///M3 e36 3.2 by Elvis

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » ndz lut 15, 2015 17:54

Witam wszystich Forumowiczów!

Jestem tutaj nowym użytkownikiem forum i chciałbym pokazać Wam moją eMkę :)
Przygoda z BMW zaczeła się od daaawana natomiast z ///M od półtorej roku.

W tym czasie sporo się wydarzyło, dobrych i złych spraw... Pół roku temu, Miała iść pod młotek, ze względu że chciałem się przesiąść na m3 e46. Plany szybko się rozwiały
po tym jak obserwowałem temat 'Samochody z Ogłoszeń' i uświadomiło mi to jak beznadziejnie i szybko można wydać 60k na auto wgl. tego nie warte... :) Sam nie mam e36 w jakim super stanie, ale zdecydowałem, że ją doinwestuje i zostawię bo jest ich co raz mniej. Przyczyniło się też, to że w czasie wakacyjnym zwiedziłem nią troszeczkę Europy. Zacząłem ją doceniać :)

Z wad na pierwszy rzut to: Malowana cała, zmieniony kolor na Avosblau. Kolor fajny, ale wolałbym ori... Chodzi mi po głowie, powrót do ori Cossmoschwartz, ale najpierw mechanicznie musi być wszystko perfekt!

Silnik- na Hamowni 294,4 KM 337NM, (foto poniżej) ale niestety zapadający się moment obr... Winne temu są, Vanosy i słaba kompresja na 5cylindrze. 8,3 bara. Na dzień dzisiejszy silnik jest trakcie remontu i rozebrany na części pierwsze. Uważam, że dopiero jak się rozbierze to można ocenić w jakim jest stanie... :)

Planuje też cały nowy zawias z amorami KONI i springami H&R

Co do wyglądu to, już pewne że wylecą te felgi a zawitają BBS RC 303 8,5J r18. Chce GT Class tył i Schwerta na przód. No i normalne halogeny :D To tak wstępnie :)

A teraz Vin i zdjęcia.

Oceniajcie, Pozdrawiam!


Art.
Wartość
Numer podwozia WBSBG91050EW40451
Kod typu BG91
Typ M3 (EUR)
Typoszereg E E36 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik S50
Pojemność skokowa 3.20
Moc 236
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka LEDER NAPPA/MAULBEERE (L7MQ)
Data prod. 1998-02-09

Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Wskaźnik temperatury zewn.
L811A BELGIEN-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Belgia
S854A SPRACHVERSION FRANZOESISCH Wersja językowa, francuski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej
S881A FRANZOESISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, francuski

Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjału
S246A LENKSAEULENVERSTELLUNG MECHANISCH Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S542A CHECK CONTROL Check-Control
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunkcyjna


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No a tak teraz stoi i czeka na swoją uzdrowioną S50- tkę :)
Obrazek

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: chudini3 » ndz lut 15, 2015 20:57

Fajnie że inwestujesz w nią, fajnie się świeci i wygląda na zadbaną.

gucioosw
Posty: 30
Rejestracja: pt maja 16, 2014 21:07
Auto: e36 316i | e36 M3 3.0

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: gucioosw » pn lut 16, 2015 17:26

Wygląda konkretnie. Avus jest prześliczny, ale jak ori był cosmosschwarz to jestem za jego powrotem.
Jak juz będą BBSy to rewelacja. Powodzenia i do zobaczenia gdzieś na drodze bo widzę że okolice krk ;)
Pozdr.

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 165
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: 2fast4u » sob lut 21, 2015 11:58

Wreszcie założyłeś temat Gościu :D

Moją opinię znasz. Składaj szybko żebyś się na nurburgring wyrobił :D
Obrazek

saron22
Posty: 338
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: saron22 » ndz lut 22, 2015 21:18

Posiadasz jakieś fotki w trakcie remontu silnika?? Jak masz to wrzucaj!

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » pn lut 23, 2015 20:35

Oczywiście, fotki będą jak bedzie pierwszy progress :) teraz czekam na tłoki jak przyjdą, wtedy dostosujemy do nich szlif na 87,00mm pomalujemy blok , zaczniemy składać itd. to bedzie i foto relacja.

