M3 e46 project car by Blade

Blade05
Posty: 17
Rejestracja: czw maja 12, 2016 10:26
Auto: BMW M3 E46
Kontakt:

M3 e46 project car by Blade

Post autor: Blade05 » śr wrz 14, 2016 10:37

Witajcie,

Chciałbym się z Wami podzielić autem, które posiadam od marca tego roku :) Jest to moje pierwsze BMW w życiu i kupiłem je z prostym przeznaczeniem: auto do zabawy ale również na co dzień ponieważ mój "główny" samochód w sezonie letnim jest wykorzystywany jako auto ślubów to warto mieć coś czym dojadę do pracy w "mokry" dzień, a nawoskowane Audi będzie sobie czekało na kolejną sobotnią uroczystość. Nieźle sobie wytłumaczyłem potrzebę zakupu M3? :D

Jeszcze tak słowem wstępu... Auto rok temu było sprowadzone z UK. M3 kupiłem jako bardzo zaniedbane (o części rzeczy wiedziałem, a reszta wyszła z czasem).

Przygody z autem na torze i wszystkie prace jakie przy nim są wykonywane opisuję na stronie: >>> https://www.facebook.com/m3projectcar/ <<<
Zachęcam do polajkowania :)

Po 6 miesiącach jakbym miał napisać co zostało ogarnięte to tak:

Silnik:
- Panewki korbowodowe King Racing
- Olej Liqui Moly 10W-60 (i to już ze 2 razy) + filtr
- Płukanie chłodnicy oleju i podstawy filtra oleju => w planach zewnętrzny termostat

Napęd:
- Regeneracja dyfra u Michała ze Strykowa + szpera "słabe 40%" + przełożenie główne 3,91
- Wymiana gumy łączącej wał ze skrzynią
- Wymiana przegubu łączącego wał z dyfrem
- Wymiana tulei itp elementów prowadzenia lewarka
- Wymiana poduszek silnika i skrzyni
+ do wymiany półosie

Zawieszenie:
- Gwint D2 Racing
- Nowe wahacze z przodu
- Wspawanie wzmocnienia podłogi
- Wymiana gum z tyłu

Hamulce:
- Przód tarcze półpływające ECS Tuning 345mm + jarzma CSL + tymczasowo klocki TRW
+ Plany: pracuję nad BBK w oparciu o zaciski ze 135i i 911 :)

Wnętrze:
- Dekory + tunel oklejone w carbon w połysku.
- Ruda skóra (obszyte jeszcze przez poprzedniego właściciela)
+ Plany: wymiana siedzeń na jakieś łamane kubły

Koła:
- 19" ori M3 do jazdy na co dzień :)
- 18" ori M3 do jazdy po torze + na zimę :)

Więcej wyczytacie na stronie https://www.facebook.com/m3projectcar/
ale bede się starał wrzucać info też tutaj :) Nie mniej jednak zachęcam do polajkowania :)

ZDJĘCIA (niestety jeszcze nie robiłem jej profi sesji. BTW może ktoś pomóc jak je tutaj zmniejszyć bo chyba parametry size nie działają)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Własnoręcznie ogarnięte dekory:
Obrazek

Obrazek

Wnętrze:
Obrazek

Wlepa która dobrze oddaje ducha jazdy M3 na co dzień:
Obrazek

Nowe tarcze:
Obrazek

Nowy termostat oleju:
Obrazek

Igor_B
Posty: 69
Rejestracja: śr paź 28, 2015 15:31
Auto: BMW

Re: M3 e46 project car by Blade

Post autor: Igor_B » czw wrz 15, 2016 23:49

Znane autko, bardzo fajnie je doprowadziłeś do ładu :)

Powiedz mi, jak Ci się sprawuje D2 Racing? Masz jakieś porównanie do innych gwintów?

Blade05
Posty: 17
Rejestracja: czw maja 12, 2016 10:26
Auto: BMW M3 E46
Kontakt:

Re: M3 e46 project car by Blade

Post autor: Blade05 » wt wrz 20, 2016 23:14

Wiem, że Ty już widziałeś ale wszystkim polecam lekturę poprawki.... a w zasadzie zrobionej na nowo przekładki w moim aucie: https://www.facebook.com/m3projectcar/p ... 1281063677" onclick="window.open(this.href);return false;

Co do gwintu to tak:

> W tym aucie troche jeździłem na serii i wydawała mi się strasznie twarda. Ten D2 Racing ma fajna progresywną charakterystykę. Na lekkich nierównościach jest komfortowy (jak na 19"). A na zakrętach dużo się nie wychyla. Jeszcze nie bawiłem się w regulacje twardości.

> W innym aucie (S6 C5) miałem gwint AP i wcześniej Bilsteina B12. D2 jest bliższy B12 ale zachowuje komfort na lekkich nierównościach który ma AP.

> Jeszcze wczęsniej miałem Bilstein B8 + Eibach Pro-kit - to byla deska..

ODPOWIEDZ