///M3 e36 3.2 by Elvis
///M3 e36 3.2 by Elvis
Witam wszystich Forumowiczów!
Jestem tutaj nowym użytkownikiem forum i chciałbym pokazać Wam moją eMkę
Przygoda z BMW zaczeła się od daaawana natomiast z ///M od półtorej roku.
W tym czasie sporo się wydarzyło, dobrych i złych spraw... Pół roku temu, Miała iść pod młotek, ze względu że chciałem się przesiąść na m3 e46. Plany szybko się rozwiały
po tym jak obserwowałem temat 'Samochody z Ogłoszeń' i uświadomiło mi to jak beznadziejnie i szybko można wydać 60k na auto wgl. tego nie warte... Sam nie mam e36 w jakim super stanie, ale zdecydowałem, że ją doinwestuje i zostawię bo jest ich co raz mniej. Przyczyniło się też, to że w czasie wakacyjnym zwiedziłem nią troszeczkę Europy. Zacząłem ją doceniać
Z wad na pierwszy rzut to: Malowana cała, zmieniony kolor na Avosblau. Kolor fajny, ale wolałbym ori... Chodzi mi po głowie, powrót do ori Cossmoschwartz, ale najpierw mechanicznie musi być wszystko perfekt!
Silnik- na Hamowni 294,4 KM 337NM, (foto poniżej) ale niestety zapadający się moment obr... Winne temu są, Vanosy i słaba kompresja na 5cylindrze. 8,3 bara. Na dzień dzisiejszy silnik jest trakcie remontu i rozebrany na części pierwsze. Uważam, że dopiero jak się rozbierze to można ocenić w jakim jest stanie...
Planuje też cały nowy zawias z amorami KONI i springami H&R
Co do wyglądu to, już pewne że wylecą te felgi a zawitają BBS RC 303 8,5J r18. Chce GT Class tył i Schwerta na przód. No i normalne halogeny To tak wstępnie
A teraz Vin i zdjęcia.
Oceniajcie, Pozdrawiam!
Art.
Wartość
Numer podwozia WBSBG91050EW40451
Kod typu BG91
Typ M3 (EUR)
Typoszereg E E36 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik S50
Pojemność skokowa 3.20
Moc 236
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka LEDER NAPPA/MAULBEERE (L7MQ)
Data prod. 1998-02-09
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Wskaźnik temperatury zewn.
L811A BELGIEN-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Belgia
S854A SPRACHVERSION FRANZOESISCH Wersja językowa, francuski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej
S881A FRANZOESISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, francuski
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjału
S246A LENKSAEULENVERSTELLUNG MECHANISCH Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S542A CHECK CONTROL Check-Control
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunkcyjna
No a tak teraz stoi i czeka na swoją uzdrowioną S50- tkę
Jestem tutaj nowym użytkownikiem forum i chciałbym pokazać Wam moją eMkę
Przygoda z BMW zaczeła się od daaawana natomiast z ///M od półtorej roku.
W tym czasie sporo się wydarzyło, dobrych i złych spraw... Pół roku temu, Miała iść pod młotek, ze względu że chciałem się przesiąść na m3 e46. Plany szybko się rozwiały
po tym jak obserwowałem temat 'Samochody z Ogłoszeń' i uświadomiło mi to jak beznadziejnie i szybko można wydać 60k na auto wgl. tego nie warte... Sam nie mam e36 w jakim super stanie, ale zdecydowałem, że ją doinwestuje i zostawię bo jest ich co raz mniej. Przyczyniło się też, to że w czasie wakacyjnym zwiedziłem nią troszeczkę Europy. Zacząłem ją doceniać
Z wad na pierwszy rzut to: Malowana cała, zmieniony kolor na Avosblau. Kolor fajny, ale wolałbym ori... Chodzi mi po głowie, powrót do ori Cossmoschwartz, ale najpierw mechanicznie musi być wszystko perfekt!
