///M3 e36 3.2 by Elvis

saron22
Posty: 384
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: saron22 » ndz kwie 12, 2015 22:42

Nie chciałbym abyś pomyślał, że Cię w jakiś sposób hejtuje czy coś ale dla mnie mieć rozbrojony blok do ostatniej śrubki i zrobić wszystko prócz osiowania wału to takie trochę... Hmmm nie wiem jak to wyrazić. Przy tym nakładzie sił i środków jest o jedynie kropla w morzu. A dokładne sprawdzenie stóp jest możliwe jedynie na obrabiarce.

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » pn kwie 13, 2015 19:29

Spoko :)sprawdzanie bloku, pomiary,obróbka wszystko odbywało się z dokładnością. Tak samo z było ze stopkami. Bez sensu jest regenerowanie czegoś co tego nie wymaga :) Sprawdzane na maszynie - diagnoza -ok

Chyba mnie zle zrozumiałeś ze nie regenerowalem :) miałem na myśli ze niema potrzeby...

Na pierdolach nie ma co oszczędzać wiem ale wszystko jest tak jak mówię wyżej.

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » ndz maja 22, 2016 22:46

Siema! Po roku czasu udało sie znaleźć chwile na to, żeby sie tu przypomnieć... :D

Ogólnie remont sie udał i Ema ma się dobrze.

Na pierwszy strzał wykresik z hamowni: wynik 317 Koni i 338,5 NM
Obrazek

Z optycznych zmian to tylko felgi - BBS RC 303 18' 8,5J i Xenon 6000K
Obrazek
Obrazek

Mechanicznie z nowych rzeczy które wpadły to :

-Zawieszenie gwintowane z reg. twardosci Firmy ISC w wersji Racing
-Cambery
- Nowe tarcze hamulcowe przód Ori SHW ///M BMW
-Nowe klocki tył i przod FEROODO DS3000
- Przewody gumowe zastapione stalowym oplotem firmy HEL
-Acentycznie tylne tuleje wachacza przedniego z Poliuretanu
-rozporki firmy Staffa
-przekladnia kierownicza z e46 (2.7 obrotu)
-Kiera w Alcantarze
-wkładka filtr powietrza K&N
-na bieżąco olej 5w50 Windigo
-i wiele innych pierdółek o ktorych już zapomniałem :grin:

Geometria
Obrazek

Obrazek
Obrazek

W ubiegłym sezonie byłem na TrackDay Poznań i było super bez awarii :) udało sie wykrecic czas 1:55.111 (mało pojeździlem w sumie wiec w tym roku,
chce go znacznie poprawić).

Obrazek
Obrazek

Poźną jesienią załapałem się jeszcze na TrackDay w Czeskim Brnie na torze wyścigowym 'Automotodrom Brno'.

Filmik- tak sobie jeżdżę https://www.youtube.com/watch?v=y36__bLhKlA" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek


Obrazek

No i tyle na razie :) Najbliższe plany to kupić kolejny komplet semi-slicków i jeździć wszędzie i czekać na TrackDaye :)

PS. Ori GT Class i Xbrace czekaja na montaż :)

Pozdro!

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1954
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Pawel_M3GT » pt maja 27, 2016 18:28

Temperatura idzie na 150 stopni ? Taka jazda szybko zalatwisz motor. Może masz termostat walnięty?
Zalales M3 jakims ruskim olejem w dodatku 5W ?? :)

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Foinix » sob maja 28, 2016 20:55

faktycznie... od połowy filmu to tam 150 stopni jest... strasznie dużo...
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » ndz maja 29, 2016 18:56

Po coś się czyta wartości lepkości oleju. Ten jest ruski, produkowany w Niemczech. Niech będzie nawet z Uzbiekstanu, cel jest jeden -ochrona i zdrowie motora. Nagrzewa sie fakt, będę działał coś tej sprawie, ale nic jej nie będzie. Wtedy jeździłem jeszcze na Millersie CFS 10W60. Nierozumiem pytania 5W ? Co tu ma wartość zimowa do tego? :)

