MaRoS's E46 M3

sportmile
Posty: 14
Rejestracja: pn lis 23, 2009 13:54
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: sportmile » wt kwie 27, 2010 22:23

Problem nie polega ani w egt ani w afr. Problemem jest sam ten motor. Pawla tez nie przezyl strojenia i tak samo glowa wstala. W m3 z poznania egt w peeku bylo ok 900 z tego co pamietam a jednak polegl wtedy. Problem to dol silnika , glowica jest perfekcyjna ale dol jest slaba konstrukcja

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: kostek_ja » wt kwie 27, 2010 22:28

Na czym polega ta słaba konstrukcja dołu?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » wt kwie 27, 2010 23:34

Adam, możesz rozwinąć swoją myśl? Jakim cudem przez słaby dół poległa świeca?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: kostek_ja » wt kwie 27, 2010 23:37

W ogóle pytanie brzmi dlaczego psuje się idealna głowica, a nie kiepski dół.

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Marcin86 » śr kwie 28, 2010 21:44

Maros, wiesz juz co sie w czapce podziało?

sportmile
Posty: 14
Rejestracja: pn lis 23, 2009 13:54
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: sportmile » czw kwie 29, 2010 09:07

Maros nie pisze w tej chwili o twoim przypadku tylko o caloksztalcie zwiazanym z doladowaniem . Widziales ten motor i znasz jego np bolaczki temp nawet w serii. Widzieliscie ile jest miesa miedzy tulejami i widziales jak polegl silnik z poznania mimo spelnionych warunkow pracy ... przynajmniej po weryfikacji peekow na zegarach defi. Czy Ruben wsadzil ci inne zimniejsze swiece ? Nie siedze za mocno teraz w czesciach bmw ale wiem ze M jest ograniczone malym gwintem i nie wiem czy wystepuja np irydy 8 . Czy skrecone arp ? Czy skrecone wedlug norm czy moze troche Nm mocniej ( bo ja np do takiego motoru dodalbym cos od siebie)? Wiem ze jestem na m forum i juz mnie nie lubicie ale guys te motory najlepiej zostawic w serii co najlepszym przykladem jest PMN . Najszybsze i najmocniej przebudowane BMW w Pl ktore nie jezdzi ..... Wiem ze Skandynawowie czynia cuda co widac na innych forach i filmikach ale my tam nie jestesmy i nie widzimy ile fuckupow wychodzi po drodze . My widzimy tylko udane przejazdy na filmach z yt. Juz to Jacek Sobczak Pmn-owi napisal ..... Jak chcecie miec bezawaryjne i pancerne oraz doladowane 3.0 pod maska wywalcie M i wlozcie 2jz...... ja wiem ze wyjdzie z tego szczur ale bezawaryjny i piekielnie szybki. No to teraz czekam na bana :mrgreen:

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » czw kwie 29, 2010 15:31

Kolega ładuje ponad 1 bar więc jest odważny ale na zakutym silniku.
Skoro g-power i inne firmy sprzedają takie zestawy to znaczy że auta jednak muszą jakoś z kompresorem współpracować.
Silniki M są faktycznie cholernie trudne do uturbienia.
Nie wiem co się dzało na hamowni gdzie PMN stroił auto ale jeżeli było dobrze złożone to trochę dziwne że zakuty silnik się wystrał w przeciągu 10 minut.
Auto kolegi Krismaxa też jakoś jeździ odpukać bezawaryjnie.
Chyba nie ma reguły.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: PAKO » czw kwie 29, 2010 21:53

trzeba było zostawić tak jak było ori od ess cfr550. Z tego co wiem to nie robić vmax nie przegrzewać silnika i nie poprawiać inżynierów z np ess to autko powinno cieszyć jeszcze przez kilka lub kilkanaście sezonów... pozdrawiam i życze szybkiego powrotu do zdrowia twojej M :mrgreen:

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » czw kwie 29, 2010 22:07

Nie przesadzajmy już z tym "trzeba było nie poprawiać"
Są i mocniejsze M3 na turbo tylko nie wiadomo co z ich awaryjnoscią
http://www.horsepowerfreaks.com/partdet ... 6_M3/11037
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: kostek_ja » czw kwie 29, 2010 22:54

Mario pisze:tylko nie wiadomo co z ich awaryjnoscią
Z tego co czytałem to całkiem nieźle. Oczywiście zdarzały się awarie, ale producent wówczas pokrywał koszty naprawy.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » pt kwie 30, 2010 02:06

Trzeba było wogóle nie kupować M, wtedy nic by się nie psuło ;)

Czapka już poszła do góry, jutro opisze jakie straty.

kosiniak

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: kosiniak » pt kwie 30, 2010 08:26

z ciekawosci, gdzie naprawiasz auto?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » pt kwie 30, 2010 08:47

Narazie stoi w MRMotors... zobaczymy jak dogadam się z ludźmi odpowiedzialnymi za to co się stało ;)

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » pt kwie 30, 2010 11:16

Głowica poszła wczoraj do góry. Zniszczenia: 5 stopionych tłoków ... i w sumie tyle. Głowica jest spokojnie do odratowania, blok nie ma żadnych rys, jedynie pozostałości stopionego tłoka nr 1 poprzylepiały się na głowicy i na górnej części cylindra.

Zastanawiający jest fakt, że pierwszy tłok dostał najbardziej, drugi mniej... itp a szósty jest ok. Kolektor ma taki kształt że teoretycznie 3 i 4 cylinder powinny dostawać najwięcej powietrza. Będziemy tesotwać kolektor pod tym względem, ale sprawa jak dla mnie jest dziwna.

Świeca nie zrobiła większych szkód, bo najprawdopodobniej się tak przypaliła że wpadła do cylindra w stanie płynnym...

Obrazek

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » pt kwie 30, 2010 14:21

Czyli jednak za ubogo było.
Widać ślady stuku czy mi się wydaje?
Możliwe że załozenie 6-termopar EGT dało by w takim wypadku zabezpieczenie :neutral:
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

ODPOWIEDZ