M3 dylu
M3 dylu
Trochę więcej skąd pomysł na taki właśnie samochód.
Tak naprawde zakup byl ewidentnie spontanem,mialem juz wczesniej M5 i M6,ale to bylo dawno temu i przesiadlem sie na Audi.
Jednakze uwazam ze BMW jest zdecydowanie lepszym samochodem w moim odczuciu,a e36 jest na wyginieciu i znalezienie egzemplarza glownie bezwypadkowego i seryjnego graniczy z cudem,wiec nie ukrywam ze traktuje ten zakup jako inwestycje na przyszlosc.
Zdawalame sobie sprawe ze bede musial zainwestowac sporo kasy,bez wzgledu na jaki egzemplarz bym trafil z racji ze samochody te maja swoje lata,a do tego przez wiele lat byly uwazane za tanie zrodlo do czerpania przyjemnosci z upalania.
Moja koncepcja jest zdecydowanie inna,wszystkie elementy ktore wymagaja wymiany,beda wymienione na ori z ASO,powiedzialem mojemu mechanikowi ze przygotowac auto tak,jakby to robil dla siebie.
Wstepne ogledziny potwierdzily ze auto jest bezwypadkowe,jednakze bylo lakierowane w kilku miejscach w niezbyt profesjonalny sposob i byc moze trzeba bedzie polozyc nowy lakier.
Wartosc kolekcjonerska niestety spadnie,ale uwazam ze takie auta zasluguja na to zeby cieszyc fanow i pasjonatow motoryzacji na ulicy
W moim konkretnym egzemplarzu lista rzeczy do zrobienia jest naprawde spora,ale najwazniejsze ze sa to glownie elementy eksploatacyjne,wiec sama baza rzeczywiscie jest wymarzona do takiej operacji.
Do zrobienia:
- do wymiany amortyzatory przód i tył
- do wymiany łączniki stabilizatorów przód i tył + gumy mocujące stgabilizator
- wachacz lewy przód (obrócona tuleja gumowa w której zakotwiczony jest wachacz)
- wachacz "wleczony" prawy tył (rozwalona tuleja - czyli mocowanie tego wachacza do podwozia)
- na dobrą sprawe wymiana wszystkich możliwych elementów gumowych w tylnym zawieszeniu (poparciałe)
- do wymiany opony (lewy przód bąbel - widać na foto)
- osłona termiczna wydechu do poprawy
- nieszczelny wydech
- luz wyczuwalny na przednich kołach (przekładnia lub drążki)
- słabe teleskopy maski przód + jeden wypadający
- wyłamane ślizgi lamp przednich mocujące kierunkowskazy
- tylna lewa lampa zaparowana od środka
- obracająca się stacyjka
- do wymiany szyba czołowa
- regulacja linek gazu (duży luz)
- przy otwartych lewych drzwiach przerywają głośniki
- zmieniarka CD w bagażniku nie czyta płyt
- szwankująca elektryka podnośnika szyby lewych drzwi
- i ogólnie kosmetyka
Mam nadzieje ze wkrotce bede mogl sie pochwalic efektami wszystkich prac.
WBSBG91060EW40569
Type BG91
Model M3(EUR)
Development Code E36 (2)
Chassis COUPE
Steering LL
Doors 2
Engine S50
Displacement 3.20
Power 236
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color SONDERLACKIERUNG (490)
Upholstery LEDER WASSERBUEF/ANTHRAZIT(M7AT)
Production Date 1998-03-03
Options
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER
S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER
S302A ALARMANLAGE
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS
S428A WARNDREIECK
S441A RAUCHERPAKET
S458A SITZVERSTELLUNG ELEKTR.FAHRER/BEIF.
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT
S534A KLIMAAUTOMATIK
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
S554A BORDCOMPUTER
S669A RADIO BMW BUSINESS RDS
S672A CD WECHSLER 6-FACH
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR
S945A BERUECKSICHTIGUNG PREISABHAENGK.
