Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: Foinix » pn mar 28, 2016 19:27

tylko czy wahacz w 3.2 ma otwór pod mocowanie krótkiego łącznika ??? nic... zobaczymy jak będzie...

a co do kierownicy MT2, to wybrałem ją dlatego że miałem taką samą w moim poprzednim E36, jest to kierownica z którą jeździ mi się najwygodniej, pewnie za sprawą że jest najmniejsza że wszystkich kierownic do E36


starą kierownicę oczywiście zostawiam, żebym mógł przywrócić samochód do oryginalnego stanu w razie takiej konieczności, aczkolwiek nie przewiduję takiej sytuacji :P
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: Bombel » pn mar 28, 2016 20:21

Ma odpowiedni otwór wahacz z 3,2.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: bartus » pn mar 28, 2016 22:23

Niby mozna wykorzystac krotsze ale wtedy przede wszystkim one zawsze beda troche przekoszone a poza tym dluzsze ramie lacznika 'daje wieksza sztywnosc stabilizatora'.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272

Awatar użytkownika
pumba
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 31, 2014 12:46
Auto: e36 m3

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: pumba » wt mar 29, 2016 10:09

Ja łączniki zamawiałem u kolegi co je produkuje.
Zrobił mi z grubszego pręta i przestały się giąć ale dalej się odkręcają mimo tego ze nakrętki na klej i samokontrujące, już był pomysł by je przyspawać :D
Trzeba z tym żyć.

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: bartus » wt mar 29, 2016 10:52

Mi sie nie odkrecaly łaczniki tylko wyrywalo z nich kulke po tym jak ruszylo sie ucho mocowania na kolumnie lub cala kolumna.

Obrazek
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: Foinix » śr mar 30, 2016 22:11

Zobaczymy jak u mnie będzie się spisywać... Może założe w końcu w ten weekend :)


Oczywiście kolejne fanty nadchodzą :D Co widać na fotkach poniżej :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: Foinix » czw mar 31, 2016 20:58

Przyszły też nowe oponki, bez szału ale mam nadzieję że będą jako tako kleić :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
pidzon
Posty: 100
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 15:52
Auto: M3
Lokalizacja: Wawa/Płock

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: pidzon » czw mar 31, 2016 23:06

Ja z tych oponek jestem bardzo zadowolony ;)

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: Foinix » pt kwie 01, 2016 09:45

A jak ze sztywnością boków ? Bo są cienkie jak z papieru...
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: Foinix » ndz kwie 03, 2016 23:04

Pierwsze przymiarki... Seryjna felga + dystans 12mm

Jest jakieś 4-5 mm luzu...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: bartus » ndz kwie 03, 2016 23:12

Masz dosyć wąskie opony i felgi więc weszło prawie na styk ;)
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: Foinix » pn kwie 04, 2016 08:36

taki był plan :D

to zdjęcie jeszcze ze stara oponą... nowa też w rozmiaże 225 i też Kumho to powinno być ok... 235 albo inna opona np. z rantem ochronnym i byłaby lipa :D
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: Foinix » pn kwie 18, 2016 15:56

bartus pisze:Druga sprawa ze kupilem ze sprezynami 7/9 i do amatorskiego sportu jest za miekko wiec raczej dobrze wybrales, ale jakbys stwierdzil ze jest za twardo to chetnie sie wymienie :D.
wczoraj cały dzień na torze :) z przodu twardość amora na 4 z tyłu na 8, warunki deszczowe tak że miejscami woda stała... nie czułem podsterowności niezależnie od prędkości, za to tył uciekał często, ale to tez pewnie za sprawą bardzo wąskich opon...

ale ogólnie bardzo pozytywnie... wyraźnie twardziej niż seria ale nie odczuwam tego na cywilnych drogach, chodź miejscami wcale nie są lepsze od tych polskich :)
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: Pawel_M3GT » czw maja 05, 2016 00:03

Foinix pisze:
a co do kierownicy MT2, to wybrałem ją dlatego że miałem taką samą w moim poprzednim E36, jest to kierownica z którą jeździ mi się najwygodniej, pewnie za sprawą że jest najmniejsza że wszystkich kierownic do E36

Tez mam ten sam problem. Nie wystepowala w 3.2 ,ale ta kierownica najwygodniej mi sie operuje szczegolnie przy szybkiej jedzie.
W sumie to wazne, ze byla w tej budzie ;)
Kiera piekna w kazdym razie.
Do jazd torowych polecam jednak kierownice z odsadzeniem. W E36 mialem zawsze problem z pozycja za kierownica , tzn kierownica jest za daleko od kierowcy, a regulacja niestety jest gora-dol , zamiast przod-tyl tak jak np w E34.
Zamontuj kierownice z odsadzeniem np jakas sparco czy omp corsica ,zobaczysz bedzie przepasc w prowadzeniu.

PS. wiem ze tor to naturalne srodowisko M3 i uzytkujesz ja zgodnie z przeznaczeniem, ale czy nie szkoda Ci troche meczyc ladna oryginalna sztuke? szczegolnie przy dzisiejszych cenach. Tor to nie jest szybka jazda po ulicach, dowala samochod bardziej, ryzyko dzwona itp Moze warto sobie cos zbudowac ze zwyklej E36 do takich jazd?

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: Foinix - E36 ///M3 3.2 - Lekka Wersja

Post autor: Foinix » czw maja 05, 2016 13:12

Z kierownicy jestem mega zadowolony, dobrej jakości materiał + odpowiednia rękawiczka i jest super pewny chwyt, bez porównania z oryginalną 4 ramienną kierownicą (wielką jak w autobusie)

Co do jazdy po torze to masz 100% racji i trochę szkoda mi samochodu dlatego jest też taki plan jak piszesz... Zbudować sobie wyścigówkę do zawodów na torze... I tu już będzie można zastosować odpowieni osprzęt bez kompromisów :)

2 tygodnie temu obyłem i zaliczyłem z pozytywnym rezultatem szkolenie na licencje wyścigową (debiutancką) i mogę startować w takich zawodach jak tutejszy BMW Cup, gdzie wymagany oczywiście jest odpowiednio zbudowany samochód wyścigowy, ale musi to trochę poczekać. Tymczasem chcę wystartować czasem w rundzie BMW Time Attack, mamy 5 rund w ciągu roku. Oczywiście z umiarem bez jakiegoś ciśnienia, tak aby mieć troche frajdy z jazdy a nie skończyło się jakąś przykrą niespodzianką.

Myślę że parę takich wyjazdów w roku nie zaszkodzi mojej M :) Zawsze jest jakieś ryzyko, ale jestem tego świadom. Oczywiście jest jeszcze plan na Nürburgring tak jak rok temu, też oczywiście rekreacyjnie :)

Tymczasem parę fotek z wycieczki z kolegami. M3 w "naturalnym" leśnym środowisku :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

ODPOWIEDZ