///M3 e36 3.2 by Elvis

saron22
Posty: 356
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: saron22 » ndz kwie 12, 2015 22:42

Nie chciałbym abyś pomyślał, że Cię w jakiś sposób hejtuje czy coś ale dla mnie mieć rozbrojony blok do ostatniej śrubki i zrobić wszystko prócz osiowania wału to takie trochę... Hmmm nie wiem jak to wyrazić. Przy tym nakładzie sił i środków jest o jedynie kropla w morzu. A dokładne sprawdzenie stóp jest możliwe jedynie na obrabiarce.

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » pn kwie 13, 2015 19:29

Spoko :)sprawdzanie bloku, pomiary,obróbka wszystko odbywało się z dokładnością. Tak samo z było ze stopkami. Bez sensu jest regenerowanie czegoś co tego nie wymaga :) Sprawdzane na maszynie - diagnoza -ok

Chyba mnie zle zrozumiałeś ze nie regenerowalem :) miałem na myśli ze niema potrzeby...

Na pierdolach nie ma co oszczędzać wiem ale wszystko jest tak jak mówię wyżej.

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » ndz maja 22, 2016 22:46

Siema! Po roku czasu udało sie znaleźć chwile na to, żeby sie tu przypomnieć... :D

Ogólnie remont sie udał i Ema ma się dobrze.

Na pierwszy strzał wykresik z hamowni: wynik 317 Koni i 338,5 NM
Obrazek

Z optycznych zmian to tylko felgi - BBS RC 303 18' 8,5J i Xenon 6000K
Obrazek
Obrazek

Mechanicznie z nowych rzeczy które wpadły to :

-Zawieszenie gwintowane z reg. twardosci Firmy ISC w wersji Racing
-Cambery
- Nowe tarcze hamulcowe przód Ori SHW ///M BMW
-Nowe klocki tył i przod FEROODO DS3000
- Przewody gumowe zastapione stalowym oplotem firmy HEL
-Acentycznie tylne tuleje wachacza przedniego z Poliuretanu
-rozporki firmy Staffa
-przekladnia kierownicza z e46 (2.7 obrotu)
-Kiera w Alcantarze
-wkładka filtr powietrza K&N
-na bieżąco olej 5w50 Windigo
-i wiele innych pierdółek o ktorych już zapomniałem :grin:

Geometria
Obrazek

Obrazek
Obrazek

W ubiegłym sezonie byłem na TrackDay Poznań i było super bez awarii :) udało sie wykrecic czas 1:55.111 (mało pojeździlem w sumie wiec w tym roku,
chce go znacznie poprawić).

Obrazek
Obrazek

Poźną jesienią załapałem się jeszcze na TrackDay w Czeskim Brnie na torze wyścigowym 'Automotodrom Brno'.

Filmik- tak sobie jeżdżę https://www.youtube.com/watch?v=y36__bLhKlA" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek


Obrazek

No i tyle na razie :) Najbliższe plany to kupić kolejny komplet semi-slicków i jeździć wszędzie i czekać na TrackDaye :)

PS. Ori GT Class i Xbrace czekaja na montaż :)

Pozdro!

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1938
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Pawel_M3GT » pt maja 27, 2016 18:28

Temperatura idzie na 150 stopni ? Taka jazda szybko zalatwisz motor. Może masz termostat walnięty?
Zalales M3 jakims ruskim olejem w dodatku 5W ?? :)

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Foinix » sob maja 28, 2016 20:55

faktycznie... od połowy filmu to tam 150 stopni jest... strasznie dużo...
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » ndz maja 29, 2016 18:56

Po coś się czyta wartości lepkości oleju. Ten jest ruski, produkowany w Niemczech. Niech będzie nawet z Uzbiekstanu, cel jest jeden -ochrona i zdrowie motora. Nagrzewa sie fakt, będę działał coś tej sprawie, ale nic jej nie będzie. Wtedy jeździłem jeszcze na Millersie CFS 10W60. Nierozumiem pytania 5W ? Co tu ma wartość zimowa do tego? :)

Od połowy filmu masz 135-140, jak doszło do 150 to odpuscilem.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2280
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Bombel » ndz maja 29, 2016 19:34