Standard Equipment
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25%
S246A LENKSAEULENVERSTELLUNG MECHANISCH
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN
S465A DURCHLADESYSTEM
S520A NEBELSCHEINWERFER
S542A CHECK CONTROL
S548A KILOMETERTACHO
S710A M LEDERLENKRAD
Information
S686A ANTENNENDIVERSITY
http://www.fotosik.pl/zdjecie/00bd5c3f3556cd6a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/zdjecie/277dadcd0b4fbe14" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/zdjecie/504bb1c5238c2f50" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/zdjecie/2036c413ce03f6dc" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak naprawde zakup byl ewidentnie spontanem,mialem juz wczesniej M5 i M6,ale to bylo dawno temu i przesiadlem sie na Audi.
Jednakze uwazam ze BMW jest zdecydowanie lepszym samochodem w moim odczuciu,a e36 jest na wyginieciu i znalezienie egzemplarza glownie bezwypadkowego i seryjnego graniczy z cudem,wiec nie ukrywam ze traktuje ten zakup jako inwestycje na przyszlosc.
Zdawalame sobie sprawe ze bede musial zainwestowac sporo kasy,bez wzgledu na jaki egzemplarz bym trafil z racji ze samochody te maja swoje lata,a do tego przez wiele lat byly uwazane za tanie zrodlo do czerpania przyjemnosci z upalania.
Moja koncepcja jest zdecydowanie inna,wszystkie elementy ktore wymagaja wymiany,beda wymienione na ori z ASO,powiedzialem mojemu mechanikowi ze przygotowac auto tak,jakby to robil dla siebie.
Wstepne ogledziny potwierdzily ze auto jest bezwypadkowe,jednakze bylo lakierowane w kilku miejscach w niezbyt profesjonalny sposob i byc moze trzeba bedzie polozyc nowy lakier.
Wartosc kolekcjonerska niestety spadnie,ale uwazam ze takie auta zasluguja na to zeby cieszyc fanow i pasjonatow motoryzacji na ulicy
W moim konkretnym egzemplarzu lista rzeczy do zrobienia jest naprawde spora,ale najwazniejsze ze sa to glownie elementy eksploatacyjne,wiec sama baza rzeczywiscie jest wymarzona do takiej operacji.
Do zrobienia:
- do wymiany amortyzatory przód i tył
- do wymiany łączniki stabilizatorów przód i tył + gumy mocujące stgabilizator
- wachacz lewy przód (obrócona tuleja gumowa w której zakotwiczony jest wachacz)
- wachacz "wleczony" prawy tył (rozwalona tuleja - czyli mocowanie tego wachacza do podwozia)
- na dobrą sprawe wymiana wszystkich możliwych elementów gumowych w tylnym zawieszeniu (poparciałe)
- do wymiany opony (lewy przód bąbel - widać na foto)
- osłona termiczna wydechu do poprawy
- nieszczelny wydech
- luz wyczuwalny na przednich kołach (przekładnia lub drążki)
- słabe teleskopy maski przód + jeden wypadający
- wyłamane ślizgi lamp przednich mocujące kierunkowskazy
- tylna lewa lampa zaparowana od środka
- obracająca się stacyjka
- do wymiany szyba czołowa
- regulacja linek gazu (duży luz)
- przy otwartych lewych drzwiach przerywają głośniki
- zmieniarka CD w bagażniku nie czyta płyt
- szwankująca elektryka podnośnika szyby lewych drzwi
- i ogólnie kosmetyka
Mam nadzieje ze wkrotce bede mogl sie pochwalic efektami wszystkich prac.
WBSBG91060EW40569
Type BG91
Model M3(EUR)
Development Code E36 (2)
Chassis COUPE
Steering LL
Doors 2
Engine S50
Displacement 3.20
Power 236
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color SONDERLACKIERUNG (490)
Upholstery LEDER WASSERBUEF/ANTHRAZIT(M7AT)
Production Date 1998-03-03
Options
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER
S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER
S302A ALARMANLAGE
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS
S428A WARNDREIECK
S441A RAUCHERPAKET
S458A SITZVERSTELLUNG ELEKTR.FAHRER/BEIF.
