BMW M3 "Pako"

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: kostek_ja » wt paź 02, 2012 13:38

PUB pisze:tak jak Pako pisal, tu seryjne robia niewiele gorsze czasy niz te 500konne, ciekawe tylko z jakiej gorki
Tak to wszystko można krytykować. Idealnych pomiarów nie mamy i mieć nie będziemy.

A z tymi czasami to chyba najlepszy czas 100-200 jaki zmierzyliśmy na tym forum w seryjnej e46 to 11,3 czy coś koło tego. Oczywiście było to z lekkiej górki :)

Czasy M3 Pako która jest dużo szybsza mówią same za siebie. Najgorszy czas Pako, czyli pewnie trochę pod górę i taka sobie zmiana biegu 11s czyli lepszy niż najlepszy pomiar seryjnej. A porównując najlepszy vs najlepszy różnica jest spora 8,9 vs 11,3.

Wyniki są jak widać reprezentatywne, oczywiście jeżeli dysponujemy wieloma próbami i mamy takie dane jak między innymi pochylenie. Porównywanie najlepszych wskazań jest trochę jak porównywanie samej mocy maksymalnej. Da nam to jakiś pogląd na sytuację, ale dopiero patrząc na krzywą możemy stwierdzić który silnik będzie lepiej ciągnął.

PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: PUB » wt paź 02, 2012 16:06

ty to jak zwykle, wez moze narysuj schematy.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: djset » wt paź 02, 2012 18:24

samym paliwem możemy nadgonić nawet sekundę ;) więc te czasy to taka orientacyjna bajka.
a nad samym morzem czas również będzie lepszy niż w górach (ciśnienie niskie).

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: PAKO » wt paź 02, 2012 20:10

http://www.inextyn.com/projects/trackin ... kirts.html
Jak dla mnie ideał oprócz maski reszta ok.
gts3 no chyba że jest coś lepszego? Ładniejszego?
Wydaje mi się że biała M3 i jeszcze z kitem gts3 będzię obłędna

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: m!xeR » wt paź 02, 2012 21:02

imho najpiękniejsza jest w CSL'u :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: kostek_ja » wt paź 02, 2012 22:31

PUB pisze:wez moze narysuj schematy.
Co ma tutaj jakikolwiek schemat do rzeczy?

Warunki są bardzo istotne. Na tej samej drodze wyścig 2 samochodów może się różnie kończyć w zależności od temp. Np. w przypadku wyścigu turbo vs NA. Jak jest zimno wygrywa turbo, a jak gorąco NA.

Podobnie mogło być i w tym wypadku. Doładowane M3 i Porsche skorzystały z niskiej temp, a na Ferrari nie zrobiła ona większego znaczenia. W przypadku upału role by się odwróciły.

Dodatkowo pragnę też przypomnieć iż zestaw kosiniaka nie był oryginalnym ESS'em CFR550, a jego kopią i to wcale nie dokładną. Miał jeszcze sporo bardziej podlaną górę i przy robieniu airboxa nikt nie zwracał uwagi na odpowiedni przepływ powietrza. Miał jedynie być i wytrzymywać ciśnienie. M3 Pako może, a nawet powinna być zauważalnie szybsza.

Nie mniej jednak dalej jest to tylko gdybanie. Niech facet naprawi swoje F430 i się ścignie z Pako jeszcze kilka razy. Wówczas wszystko będzie jasne :)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2509
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: --==maly==---- » wt paź 02, 2012 22:39

Kostek chodzi o to,że za dużo teoretyzujesz i tak jest w każdym temacie.
Twój post zajmuje zazwyczaj tyle co 5 postów innych użytkowników i pełno tam też słów : mogło,gdyby,możliwe itp
Ja już się przyzwyczaiłem ale wiele osób drażnią te teorie :wink:

P.S. Co do Kosiniaka M3 również uważam,że Pako powinna być szybsza bo tam było dużo kombinacji i własnych patentów nie był to oryginalny zestaw.
Ostatnio zmieniony wt paź 02, 2012 22:56 przez --==maly==----, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: PAKO » wt paź 02, 2012 22:56

Pierwsza sprawa kolego Żołnierz bardzo prosze o kontakt na pw w sprawie nr tel do chłopaka z ferrari chętnie się z nim spotkam jeszcze raz,

Druga sprawa czy kiedykolwiek orientował się ktoś z was w kupnie ori zderzaka z wersji CSL?
Jakie są koszta? A może są firmy które oferują taki produkt za fajną kase?
Bardzo prosze o info

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: m!xeR » śr paź 03, 2012 10:26

koszta ? 20k pln :mrgreen: uderz do Maniekkk

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: Oleg » śr paź 03, 2012 11:18

Nie prawda... Za 18 mozna go wyjac po rabatach ;)

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

MINIPK
Posty: 118
Rejestracja: wt cze 14, 2011 08:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: MINIPK » śr paź 03, 2012 11:20

18k za zderzak to "świetna" oferta :-) chyba bym się powiesił gdybym np w zimie gdzieś go uszkodził
No "M", no fun

PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: PUB » śr paź 03, 2012 15:03

kostek_ja pisze:Dodatkowo pragnę też przypomnieć iż zestaw kosiniaka nie był oryginalnym ESS'em CFR550, a jego kopią i to wcale nie dokładną.
--==maly==---- pisze:P.S. Co do Kosiniaka M3 również uważam,że Pako powinna być szybsza bo tam było dużo kombinacji i własnych patentów nie był to oryginalny zestaw.
skad te wnioski? rozmawialem z Kosiniakiem i poza kolektorem dolotowym zestawy byly identyczne. Ess nie robil zadnych problemow by podac numery wtryskow, czujnikow itd. wiec czemu niby zestaw mialby byc gorszy? Dodam tez, ze nawet lepszy gdyz z moich informacji wjechalo mniejsze kolko i dzialal wtrysk metanolu, ktory z tego co sie orientuje u Pako nie dal nic? Dodatkowo, jezeli uwazacie ze ingerencja w soft i zwiekszenie dawki paliwa moglo zaszkodzic i w tym wypadku pogorszyc osiagi, no to gratulacje wiedzy. Pozniej wlasnie rodza sie mity, ze czyjes auto to jest takie czy owakie. Taki sam zestaw jak Pako ma inne BMW w Wawie, ktore zeby naprawic MRMotors sciagalo auto Kosiniaka na podmiane czesci, wiec chyba cos w tym musi byc. Ale przeciez wy i tak wiece lepiej. Jedyne co dziala na plus u Pako to masa auta, roznica pewnie ok 100kg na pewno robi swoje, panowie teoretycy. Fajne macie pojecie, jak cos nie kosztuje 1000000000000zl, to jest gorsze. Ciekwe czy dlatego ze takie same, czy ze tansze i ktos umial to zrobic sam nie wydajac przy tym fortuny? Duzo rozmawialem z Kosiniakiem na temat jego auta, duzo tez sie dowiedzialem przy okazji na temat auta Pako, ktory dosc czesto zwracal sie do niego z prosba o pomoc w sprawie auta, czy to wyboru sprzegla, pompy paliwa, swiec, zmiany silnika, czy tez lokalizacji brakow mocy itd.. Dodatkowo, wykresy z hamownii same mowia za siebie, auto Pako mialo mniej mocy, wiec skad wasze wnioski?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2509
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: --==maly==---- » śr paź 03, 2012 15:34

Dlatego,że wiem jak jeździło auto Kosiniaka i nie było tak jak powinno być z tym zestawem proste?
Takie auta z zestawem ESS uzyskiwały lepsze czasy niż to było u Kosiniaka.
Przykład http://www.youtube.com/watch?v=vh2eh5atBS4

13.3 na 1/4 mili gdzie ludzie seryjnymi emkami osiągali nie wiele gorsze wyniki na Bemowie bodajże 13.4 było zrobione serią.

PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: PUB » śr paź 03, 2012 15:49

naucz sie czytac takie wyniki po pierwsze, bo ja tam widze 12,92 a nie 13,3 wiec nie wprowadzaj nikogo swiadomie w blad!. Po drugie bylo wiadomo ze na tych zawodach startowal z uszkodzonymi cewkami bo o tym pisal wiec czas i tak byl rewelacyjny. Po trzecie podajesz jakis przyklad pierwszy z brzega, to moze pokaz jakis film innega auta z tym zestawem z jakichkolwiek zawodow? chociazby Pako. skoro porownujesz i mowisz ze jego auto jest szybsze, to jaki on zrobil czas na zawodach, jakichkolwiek? tak dla porownania? Po czwarte prosze, 12,79 przy starcie z ok 2krpm, mowi Ci co cos?->
http://www.youtube.com/watch?v=xuHUeo9HKU0
Tak naprawde nie wiesz nic! nie znasz Kosiniaka a tym bardziej jego auta, gdzies cos slyszales od kogos, to tyle.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: BMW M3 "Pako"

Post autor: PAKO » śr paź 03, 2012 16:05

Kolego Pub w pewnych kwestiach się z tobą nie zgodze... Po pierwsze auto było hamowane praktycznie zaraz po zamontowaniu silnika po długim jego nieużywaniu wyszło ok 470kM, nie jestem tunerem ani mechanikiem i moja wiedza jest stosunkowo mała w tej dziedzinie ale silnik który długo leży wyjęty z budy musi tak jakby dotrzeć się ,a dowodem na zmiany które tam zachodzą to pomiar kompresji tzn była inna po zamontowaniu tzn ok1.5 a po miesiącu w ok 12.5 jak dobrze pamiętam, po drugie mam inne świece u kosiniaka są z fiata nie pamiętam symbolu, po trzecie co do pompy paliwa Kosiniak twierdził że seryjna jak najbardziej starczy i jest bez sensu jej wymiana, Adam sportmile wymienił na wydajniejszą bosch 044 auto jeździ do dzisiaj! A naprawde zwiedziłem tym autem cześć europy robiąc ok 40tyś km od wymiany motoru u Adasia,
Stary motor padł po roku na tym setupie.
PUB napewno twoja wiedza teoretyczna może i praktyczna jest wieksza ale prosze cie nie pisz ogólnie o wszystkich np że jak kosiniak miał popękaną podłoge to każda M3 musi tak mieć itp.

U nas w kraju jest dziwna mentalność, jak do kogoś dzwonisz z zapytaniem to od razu osoby trzecie wiedzą lepiej i wypisują bzdury! Albo nie znają auta a piszą telenowele o stanie tech i wypadkowości czerpiąc wiedze z internetu.

Zablokowany