MaRoS's E46 M3

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » pn cze 16, 2008 14:08

ciągle nie moge się zgadać z ogściem który ma to shamować... postarm się w tym tygodni żeby były wyniki.

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Tomas_M5 » pn cze 16, 2008 14:10

niemiałes problemów z temperatura oleju??? kolega ma vette z06 z kompresorem i strasznie mu sie grzało auto w poznaniu mimo ze miał dodatkowe chłodnice.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » pn cze 16, 2008 14:17

Od zamontowania kompresora auto mi się grzeje, ale tylko temp wody. Olej stał na 110-115 stopniach przy pełnym bucie. Natomiast woda po jednym kółku podchdziła pod 110 stopni (czerwone pole). Także musiałem jeździć jedno kółko szybko a drugi schłodzenie. Ale mam nadzieje, że w tym tygodniu wyjdzie gdzie leży przyczyna.

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: SyTy » pn cze 16, 2008 14:22

ładne wczoraj kółko było z gt3, kolega poległ na dohamowaniu na końcu prostej start/meta.

kompresor, kompresorem ale heble to ma przeku...skie :one:
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Tomas_M5 » pn cze 16, 2008 15:55

a intercooler nie zasłania Ci chłodnicy wody?? to jest najczesciej powód grzania sie.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Marcin_Os » pn cze 16, 2008 16:05

IC zasłania też chłodnićę oleju. Trzeba coś mądrego wymyśleć, wymienić na więkzą czy coś.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » pn cze 16, 2008 16:05

zasłania i do tego jest jeszcze pod kątem. Ale goście z ESS tuning twierdzą że u nich ten objaw nie występował nawet na torze. Pozatym chłodnica jest dość duża i nawet jak zasłania to sporo powietrza dostaje się przez nerki

Krasek
Posty: 36
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:31
Lokalizacja: PL

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Krasek » pn cze 16, 2008 21:46

profilaktycznie wymienilbym pompe wody na taka z metalowym wirnikiem i termostat

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » czw lip 03, 2008 15:33

Yanaki pisze:przyrost o 200Km bez kucia, ani nawet odpręzania :?: :!: :?: nie wróżę długiej żywotności, pamięta ktoś M3 E36 Turbo należące niegdyś do PMN, miało ok 560 KM i było zakute, a i tak nie wytrzymało... inna sprawa, że w Białej zrobiło 11,4 na 400 :mrgreen: gdzie chcesz to montować?
Witam.
Zgadzam się z kolegą.
Turbo , nie wiem jak kompresor , w M3 wymaga odprężania silnika bo prędzej czy później uszczelka i tak powie pa pa.
To są bardzo doprężone motory i wymagane jest choćby minimalne odprężenie np. uszczelką jeżeli kogoś nie stać na tłoki i resztę kucizny.
Uturbiłem już dwie M3 3.0 E36 i muszę powiedzieć że jedno z tych M3 było pierwszym uturbionym nieoficialnie M3 na świecie z zachowanym działającym układem klimatyzacyjnym i turbosprężarką zamontowaną pod masą a nie pod silnikiem :cool: .
Przy uturbieniu pierwszej M3 było masę ale to masę problemów przy uturbianiu drugiego M3 mniej ale podjąłem się wyzwania i zaturbiłem te auta.
Jedyną rzeczą, bolączką tego auta było jego wystrojenie.
Niestety aut jeszcze nie stroję więc właścicele własciwie na własną rękę (Użytkownik np. Malecki & Sons :) ) zaczęli samodzielnie zgębiać problem wystrojenia tego auta z pozytywnym skutkiem.
Polskie firmy tuninowe proponowały zupełnie inne rozwiązania wystrojenia M3 które były zaprzeczeniem ogólnoświatowych trendów jak wywalenie vanosa - bo nie da się wystroić, przepływka przed turbo a nie przed przepustnicą, BOV nie tylko WG i inne.
W Polsce największym problemem jest elektronika czyli strojenie.

P.S Gratuluję projektu!!!!
Szkoda że przed zamontowaniem tego kitu u Marosa nie obejżeliśmy go wspólnie.
Można by było zrobić matryce,-kopie tego zestawu i zrobić identyczny za mniejsze pieniądze
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » pt lip 04, 2008 15:36

Troszkę poczytałem na temat kompresorów i dowiedziałem się że ESS, Dinan, RMS, ESS wcześniej używał kompresorów Vortech.
Obecnie ESS zaczął stosować kompresory ASA do swoich kitów choć nie wiem dlaczego zmienili firmę bo kompresory Vortech uznawane są raczej jako pancerne
http://supercharger4u.com/htm/english/p ... /tm17.html
(tylko nie wiem czy Maros ma modej Tm17 czy Tm20)
Activeautowerke używa równie dobrych kompresorów firmy Rotrex najczęściej wersja c38 do M3.
To taka mała ciekawostka i zachęcenie do tematu :grin:
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
buni
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 21, 2007 19:23
Auto: Lotus Exige
Lokalizacja: wawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: buni » pt lip 04, 2008 19:13

