MaRoS's E46 M3
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
ciągle nie moge się zgadać z ogściem który ma to shamować... postarm się w tym tygodni żeby były wyniki.
Re: MaRoS's E46 M3
niemiałes problemów z temperatura oleju??? kolega ma vette z06 z kompresorem i strasznie mu sie grzało auto w poznaniu mimo ze miał dodatkowe chłodnice.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
Od zamontowania kompresora auto mi się grzeje, ale tylko temp wody. Olej stał na 110-115 stopniach przy pełnym bucie. Natomiast woda po jednym kółku podchdziła pod 110 stopni (czerwone pole). Także musiałem jeździć jedno kółko szybko a drugi schłodzenie. Ale mam nadzieje, że w tym tygodniu wyjdzie gdzie leży przyczyna.
Re: MaRoS's E46 M3
ładne wczoraj kółko było z gt3, kolega poległ na dohamowaniu na końcu prostej start/meta.
kompresor, kompresorem ale heble to ma przeku...skie
kompresor, kompresorem ale heble to ma przeku...skie

No Fear - No Fun!
Re: MaRoS's E46 M3
a intercooler nie zasłania Ci chłodnicy wody?? to jest najczesciej powód grzania sie.
Re: MaRoS's E46 M3
IC zasłania też chłodnićę oleju. Trzeba coś mądrego wymyśleć, wymienić na więkzą czy coś.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
zasłania i do tego jest jeszcze pod kątem. Ale goście z ESS tuning twierdzą że u nich ten objaw nie występował nawet na torze. Pozatym chłodnica jest dość duża i nawet jak zasłania to sporo powietrza dostaje się przez nerki
Re: MaRoS's E46 M3
profilaktycznie wymienilbym pompe wody na taka z metalowym wirnikiem i termostat
Re: MaRoS's E46 M3
Witam.Yanaki pisze:przyrost o 200Km bez kucia, ani nawet odpręzania![]()
![]()
nie wróżę długiej żywotności, pamięta ktoś M3 E36 Turbo należące niegdyś do PMN, miało ok 560 KM i było zakute, a i tak nie wytrzymało... inna sprawa, że w Białej zrobiło 11,4 na 400
gdzie chcesz to montować?
Zgadzam się z kolegą.
Turbo , nie wiem jak kompresor , w M3 wymaga odprężania silnika bo prędzej czy później uszczelka i tak powie pa pa.
To są bardzo doprężone motory i wymagane jest choćby minimalne odprężenie np. uszczelką jeżeli kogoś nie stać na tłoki i resztę kucizny.
Uturbiłem już dwie M3 3.0 E36 i muszę powiedzieć że jedno z tych M3 było pierwszym uturbionym nieoficialnie M3 na świecie z zachowanym działającym układem klimatyzacyjnym i turbosprężarką zamontowaną pod masą a nie pod silnikiem

Przy uturbieniu pierwszej M3 było masę ale to masę problemów przy uturbianiu drugiego M3 mniej ale podjąłem się wyzwania i zaturbiłem te auta.
Jedyną rzeczą, bolączką tego auta było jego wystrojenie.
Niestety aut jeszcze nie stroję więc właścicele własciwie na własną rękę (Użytkownik np. Malecki & Sons

Polskie firmy tuninowe proponowały zupełnie inne rozwiązania wystrojenia M3 które były zaprzeczeniem ogólnoświatowych trendów jak wywalenie vanosa - bo nie da się wystroić, przepływka przed turbo a nie przed przepustnicą, BOV nie tylko WG i inne.
W Polsce największym problemem jest elektronika czyli strojenie.
P.S Gratuluję projektu!!!!
Szkoda że przed zamontowaniem tego kitu u Marosa nie obejżeliśmy go wspólnie.
Można by było zrobić matryce,-kopie tego zestawu i zrobić identyczny za mniejsze pieniądze
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: MaRoS's E46 M3
Troszkę poczytałem na temat kompresorów i dowiedziałem się że ESS, Dinan, RMS, ESS wcześniej używał kompresorów Vortech.
Obecnie ESS zaczął stosować kompresory ASA do swoich kitów choć nie wiem dlaczego zmienili firmę bo kompresory Vortech uznawane są raczej jako pancerne
http://supercharger4u.com/htm/english/p ... /tm17.html
(tylko nie wiem czy Maros ma modej Tm17 czy Tm20)
Activeautowerke używa równie dobrych kompresorów firmy Rotrex najczęściej wersja c38 do M3.
To taka mała ciekawostka i zachęcenie do tematu
Obecnie ESS zaczął stosować kompresory ASA do swoich kitów choć nie wiem dlaczego zmienili firmę bo kompresory Vortech uznawane są raczej jako pancerne
http://supercharger4u.com/htm/english/p ... /tm17.html
(tylko nie wiem czy Maros ma modej Tm17 czy Tm20)
Activeautowerke używa równie dobrych kompresorów firmy Rotrex najczęściej wersja c38 do M3.
To taka mała ciekawostka i zachęcenie do tematu

Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: MaRoS's E46 M3
wlasnie nie wiesz jak kompresor. wiec po co pisac bduzry ?Mario pisze: Zgadzam się z kolegą.
Turbo , nie wiem jak kompresor , w M3 wymaga odprężania silnika bo prędzej czy później uszczelka i tak powie pa pa.
Mario pisze: ......turbosprężarką zamontowaną pod masą a nie pod silnikiem.
tylko po co ????? wiecej masy z prozdu auta i wyzej ??
Mario pisze: Przy uturbieniu pierwszej M3 było masę ale to masę problemów przy uturbianiu drugiego M3 mniej ale podjąłem się wyzwania i zaturbiłem te auta.
Jedyną rzeczą, bolączką tego auta było jego wystrojenie.
jakim SA stroiłes auta ?
RWD
Re: MaRoS's E46 M3
551 - 230 = 321 KM551KM...??


Gratuluję zakupu Buni

sorki za OT

Re: MaRoS's E46 M3
Ja opieram swoje argumenty na faktach popartych doświadczeniem a nie wiedzy czysto internetowej jak niestety 95% userów i w M3 uszczelki padają prędzej czy później nawet jak ustawisz doładowanie na 0.4-0.5bara a przebieg doładowania jak najbardziej stabilnybuni pisze:wlasnie nie wiesz jak kompresor. wiec po co pisac bduzry ?Mario pisze: Zgadzam się z kolegą.
Turbo , nie wiem jak kompresor , w M3 wymaga odprężania silnika bo prędzej czy później uszczelka i tak powie pa pa.
Mario pisze: ......turbosprężarką zamontowaną pod masą a nie pod silnikiem.
Dla lansu i żeby pod maską było dość przyjemnie.buni pisze: tylko po co ????? wiecej masy z prozdu auta i wyzej ??
A z tą masą to przesadzasz, chyba że należysz do ludzi , którzy podczas wyścigów wyrzucają zapalniczkę samochodową przez okno żeby zejść z masy.
Czy masz turbo pod maską czy pod silnikiem na osiągi raczej nie wpłyniesz.
Napisz mi jak widzisz poprawnie zamontowany spływ oleju przy tak dużych turbo jakie się stosuje do uturbiania M3 oraz warunki (woda, błoto, śnieg) panujące wokół rorgrzanej do 900 stopni turbiny jeżeli poruszamy równie kwestię klimatu panującego u nas w PL a nie w ciepłych krajach.
Wiadomo że łatwiej jest umieścić turbo pod silnikiem i zastanawiać się czy aby olej dobrze spływa czy po wjechaniu w kałużę turbo nie popękało ale i z tymi problemami idzie sobie poradzić jeżeli jeżeli mamy turbo odpowiedniej wielkości.
Ja wybrałem trudniejszy wariant bo chciałem udowodnić sobie że wszystko idzie zrobić i to samodzielnie w garażu a 3 miesiące działając nawet w jedną osobę są wystarczające żeby zaturbć takie auto jak M3 pozatym turbosprężaki które montowałem były bardzo duże.
Mario pisze: Przy uturbieniu pierwszej M3 było masę ale to masę problemów przy uturbianiu drugiego M3 mniej ale podjąłem się wyzwania i zaturbiłem te auta.
Jedyną rzeczą, bolączką tego auta było jego wystrojenie.
jakim SA stroiłes auta ?[/quote]
Aut nie stroiłem i już o tym pisałem ale do tego typu przeróbek wystarczy dobry Remap ECu ale w PL nie ma szans żeby kto kolwiek to poprawnie wykonał taką usługę.
Megasquirt z tego co wiem wystarcza.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: MaRoS's E46 M3
Dales sie Maros objechac kumplowi w evo, nieladnieTomas_M5 pisze:moi znajomi z GD, którzy byli za Toba prosiakami GT3 i Turbo okreslili to M3 ze to jakis "monster". Duzo jeździłes wczesniej po poznaniu?
wyniki alt

Re: MaRoS's E46 M3
Evo seria czy dłubane?
Mam doświadczenie z Evo i M3 3.0 E36 więc czekam na info
Mam doświadczenie z Evo i M3 3.0 E36 więc czekam na info
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.