///M3Turbo - DYNO film- str.4

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: kostek_ja » wt gru 29, 2009 22:09

krismax pisze:
PAKO pisze:ciekawy jestem co szybsze moja m3 czy twoje cudo musimy sie spotkac gdzies na lotnisku :mrgreen:
Od 2 lat dążę do tego żeby odpowiedź na podobne pytania była jasna :mrgreen:
Na pewno nie na tym forum. Sory ale jak na razie nie napisałeś tutaj niczego ciekawego. Brakuje takich podstawowych rzeczy jak moc czy chociaż ciśnienie doładowania. Jedyne co tutaj wstawiłeś to filmiki na których albo słychać tylko jakiegoś klekota i widać tak naprawdę tylko twoje światła, albo 5 takich samych na których przejeżdżasz.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: djset » wt gru 29, 2009 22:12

Marcin_Os, masz rację. Ale ja bym zaczął od opon. Polecam Michelin Pilot Sport 2 PS2 lub jakieś bardziej torowe, np Michelin Sport Cup, Toyo R888...

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: Marcin_Os » wt gru 29, 2009 23:16

djset pisze:Marcin_Os, masz rację. Ale ja bym zaczął od opon. Polecam Michelin Pilot Sport 2 PS2 lub jakieś bardziej torowe, np Michelin Sport Cup, Toyo R888...
Mam na myśli masę seryjnych aut, nie wiem ile dokładnie ale ze 150 kg różnicy pewnie będzie.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: krismax » śr gru 30, 2009 01:11

kostek_ja pisze:
krismax pisze:
PAKO pisze:ciekawy jestem co szybsze moja m3 czy twoje cudo musimy sie spotkac gdzies na lotnisku :mrgreen:
Od 2 lat dążę do tego żeby odpowiedź na podobne pytania była jasna :mrgreen:
Na pewno nie na tym forum. Sory ale jak na razie nie napisałeś tutaj niczego ciekawego. Brakuje takich podstawowych rzeczy jak moc czy chociaż ciśnienie doładowania. Jedyne co tutaj wstawiłeś to filmiki na których albo słychać tylko jakiegoś klekota i widać tak naprawdę tylko twoje światła, albo 5 takich samych na których przejeżdżasz.
Nie miałem weny ani motywacji do opisywania całego projektu i tutaj. Mogę to jednak zrobić jeśli inni użytkownicy czy moderator wyrażą taką chęć :) ????????


Na początek to:


- turbo MasterPower T61
- wastegate HKS Style
- BlowOff HKS II
- Wtryski Lucas 460ccm, obecnie Siemens Deka 630ccm
- pompa paliwa Walbro GSS 340
- kolektor customowy z kwasiaka by MTG
- taśma izolacyjna ThermoTec
- regulator ciśnienia paliwa
- oil catch tank by MTG
- łączniki silikonowe Samco
- customowy filtr powietrza by krismax
- kute tłoki JE Pistons - zepsułem :/
- obecnie tłoki Wiseco
- kute korbowody SPM
- uszczelka pod głowicę Cometic
- szpilki głowicy ARP
- wymienione wszystkie panewki
- wymieniony rozrząd
- wymienione wałki
- pełen remont głowicy (uszczelniacze, prowadnice, dotarte zawory)
- planowany blok
- wskaźnik doładowania AutoGauge, teraz GReddy
- wskaźnik EGT Greddy
- wskaźnik AFR Greddy i sonda szerokopasmowa Greddy
- intercooler - aluminiowy
- Electronic Boost Controller HKS EVC 5
- świece Denso Iridium Power IXU24 -1st.
- tarcza sprzęgła 6-cio spiekowa
- Strojenie DET II by Michał Małecki

Przy obecnym doładowaniu 1,1bar moc powinna wynieść około 500KM.
Na hamownie podjadę na początku przyszłego sezonu, gdyż auto już dotarte :)
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:09 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje autko:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021

PowerHouse - dodamy mocy Twojemu BMW ;)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: kostek_ja » śr gru 30, 2009 02:02

krismax pisze:Nie miałem weny ani motywacji do opisywania całego projektu i tutaj. Mogę to jednak zrobić jeśli inni użytkownicy czy moderator wyrażą taką chęć :) ????????
Jak już gdzieś to opisywałeś to wystarczyłoby głównie kopiuj i wklej ;)

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: mateush » ndz sty 03, 2010 01:41

krismax pisze:Nie miałem weny ani motywacji do opisywania całego projektu i tutaj. Mogę to jednak zrobić jeśli inni użytkownicy czy moderator wyrażą taką chęć ????????
Chetnie bysmy poczytali.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: krismax » ndz sty 03, 2010 16:11

Skoro naprawdę chcecie - proszę ;)

Auto było jak dla mnie strasznie szybkie - przez rok...
Po tym czasie poszedłem w ślady Maleckis`a(dzięki za trafne rady) i zacząłem zbierać graty na SoftTurbo:

suszarka
Obrazek
pompa Walbro
Obrazek
bov
Obrazek
wastegate
Obrazek
szpilki głowicy ARP
Obrazek
uszczelka odprężająca 3mm grubości Cometic
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:48 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje autko:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021

PowerHouse - dodamy mocy Twojemu BMW ;)

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: krismax » ndz sty 03, 2010 16:13

Auto trafiło do uzytkownika tego forum - Mario, który to wszystko łącznie z klimą upchnął pod maską.
Jako, że Mario już opisał moje auto w swoich projektach pozwolę sobie zacząć tam gdzie on skończył ;)