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT
S534A KLIMAAUTOMATIK
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
S554A BORDCOMPUTER
S669A RADIO BMW BUSINESS RDS
S672A CD WECHSLER 6-FACH
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR
S945A BERUECKSICHTIGUNG PREISABHAENGK.
Standard Equipment
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25%
S246A LENKSAEULENVERSTELLUNG MECHANISCH
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN
S465A DURCHLADESYSTEM
S520A NEBELSCHEINWERFER
S542A CHECK CONTROL
S548A KILOMETERTACHO
S710A M LEDERLENKRAD
Information
S686A ANTENNENDIVERSITY
http://www.fotosik.pl/zdjecie/00bd5c3f3556cd6a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/zdjecie/277dadcd0b4fbe14" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/zdjecie/504bb1c5238c2f50" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/zdjecie/2036c413ce03f6dc" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony czw wrz 24, 2015 07:48 przez dylu, łącznie zmieniany 2 razy.
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: M3 dylu
Masz bardzo ładne auto... Ogólnie znane, poprzednim właścicielem przez ostanie 5 lat był maniek z Kołobrzegu, a jeszcze wcześniej Pawel_M3GT.
Z tego co wiem, samochód był doinwestowany i zadbany. Gratulacje !
Przydałby się jakiś mały opis
P.S. Nie zamazuj tablic Tylko zdjęcia szpecisz
Z tego co wiem, samochód był doinwestowany i zadbany. Gratulacje !
Przydałby się jakiś mały opis
P.S. Nie zamazuj tablic Tylko zdjęcia szpecisz
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2015 18:28 przez Foinix, łącznie zmieniany 1 raz.
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Re: M3 dylu
Postaram się następnym razem zrobić wszystko jak należy
Co do auta,to jest dużo do poprawienia,naprawy,wymiany..
Jednakże efekt końcowy powinien być spektakularny
Co do auta,to jest dużo do poprawienia,naprawy,wymiany..
Jednakże efekt końcowy powinien być spektakularny
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: M3 dylu
Samochód jest super, w innym temacie rozkodowałem Ci VIN
Samochód fabrycznie był pozbawiony oznaczeń M3, więc wszystko się zgadza
Jak Paweł był w jego posiadaniu to mocno go doposażył w oryginalne elementy z M3 GT 3.0, to są mega rarytasy więc masz z czego się cieszyć
Samochód fabrycznie był pozbawiony oznaczeń M3, więc wszystko się zgadza
Jak Paweł był w jego posiadaniu to mocno go doposażył w oryginalne elementy z M3 GT 3.0, to są mega rarytasy więc masz z czego się cieszyć
Ostatnio zmieniony czw wrz 24, 2015 12:49 przez Foinix, łącznie zmieniany 1 raz.
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
- Pawel_M3GT
- Posty: 2063
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: M3 dylu
Jak mozesz to wrzucaj zdjecia w normalnej rozdzielczosci bo nie mozna ich ogladac ( widze pol samochodu )
Re: M3 dylu
Widzac ta liste rzeczy do zrobienia i cene za jaka to auto bylo wystawione to az sie nie chce wierzyc ze za tyle +/- poszla...
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: M3 dylu
to auto, to przykład, że samochód nie ujeżdżany niszczeje, ważne zaopiekuj się skórami bo to ostatni moment żeby je uratować
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
Re: M3 dylu
Mi się ona bardzo podoba! Wersja wyposażenia, kolor, ideał! Gratuluje nabytku. Pytanie tylko czy to na jej temat były ploty o szpachli na tylnych błotnikach?
Pozdr
Pozdr
Re: M3 dylu
Raczej tak skoro:juma pisze:Mi się ona bardzo podoba! Wersja wyposażenia, kolor, ideał! Gratuluje nabytku. Pytanie tylko czy to na jej temat były ploty o szpachli na tylnych błotnikach?
