakieś aktualizacje.

Chyba na prawdę lubię moją m3, bo przez ostatnie miesiące dostała tyle drogich prezentów że szkoda gadać....
Ale po kolei.

Jak wiecie, albo i nie bo foty wygasły mam trochę pomodzone. Wydech z GTPerformance, kolektor dolotowy z CSL'a, strojone to było na ori sterowniku w PL.
Przed modami na seryjnym dolocie auto pokazywało 321 koni, bezpośrednio przed strojeniem już tylko 302 - upatrywaliśmy przyczyny w błędnym wyliczeniu wydechu, miałem przełożyć seryjny żeby potwierdzić, ale wyszło inaczej.
Po założeniu kolektora z CSL - 330 koni
Po strojeniu 351.
Mało, miał być sprawdzany wydech, potem wlecieć większe wtryski bo jak wiecie BMW poskąpiło z wydajnością owych itd.

Auto na tym setupie jeździło już jak nowe m2, ale jak zawsze to było mało.
Dostała lżejsze fotele, kupiłem też przednie błotniki z carbonu i miałem zamawiać maskę.

W międzyczasie auto pojechało na track day na Silesia Ring.
Dojechało na kołach, pierwsze okrążenie bez pomiaru czasu delikatnie, drugie też powoli opony jeszcze zimne, trzecie już szybciej i właśnie na 3 okrążeniu dym z pod maski.
Zjazd na bok, zgaszenie silnika - nie palimy się - można oddychać :lol:
Zjazd z toru na lawecie do boksu - szybka diagnoza. Rozerwało uszczelkę pod deklem zaworów w kilku miejscach i obrzygało całą komorę silnika w oleju.
Uszczelka miała może miesiąc bo Lato grzebał w vanosie i profilaktycznie zmienialiśmy też śruby na wałkach.
Dlaczego strzeliła? Hmm może coś źle poskładane, może wada fabryczna, rozbierzemy zobaczymy.
Wracamy na lawecie.
Obrazek

Po powrocie do domu rozebraliśmy górę żeby zobaczyć co tam się stało.
Obrazek

Podmieniliśmy uszczelkę na nowa, brak opiłków w misce czy filtrze, no to wleciał nowy filtr i olej i odpalamy żeby zobaczyć co się dzieje (naiwnie myśleliśmy że obędzie się bez rozbierania silnika, no ale niedużo pracy to robimy).
Nagraliśmy nawet z kolegą Lato taki film, narracja poziom mistrz, do dzisiaj się śmieje jak to oglądam :lol:
https://drive.google.com/open?id=1pv20k ... umscLZMVly

Bez zrzucania głowicy się nie obędzie. Trudno.
Auto przejechało do warsztatu mojego kolegi IK Motorsport. Tam cała operacja jest przeprowadzana. Nie muszę chyba pisać że polecam jego usługi, namiary do znalezienia na FB np.
Obrazek

Na drugim planie oczywiście moja 7er, w której padła mechatronika w skrzyni 2 tygodnie po m3. Mam jeszcze e36 touringa do roboty - w nim tylko mi opona strzeliła. Śmieję się że moja była rzuciła na mnie klątwę - bo to za dużo przypadków na raz :lol:

Wracając do tematu zrzucona głowica pokazała to
Obrazek

5 z 6 tłoków stopionych. Fajnie....
Silnik wyleciał z budy
Obrazek

Dopiero po rozebraniu na części pierwsze widać ogrom zniszczeń.
Obrazek
Obrazek

Ten post i tak już jest za długi i mało kto go pewnie przeczyta, więc w skrócie auto dostało taczkę nowych fantów i kilka nie nowych i składamy.
Obrazek
Obrazek

Jak już robić to na grubo, lista rzeczy wymienionych przy okazji jest bardzo długa. Zasada prosta - robię wszystko co można w silniku i dookoła nawet jak było dobre to leci nowe bo ma już swoje lata.
Obrazek

Cały czas szukaliśmy przyczyny dlaczego tak się stało. Teorii było kilka od lejących wtrysków, przez skopane strojenie po chwilowy spadek napięcia lub awarię pompy paliwa (która oczywiście już dawno nic wspólnego z seryjna nie ma tylko jest tam nowy bosch 040).