Silnik- na Hamowni 294,4 KM 337NM, (foto poniżej) ale niestety zapadający się moment obr... Winne temu są, Vanosy i słaba kompresja na 5cylindrze. 8,3 bara. Na dzień dzisiejszy silnik jest trakcie remontu i rozebrany na części pierwsze. Uważam, że dopiero jak się rozbierze to można ocenić w jakim jest stanie...
Planuje też cały nowy zawias z amorami KONI i springami H&R
Co do wyglądu to, już pewne że wylecą te felgi a zawitają BBS RC 303 8,5J r18. Chce GT Class tył i Schwerta na przód. No i normalne halogeny To tak wstępnie
A teraz Vin i zdjęcia.
Oceniajcie, Pozdrawiam!
Art.
Wartość
Numer podwozia WBSBG91050EW40451
Kod typu BG91
Typ M3 (EUR)
Typoszereg E E36 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik S50
Pojemność skokowa 3.20
Moc 236
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka LEDER NAPPA/MAULBEERE (L7MQ)
Data prod. 1998-02-09
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Wskaźnik temperatury zewn.
L811A BELGIEN-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Belgia
S854A SPRACHVERSION FRANZOESISCH Wersja językowa, francuski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej
S881A FRANZOESISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, francuski
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjału
S246A LENKSAEULENVERSTELLUNG MECHANISCH Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S542A CHECK CONTROL Check-Control
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunkcyjna
No a tak teraz stoi i czeka na swoją uzdrowioną S50- tkę
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Fajnie że inwestujesz w nią, fajnie się świeci i wygląda na zadbaną.
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Wygląda konkretnie. Avus jest prześliczny, ale jak ori był cosmosschwarz to jestem za jego powrotem.
Jak juz będą BBSy to rewelacja. Powodzenia i do zobaczenia gdzieś na drodze bo widzę że okolice krk
Pozdr.
Jak juz będą BBSy to rewelacja. Powodzenia i do zobaczenia gdzieś na drodze bo widzę że okolice krk
Pozdr.
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Wreszcie założyłeś temat Gościu
Moją opinię znasz. Składaj szybko żebyś się na nurburgring wyrobił
Moją opinię znasz. Składaj szybko żebyś się na nurburgring wyrobił
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Posiadasz jakieś fotki w trakcie remontu silnika?? Jak masz to wrzucaj!
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Oczywiście, fotki będą jak bedzie pierwszy progress teraz czekam na tłoki jak przyjdą, wtedy dostosujemy do nich szlif na 87,00mm pomalujemy blok , zaczniemy składać itd. to bedzie i foto relacja.
Musi być, żeby temat był ciekawy...
Musi być, żeby temat był ciekawy...
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Takie fotki forum lubi
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Ona chyba byla na allegro za 30k wystawiona... byles pierwszy
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Zgadza się
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Siemka jestem po przerwie! W prawdzie nie mam wiele do pokazania, ale prace cały czas trwają i dopiero teraz nabrały rozpędu, bo prawie wszystkie graty są
w warsztacie
Zestaw kutych tłoków Wossner śr.86.90mm z pierścieniami + sworznie
Blok po szlifie przed odświeżeniem
Jedna z tuleji po rozwiertaniu Poducent kutych zaleca pasowanie 0,10mm ale u mnie zrobiliśmy minimalnie ciaśniej na 0,08mm co powinno
zmniejszyć tzw. dzwonienie silnika
No i blok S50 doprowadzony do porządku... Oczyszczony z korozji, kilkakrotnie dokładnie myty i w efekcie końcowym pomalowany lakierem wytrzymującym temp. 650'C. Tak to teraz wygląda
Ogólnie, wpadną nowe;
- panewki główne, korbowodowe zostają te co były bo są idealne.