Pozdr
dylu pisze:Wstepne ogledziny potwierdzily ze auto jest bezwypadkowe,jednakze bylo lakierowane w kilku miejscach w niezbyt profesjonalny sposob i byc moze trzeba bedzie polozyc nowy lakier.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: M3 dylu
jeśli karoseria jest w dobrym stanie i silnik jest zdrowy to reszta jest zawsze tylko kosmetyką...
fakt, jest trochę rzeczy na liście ale można by powiedzieć że są to drobiazgi, których się zebrało teraz dużo na raz...
niepokojące są te przesłanki o szpachli, ale może nie ma tragedii...
tak jak pisal listek, zadbaj jeszcze o konserwacje wnetrza... no i chyba wszyscy czekają na więcej zdjęć (najlepiej nie większe niż 1200x800 bo to forum nie zmniejsza i się dziwnie wyświetlają)
fakt, jest trochę rzeczy na liście ale można by powiedzieć że są to drobiazgi, których się zebrało teraz dużo na raz...
niepokojące są te przesłanki o szpachli, ale może nie ma tragedii...
tak jak pisal listek, zadbaj jeszcze o konserwacje wnetrza... no i chyba wszyscy czekają na więcej zdjęć (najlepiej nie większe niż 1200x800 bo to forum nie zmniejsza i się dziwnie wyświetlają)
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Re: M3 dylu
Szpachla jest na jednym z błotników (wrzucam zdjęcia strony zewnętrznej z widocznym uszkodzeniem,oraz wewnętrznej chyba z ori naklejka?)
- Pawel_M3GT
- Posty: 2063
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: M3 dylu
nadal widze jedna trzecia zdjecia , nie można mniejszych wrzucać?? zle się to oglada
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: M3 dylu
Paweł, weź przytrzymaj na klawiaturze klawisz Ctrl i wciśnij kilka razy - (minus), później żeby wrócić to albo + albo Ctrl i 0 (zero)
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
- Pawel_M3GT
- Posty: 2063
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: M3 dylu
Dzieki , juz troche wiecej zobaczylem.Foinix pisze:Paweł, weź przytrzymaj na klawiaturze klawisz Ctrl i wciśnij kilka razy - (minus), później żeby wrócić to albo + albo Ctrl i 0 (zero)
Dwa pierwsze zdjecia to byly jedyne w zasadzie jej wady.
Trzecie zdjecie to wg mnie nie znaczaca rzecz.
Skory byly "suche" Nie wiem jak teraz wygladaja.
Dylu ,Natluszczaj je czesto olejkiem ( tylko nie bialymi mleczkami bo jak wyschnie to szwy zrobia sie biale ) najlepiej przezroczyste olejki do skor najlepszych firm. Zymol itp.
Niech sie dobrze maszyna sprawuje.
Re: M3 dylu
Zakupiłem na teraz zestaw Colourlock,a kiedy auto już będzie w stanie który mnie zadowoli pojedzie do carspa żeby zrobili wszystko na "beton".
Czyli temat naprawianego błotnika jest Tobie znany tak?
Podobno inny odcień maja tez drzwi,ale niby kontrast miedzy naprawianym elementem,a reszta samochodu był za duży i podjęto próbę (nie do końca skuteczna) zniwelowania różnicy w odcieniu lakieru.
Niestety skory są w fatalnym stanie i podobno wyglądają jakby były białe,ja niestety auta jeszcze na żywo nie miałem okazji oglądać.
Czyli temat naprawianego błotnika jest Tobie znany tak?
Podobno inny odcień maja tez drzwi,ale niby kontrast miedzy naprawianym elementem,a reszta samochodu był za duży i podjęto próbę (nie do końca skuteczna) zniwelowania różnicy w odcieniu lakieru.
Niestety skory są w fatalnym stanie i podobno wyglądają jakby były białe,ja niestety auta jeszcze na żywo nie miałem okazji oglądać.