Od połowy filmu masz 135-140, jak doszło do 150 to odpuscilem.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2304
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Bombel » ndz maja 29, 2016 19:34

Porozmawiaj z Marcinem_Os, on też bagatelizował swoje 140-150.
Motor w dobrym stanie na odpowiednim oleju powinien nie przekraczać 120-130.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 340
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: wojtasm5 » pn cze 13, 2016 19:07

Przy 180 można fryty ładować do wanny.
Po mojemu coś jest za ciasno w silniku stąd taka wysoka temperatura
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Skrzeku
Posty: 314
Rejestracja: pt sty 24, 2014 19:57
Auto: E36 M3 3.0

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Skrzeku » wt cze 14, 2016 00:28

U mnie na 10W60 miał około 105 stopni.. ale mocno po dupie nie dostawał

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Foinix » wt cze 14, 2016 08:48

Elvis pisze:Jedna z tuleji po rozwiertaniu :grin: Poducent kutych zaleca pasowanie 0,10mm ale u mnie zrobiliśmy minimalnie ciaśniej na 0,08mm co powinno
zmniejszyć tzw. dzwonienie silnika :)
wojtasm5 pisze:Przy 180 można fryty ładować do wanny.
Po mojemu coś jest za ciasno w silniku stąd taka wysoka temperatura
Może właśnie to cieśniejsze pasowanie o te 0,02mm
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1954
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Pawel_M3GT » wt cze 14, 2016 23:36

Najbradziej prawdopodobna opcja to walniety termostat w podstawie, ewentualnie gowniany olej, ale zeby az takie roznice byly to chyba malo prawdopodobne.
Sprawdz termostat bo bedziesz mial nieszczescie.

Awatar użytkownika
pumba
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 31, 2014 12:46
Auto: e36 m3

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: pumba » śr cze 15, 2016 18:20

Termostat wywal jak chcesz tak jeździć. U mnie na Brnie trzymało 150 stopi dopiero po zalaniu Sorta temp spadła do 130 a okazało się ze przycinał się termostat olejowy a i chłodnica była już stara. Teraz 130 to górna temperatura.

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » śr cze 15, 2016 23:40

Na Millersie 10w60 się tak działo, szybko lapala temp. Teraz na tym co jeżdżę (Windigo 5W50) to jest duzo lepiej. Dojdzie do 120 i potem już go nie rusza. Fakt, ze na torze z tym olejem jeszcze nie jezdzilem ,ale bywa ze upala sie po cywilnych drogach. Stąd już zauważyłem różnice.

Pumba- Jakiego Sorta zalales? 10w60? Czy 5w50? Bo kolega zalal ten drugi i jechał na Lawecie w druga stronę z wypadu na Poznań. Poszła się yeabac pompa olejowa dzięki temu że miał dodatkowy zegar pokazujący ciśnienie nie zatarl motora.

Ale się czepiacie tego pasowania... :cry:

Dla pewności wymienie termostat. 03.07.16 jadę na Poznań zobaczę co się będzie dziać!

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1954
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Pawel_M3GT » czw cze 16, 2016 00:27

Elvis pisze:
Ale się czepiacie tego pasowania... :cry:

Dla pewności wymienie termostat. 03.07.16 jadę na Poznań zobaczę co się będzie dziać!
Ja sie nie czepiam :)
Ciekawy jestem jak bedzie na nowym termostacie.
Cala podstawe filtra musisz kupic bo osobno nie wystepuje.
Daj od razu znac czy cos sie zmienilo.

Awatar użytkownika
pumba
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 31, 2014 12:46
Auto: e36 m3

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: pumba » czw cze 16, 2016 10:09

Ja zalałem tego 10w60 XR - zrobiłem na nim z 500 km po torze.
Z olejami to jest loteria nie mamy nowych aut i sadze ze jak do 20 leteniego silnika nalejesz coś gęstego to na bank się coś wykrzaczy , chyba że masz wszystko nowe w silniku.
Ja wywaliłem termostat i po problemie.

ODPOWIEDZ