Z racji tego że silnik będzie docierany no i potem chcę sprawdzić moc czy trzyma serię jak powinien po takim zakresie remontu rozebraliśmy sterownik żeby wgrać seryjny program i naszym oczom ukazało się to:
Obrazek

Hura!! W konkursie na to co mi ujebało motor mamy zwyciężcę.
Spalona dioda to układ zabezpieczający zasilanie systemów bezpieczeństwa w silniku jak czujniki spalania stukowego egt czy temperatury w dolocie itd.
I jak zwykle mój ulubiony tekst jak to zobaczył elektronik samochodowy.
Yyyyy ale to nie miało prawa się tak spalić.....
No fajnie że nie miało prawa ale jednak się spaliło i ujebało motor.
Pytanie tylko pozostaje dlaczego się spaliło. Jest kilka teorii - niestety tylko teorii. Od opiłka w obudowie sterownika który zrobił zwarcie po zwarcie w instalacji czy przeładowanie przez alternator po zwarcie na cewkach. Wymieniłem wszystko co mogłem - cewki regulator napięcia szczotki itd....
Sterownik naprawiony, wgrany seryjny soft, niebawem odpalamy.
Sprawdzimy moc to się będę dzielił obserwacjami.
Na stałe będę teraz jeździł z włączonym podglądem EGT na Torque, albo nawet zamontuję sobie zegary żeby jeździć względnie spokojnie.....

Kończę tego baaaardzo długiego posta zdjęciem trolem - nie mogłem się powstrzymać :lol: ale tak chyba trzeba będzie zrobić żeby mieć tanie do jazdy m3 :lol:
Obrazek
Obrazek

--==maly==----
Posty: 2321
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 E92 Competition Individual
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2fast4u E46 M3 SMG Topasblau

Post autor: --==maly==---- » ndz paź 14, 2018 11:05

Nie ciekawa sytuacja.
Dwa razy widziałem tak wyglądające motory i w obydwu powodem była przepalona między cylindrami uszczelka głowicy (standard w s54) i użytkownik który długo tak jeździł lub testował v max przez wiele km bo co ciekawe objawów większych nie ma poza spadkiem mocy i ledwo słyszalnym cykaniem. Jak ktoś wyłapie to szybciej to nic się nie dzieje.
U Ciebie było sporo modyfikacji więc fsktycznie przyczyna mogła być gdzie indziej.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 165
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: 2fast4u E46 M3 SMG Topasblau

Post autor: 2fast4u » ndz paź 14, 2018 11:21

Taką opcję również bierzemy pod uwagę, szczególnie że przed strojeniem auto miało spadek mocy - no ale jeździło bardzo dobrze silnik pracował super więc winnego upatrywaliśmy w wydechu.
Teraz uszczelka była przepalona w 4 miejscach, ale patrząc po zakresie zniszczeń w silniku nie można stwierdzić czy przed czy po ;)

W każdym razie przebieg auta 207k km również sugeruje uszczelkę pod głowicą.

Teraz już się tego nie dowiemy. Motor będzie jak nowy więc modzić można dalej, bo chcę wałki z CSL'a a i nie wykluczone że przejdziemy na stand alone :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 840
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: M3 E46/F80, M5 E60
Lokalizacja: Katowice

Re: 2fast4u E46 M3 SMG Topasblau

Post autor: Oleg » czw paź 18, 2018 09:08

Krzychu, dobrze, że wróciłeś z update'ami, przynajmniej jest co czytać :)
Śledzę postępy na fb, życzę szybkiej finalizacji tematu i czekam na kreski po tym poskładaniu motoru.
Pozdro!
ORYGINALNE CZĘŚCI BMW / OLEJE MILLERS
BBS / H&R / Eibach / HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

OLSZI
Posty: 693
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 23:53
Auto: BMW M3 e46

Re: 2fast4u E46 M3 SMG Topasblau

Post autor: OLSZI » pt paź 19, 2018 23:10

Siema fajny wóz podziwiam za zapał w pracach przy M jak zrobisz wszystko na tip top to wpadaj do mnie jak będziesz gdzieś w okolicy sprawdzimy osiągi Twojej Mki z moją sam jestem ciekaw jaka będzie różnica względem serii... Bo z tego co kojarzę już raz mieliśmy okazję sprawdzić dobrze pamiętam że to Ty byłeś u mnie?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 165
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: 2fast4u E46 M3 SMG Topasblau

Post autor: 2fast4u » ndz paź 28, 2018 10:29

Tak tak, to ja :)
Jak ogarnę auto to pierwsze co robię po docieraniu to hamownia na serii a potem korekta softu, założenie gratów i hamownia znowu :D
Już się nie mogę doczekać.
Niestety na tą chwilę nie jestem pewny czy moja jeździła wtedy tak jak powinna bo od czasu jak byliśmy u Ciebie przejechała może 1k km do czasu uwalenia motoru.
Poskładamy zobaczymy, wszystkie części są tylko na razie stoi bo nie ma czasu.
Obrazek

Przemooo
Posty: 303
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: 2fast4u E46 M3 SMG Topasblau

Post autor: Przemooo » ndz paź 28, 2018 12:38

Albo grubo, albo wcale.
Cylindry nie ucierpiały przy takim podtopieniu tłoków?
Jak poskładasz to jestem ciekawy starcia lekko zmodzonego M5 ze zmodzonym M3.

ODPOWIEDZ