Musi być, żeby temat był ciekawy... :grin:

Skrzeku
Posty: 314
Rejestracja: pt sty 24, 2014 19:57
Auto: E36 M3 3.0

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Skrzeku » pn lut 23, 2015 21:37

Takie fotki forum lubi :D

rafalski
Posty: 8
Rejestracja: sob sty 04, 2014 12:31
Auto: bmw

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: rafalski » czw mar 26, 2015 21:07

Ona chyba byla na allegro za 30k wystawiona... byles pierwszy :)

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » czw mar 26, 2015 22:27

Zgadza się :)

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » czw kwie 09, 2015 21:36

Siemka jestem po przerwie! W prawdzie nie mam wiele do pokazania, ale prace cały czas trwają i dopiero teraz nabrały rozpędu, bo prawie wszystkie graty są
w warsztacie :)

Zestaw kutych tłoków Wossner śr.86.90mm z pierścieniami + sworznie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Blok po szlifie przed odświeżeniem
Obrazek

Jedna z tuleji po rozwiertaniu :grin: Poducent kutych zaleca pasowanie 0,10mm ale u mnie zrobiliśmy minimalnie ciaśniej na 0,08mm co powinno
zmniejszyć tzw. dzwonienie silnika :)
Obrazek

No i blok S50 doprowadzony do porządku... :D Oczyszczony z korozji, kilkakrotnie dokładnie myty i w efekcie końcowym pomalowany lakierem wytrzymującym temp. 650'C. Tak to teraz wygląda :)
Obrazek

Ogólnie, wpadną nowe;

- panewki główne, korbowodowe zostają te co były bo są idealne.
-Wał korbowy przejdzie polerkę, bo też jest w super stanie :)
-Głowica po obróbce
-nowe sprzęgło
-zregenerowane vanosy
-masa pierdółek (oringów,uszczelek wężyków itp.) Jak to przy remoncie :)

Będę się starać uzupełnić przebieg remontu i porobić fotki reszty części :) Jak zdąże, bo auto w czerwcu musi być już dotarte i gotowe na Nurburgring :)

Pozdrawiam!

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: chudini3 » czw kwie 09, 2015 23:29

Z tym pasowaniem się zastanów, bo może być potem płacz.

saron22
Posty: 338
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: saron22 » pt kwie 10, 2015 00:01

Również zastanawia mnie dlaczego pasujecie na 0,08 skoro producent zaleca pasowanie na 0,10. Macie jakieś doświadczenie w tym względzie z tym konkretnym silnikiem??
Planowanie bloku widzę zrobione, honowanie też. Stopy główne też robiłeś??

Tak z ciekawości - oryginalne tłoki jakie mają pasowanie??

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: chudini3 » pt kwie 10, 2015 10:30

Poprzedni właściciel mojej m-ki ma w tym doświadczenie :P Nowe tłoki zatarł bo kazali mu spasować za ciasno, przejechał może z 500 km ;-)

Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 24
Rejestracja: wt sty 07, 2014 23:01
Auto: M3 E36 Coupe

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: Elvis » pt kwie 10, 2015 19:55

Będzie dobrze, 0,02 mm to dopuszczalna norma lepszego zaciesniania w tej skali pasowania. Jak chodzi o doświadczenie to moje s50 jest 3 albo 4 w remoncie w rękach tych ludzi. Wiedzą co robią :) Poprostu to pasowanie ma się Odwdzięczyć kulturą pracy kutych... Nawet nie dopuszczam myśli natychmiastowego Zatarcia.

Pasowanie fabryczne nominalow? Nie wiem. .. może ktoś wie ? :)

Stopek panewek głównych nie robiłem bo są w b.db.stanie

Chudini ,a ten co od Ciebie kupił to jak ciasno Spasowal?

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis

Post autor: chudini3 » pt kwie 10, 2015 20:06

Elvis pisze:Będzie dobrze, 0,02 mm to dopuszczalna norma lepszego zaciesniania w tej skali pasowania. Jak chodzi o doświadczenie to moje s50 jest 3 albo 4 w remoncie w rękach tych ludzi. Wiedzą co robią :) Poprostu to pasowanie ma się Odwdzięczyć kulturą pracy kutych... Nawet nie dopuszczam myśli natychmiastowego Zatarcia.

Pasowanie fabryczne nominalow? Nie wiem. .. może ktoś wie ? :)

Stopek panewek głównych nie robiłem bo są w b.db.stanie

Chudini ,a ten co od Ciebie kupił to jak ciasno Spasowal?
No to faktycznie mają ogromne doświadczenie :D
Powodzenia i trzymam kciuki.

ODPOWIEDZ