Moje auto po wyjechaniu z MTG wyglądało z grubsza tak:


Obrazek


Po kilku drobnych upiększeniach takich jak choćby wymiana gumowych rur od tira na samco, dorobienie customowego filtra powietrza auto już wyglądało tak:


Obrazek


Zrobiłem emką na takim setupie jakieś 3000km. Spalanie oleju, silne dymienie z odmy i niebieski dym z wydechu przerażały mnie na tyle, że zapadła decyzja o remoncie silnika (oczywiście na kutych, nowych podzespołach).
cdn.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:46 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje autko:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021

PowerHouse - dodamy mocy Twojemu BMW ;)

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: krismax » ndz sty 03, 2010 16:13

Jak to zwykle bywa zacząłem od zbierania potrzebnych podzespołów. Postanowiłem, że cała operacja zostanie przeprowadzona w moim garażu (mam kanał)

Pierwszy zakup to korby SPM kupione za pośrednictwem Maleckis`ów (za co wiekie dzięki;):


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Później przyszła kolej na tłoki i uszczelkę z usa. Pomógł mi w ich sprowadzeniu słynny niszczyciel M3Turbo - PMN - podziekowania dla niego;)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wszystko razem wyglądało tak:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Uszczelka MLS Cometic o grubości 1,86mm - stock:

Obrazek

Obrazek

Pudełeczko do strojenia;)


Obrazek

Obrazek

cdn.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:42 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje autko:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021

PowerHouse - dodamy mocy Twojemu BMW ;)

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: krismax » ndz sty 03, 2010 16:14

Czas na montaż:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

tyle po 3h pracy na mrozie :/


Kolejna sobota i aż 5h marznięcia:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

I znowu coś odkręciłem:


Obrazek

Obrazek

Po kolejnym dniu silnik gotowy do wyjęcia:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Czas więc go wyjąć:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Teraz można go rozebrać na czynniki pierwsze:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:40 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje autko:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021

PowerHouse - dodamy mocy Twojemu BMW ;)

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: krismax » ndz sty 03, 2010 16:15

Czas pojechać i odebrać z serwisów głowicę oraz złozony blok.
Naprawa głowicy polegała na wymianie uszczelniaczy i prowadnic, dotarciu zaworów, planowaniu i ustawieniu luzów zaworowych na 0,3mm.
Modyfikacje bloku to oczywiście przetoczenie i honowanie cylindrów na 1-szy nadwymiar, planowanie i złożenie układu korbowo-tłokowego. Pasowanie tłoków to 0.05mm.
Rzut na nowa tarczę sprzęgła z Warszawy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:35 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje autko:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021

PowerHouse - dodamy mocy Twojemu BMW ;)

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: krismax » ndz sty 03, 2010 16:16

Czas na składanie nagromadzonych puzzli:


Obrazek

Obrazek


Mała renowacja i silnik w budzie


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zabandażowałem kolektor:


Obrazek


Składanie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

3h na włożenie kolektora:

Obrazek

Obrazek

pomógł lewarek :)))

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W otworach na świece widać nowe tłoki :)

Obrazek
Łoże wałków przykręcone

Obrazek

Maleckis mi pomagał ;)

Obrazek

Vanos zainstalowany:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Prawie złożone:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Gotowe i odpalone ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:34 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje autko:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021

PowerHouse - dodamy mocy Twojemu BMW ;)

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: krismax » ndz sty 03, 2010 16:16

Moje "delikatnie przeprowadzone" docieranie doprowadziło do takiego stanu:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:30 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje autko:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021

PowerHouse - dodamy mocy Twojemu BMW ;)

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: krismax » ndz sty 03, 2010 16:17

Myślałem o tym żeby już się poddać. Trochę mnie to przygnebiło. Wystawiłem na sprzedaż kit turbo, a sam szukałem 2-go silnika i chciałem sprzedać auto, ale...
PMN zaproponował mi kolejne kute tłoki tym razem WISECO na 2-gi nadwymiar (87mm)
Tym razem pasowanie 0.08mm



Obrazek

Obrazek

Mało tego :( oto moje sprzęgło:


Obrazek

Może trudno w to uwierzyć ale nigdy nie zauważyłem poslizgu :zdziwko:
Docisk okazał się bardzo krzywy - nie nadawał sie do szlifu gdyż można go przeprowadzić przy krzywiźnie rzędu 0,7mm max. U mnie docisk zapadł się o ponad 5mm. Zmusiło mnie to do zakupu nowego docisku LUK (stock) mam nadzieję, że wytrzyma kilka tysiecy km upalania :hyhy:

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:25 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje autko:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021

PowerHouse - dodamy mocy Twojemu BMW ;)

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4

Post autor: krismax » ndz sty 03, 2010 16:18

Zaczynam ponowne składanie silnika:

Obrazek

Obrazek

Dokręciłem wal:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tym razem układ korbowo-tłokowy składałem sam:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Seryjne śruby w rozrządzie o twardości 8.8 wymieniłem na kupione w Faborach śruby o twardości 10,9. Powodem był niszczenie imbusa wewnątrz śruby podczas odkręcania. Teraz już nie powinno być z tym w przyszłości problemu (choć wolałbym go już nigdy więcej nie rozbierać...)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na lewym kółku juz śruby twarde a na prawym seria:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gotowe;)


Obrazek
Moje autko:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021

PowerHouse - dodamy mocy Twojemu BMW ;)

ODPOWIEDZ