-Wał korbowy przejdzie polerkę, bo też jest w super stanie
-Głowica po obróbce
-nowe sprzęgło
-zregenerowane vanosy
-masa pierdółek (oringów,uszczelek wężyków itp.) Jak to przy remoncie
Będę się starać uzupełnić przebieg remontu i porobić fotki reszty części Jak zdąże, bo auto w czerwcu musi być już dotarte i gotowe na Nurburgring
Pozdrawiam!
w warsztacie
Zestaw kutych tłoków Wossner śr.86.90mm z pierścieniami + sworznie
Blok po szlifie przed odświeżeniem
Jedna z tuleji po rozwiertaniu Poducent kutych zaleca pasowanie 0,10mm ale u mnie zrobiliśmy minimalnie ciaśniej na 0,08mm co powinno
zmniejszyć tzw. dzwonienie silnika
No i blok S50 doprowadzony do porządku... Oczyszczony z korozji, kilkakrotnie dokładnie myty i w efekcie końcowym pomalowany lakierem wytrzymującym temp. 650'C. Tak to teraz wygląda
Ogólnie, wpadną nowe;
- panewki główne, korbowodowe zostają te co były bo są idealne.
-Wał korbowy przejdzie polerkę, bo też jest w super stanie
-Głowica po obróbce
-nowe sprzęgło
-zregenerowane vanosy
-masa pierdółek (oringów,uszczelek wężyków itp.) Jak to przy remoncie
Będę się starać uzupełnić przebieg remontu i porobić fotki reszty części Jak zdąże, bo auto w czerwcu musi być już dotarte i gotowe na Nurburgring
Pozdrawiam!
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Z tym pasowaniem się zastanów, bo może być potem płacz.
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Również zastanawia mnie dlaczego pasujecie na 0,08 skoro producent zaleca pasowanie na 0,10. Macie jakieś doświadczenie w tym względzie z tym konkretnym silnikiem??
Planowanie bloku widzę zrobione, honowanie też. Stopy główne też robiłeś??
Tak z ciekawości - oryginalne tłoki jakie mają pasowanie??
Planowanie bloku widzę zrobione, honowanie też. Stopy główne też robiłeś??
Tak z ciekawości - oryginalne tłoki jakie mają pasowanie??
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Poprzedni właściciel mojej m-ki ma w tym doświadczenie Nowe tłoki zatarł bo kazali mu spasować za ciasno, przejechał może z 500 km ;-)
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Będzie dobrze, 0,02 mm to dopuszczalna norma lepszego zaciesniania w tej skali pasowania. Jak chodzi o doświadczenie to moje s50 jest 3 albo 4 w remoncie w rękach tych ludzi. Wiedzą co robią Poprostu to pasowanie ma się Odwdzięczyć kulturą pracy kutych... Nawet nie dopuszczam myśli natychmiastowego Zatarcia.
Pasowanie fabryczne nominalow? Nie wiem. .. może ktoś wie ?
Stopek panewek głównych nie robiłem bo są w b.db.stanie
Chudini ,a ten co od Ciebie kupił to jak ciasno Spasowal?
Pasowanie fabryczne nominalow? Nie wiem. .. może ktoś wie ?
Stopek panewek głównych nie robiłem bo są w b.db.stanie
Chudini ,a ten co od Ciebie kupił to jak ciasno Spasowal?
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
No to faktycznie mają ogromne doświadczenieElvis pisze:Będzie dobrze, 0,02 mm to dopuszczalna norma lepszego zaciesniania w tej skali pasowania. Jak chodzi o doświadczenie to moje s50 jest 3 albo 4 w remoncie w rękach tych ludzi. Wiedzą co robią Poprostu to pasowanie ma się Odwdzięczyć kulturą pracy kutych... Nawet nie dopuszczam myśli natychmiastowego Zatarcia.
Pasowanie fabryczne nominalow? Nie wiem. .. może ktoś wie ?
Stopek panewek głównych nie robiłem bo są w b.db.stanie
Chudini ,a ten co od Ciebie kupił to jak ciasno Spasowal?
Powodzenia i trzymam kciuki.