Porozmawiaj z Marcinem_Os, on też bagatelizował swoje 140-150.
Motor w dobrym stanie na odpowiednim oleju powinien nie przekraczać 120-130.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
tel. 510 343 000

M3 E36 LCI Sedan '97, M3 E36 LCI Coupe '97, M3 E46 LCI Coupe '04,
M5 E39 LCI Sedan '02, M5 E39 LCI Kombi '02, M5 E39 LCI Sedan '02

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 334
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: wojtasm5 » pn cze 13, 2016 19:07

Przy 180 można fryty ładować do wanny.
Po mojemu coś jest za ciasno w silniku stąd taka wysoka temperatura
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Skrzeku
Posty: 314
Rejestracja: pt sty 24, 2014 19:57
Auto: E36 M3 3.0

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Skrzeku » wt cze 14, 2016 00:28

U mnie na 10W60 miał około 105 stopni.. ale mocno po dupie nie dostawał

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Foinix » wt cze 14, 2016 08:48

Elvis pisze:Jedna z tuleji po rozwiertaniu :grin: Poducent kutych zaleca pasowanie 0,10mm ale u mnie zrobiliśmy minimalnie ciaśniej na 0,08mm co powinno
zmniejszyć tzw. dzwonienie silnika :)
wojtasm5 pisze:Przy 180 można fryty ładować do wanny.
Po mojemu coś jest za ciasno w silniku stąd taka wysoka temperatura
Może właśnie to cieśniejsze pasowanie o te 0,02mm
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1938
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Pawel_M3GT » wt cze 14, 2016 23:36

Najbradziej prawdopodobna opcja to walniety termostat w podstawie, ewentualnie gowniany olej, ale zeby az takie roznice byly to chyba malo prawdopodobne.
Sprawdz termostat bo bedziesz mial nieszczescie.

Awatar użytkownika
pumba
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 31, 2014 12:46
Auto: e36 m3

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: pumba » śr cze 15, 2016 18:20

Termostat wywal jak chcesz tak jeździć. U mnie na Brnie trzymało 150 stopi dopiero po zalaniu Sorta temp spadła do 130 a okazało się ze przycinał się termostat olejowy a i chłodnica była już stara. Teraz 130 to górna temperatura.

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » śr cze 15, 2016 23:40

Na Millersie 10w60 się tak działo, szybko lapala temp. Teraz na tym co jeżdżę (Windigo 5W50) to jest duzo lepiej. Dojdzie do 120 i potem już go nie rusza. Fakt, ze na torze z tym olejem jeszcze nie jezdzilem ,ale bywa ze upala sie po cywilnych drogach. Stąd już zauważyłem różnice.

Pumba- Jakiego Sorta zalales? 10w60? Czy 5w50? Bo kolega zalal ten drugi i jechał na Lawecie w druga stronę z wypadu na Poznań. Poszła się yeabac pompa olejowa dzięki temu że miał dodatkowy zegar pokazujący ciśnienie nie zatarl motora.

Ale się czepiacie tego pasowania... :cry:

Dla pewności wymienie termostat. 03.07.16 jadę na Poznań zobaczę co się będzie dziać!

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1938
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Pawel_M3GT » czw cze 16, 2016 00:27

Elvis pisze:
Ale się czepiacie tego pasowania... :cry:

Dla pewności wymienie termostat. 03.07.16 jadę na Poznań zobaczę co się będzie dziać!
Ja sie nie czepiam :)
Ciekawy jestem jak bedzie na nowym termostacie.
Cala podstawe filtra musisz kupic bo osobno nie wystepuje.
Daj od razu znac czy cos sie zmienilo.

Awatar użytkownika
pumba
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 31, 2014 12:46
Auto: e36 m3

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: pumba » czw cze 16, 2016 10:09

Ja zalałem tego 10w60 XR - zrobiłem na nim z 500 km po torze.
Z olejami to jest loteria nie mamy nowych aut i sadze ze jak do 20 leteniego silnika nalejesz coś gęstego to na bank się coś wykrzaczy , chyba że masz wszystko nowe w silniku.
Ja wywaliłem termostat i po problemie.

ODPOWIEDZ