Mario pisze: Zgadzam się z kolegą.
Turbo , nie wiem jak kompresor , w M3 wymaga odprężania silnika bo prędzej czy później uszczelka i tak powie pa pa.
wlasnie nie wiesz jak kompresor. wiec po co pisac bduzry ?
Mario pisze: ......turbosprężarką zamontowaną pod masą a nie pod silnikiem :cool: .

tylko po co ????? wiecej masy z prozdu auta i wyzej ??
Mario pisze: Przy uturbieniu pierwszej M3 było masę ale to masę problemów przy uturbianiu drugiego M3 mniej ale podjąłem się wyzwania i zaturbiłem te auta.
Jedyną rzeczą, bolączką tego auta było jego wystrojenie.


jakim SA stroiłes auta ?
RWD

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Idzik » pt lip 04, 2008 21:21

551KM...??
551 - 230 = 321 KM :twisted: :?:

Gratuluję zakupu Buni ;)

sorki za OT :D

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » pt lip 04, 2008 22:08

buni pisze:
Mario pisze: Zgadzam się z kolegą.
Turbo , nie wiem jak kompresor , w M3 wymaga odprężania silnika bo prędzej czy później uszczelka i tak powie pa pa.
wlasnie nie wiesz jak kompresor. wiec po co pisac bduzry ?
Ja opieram swoje argumenty na faktach popartych doświadczeniem a nie wiedzy czysto internetowej jak niestety 95% userów i w M3 uszczelki padają prędzej czy później nawet jak ustawisz doładowanie na 0.4-0.5bara a przebieg doładowania jak najbardziej stabilny
Mario pisze: ......turbosprężarką zamontowaną pod masą a nie pod silnikiem :cool: .
buni pisze: tylko po co ????? wiecej masy z prozdu auta i wyzej ??
Dla lansu i żeby pod maską było dość przyjemnie.
A z tą masą to przesadzasz, chyba że należysz do ludzi , którzy podczas wyścigów wyrzucają zapalniczkę samochodową przez okno żeby zejść z masy.
Czy masz turbo pod maską czy pod silnikiem na osiągi raczej nie wpłyniesz.
Napisz mi jak widzisz poprawnie zamontowany spływ oleju przy tak dużych turbo jakie się stosuje do uturbiania M3 oraz warunki (woda, błoto, śnieg) panujące wokół rorgrzanej do 900 stopni turbiny jeżeli poruszamy równie kwestię klimatu panującego u nas w PL a nie w ciepłych krajach.
Wiadomo że łatwiej jest umieścić turbo pod silnikiem i zastanawiać się czy aby olej dobrze spływa czy po wjechaniu w kałużę turbo nie popękało ale i z tymi problemami idzie sobie poradzić jeżeli jeżeli mamy turbo odpowiedniej wielkości.
Ja wybrałem trudniejszy wariant bo chciałem udowodnić sobie że wszystko idzie zrobić i to samodzielnie w garażu a 3 miesiące działając nawet w jedną osobę są wystarczające żeby zaturbć takie auto jak M3 pozatym turbosprężaki które montowałem były bardzo duże.

Mario pisze: Przy uturbieniu pierwszej M3 było masę ale to masę problemów przy uturbianiu drugiego M3 mniej ale podjąłem się wyzwania i zaturbiłem te auta.
Jedyną rzeczą, bolączką tego auta było jego wystrojenie.


jakim SA stroiłes auta ?[/quote]
Aut nie stroiłem i już o tym pisałem ale do tego typu przeróbek wystarczy dobry Remap ECu ale w PL nie ma szans żeby kto kolwiek to poprawnie wykonał taką usługę.
Megasquirt z tego co wiem wystarcza.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

karolek88
Posty: 11
Rejestracja: wt mar 11, 2008 23:40
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: karolek88 » sob lip 05, 2008 18:23

Tomas_M5 pisze:moi znajomi z GD, którzy byli za Toba prosiakami GT3 i Turbo okreslili to M3 ze to jakis "monster". Duzo jeździłes wczesniej po poznaniu?


wyniki alt
Dales sie Maros objechac kumplowi w evo, nieladnie ;)

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » sob lip 05, 2008 21:23

Evo seria czy dłubane?
Mam doświadczenie z Evo i M3 3.0 E36 więc czekam na info
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

ODPOWIEDZ