BMW M3 E36 Compact 3.2
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
BMW M3 E36 Compact 3.2
Witam wszystkich, pora chyba pokazać swoje M na odpowiednim forum, samochód budowałem sam, prócz klatki bo do tego trzeba fachowej ręki Jest to samochód do zabawy, ma być uniwersalny od KJS po jakiś amatorski drift.
Baza - BMW 316i 1996r
Silnik - S50B32
Hamulce - 315mm przód, 272mm tył
Zawieszenie - AP Sport Gwintowane, wszystkie elementy gumowe zamienione na poliuretan
Wyposażenie wnętrza -
*Kubły Mirco S2000,
*Pasy szelkowe 3' 4pkt,
*Klatka zgodna z zał. J by BudowaRajdowek.pl
Dodatkowo -
*Monitor zmiany biegów z Shift-Light'em
*Hydrauliczny ręczny Shift-R
*Interkom
*Short-shifter
*Quick-release
Napęd - Szpera S3.74 25%
Wydech - custom 2x2" nierdzewka
Koła AEZ 17 8.5 ET 13, oponki cywilne 235/45/17
To by było tyle na temat specyfkacji, teraz troszkę historii... początkowo autko było typowym lansowozem, killerem wydech z M3 E46, 18' koła, ostra gleba, bez zbędnych spoilerów, laminatów itp, całe auto było w M-pakiece, piszę całe, bo obstało się tylko na zewnątrz, w środku jak wiadomo panuje pustka ale i tak jest ciasno hehe Autko mam 3 lata, jest to moje pierwsze wozidło wciąż modyfikowane. Silnik jest już 4ty począwszy od 1.6 serii, potem 1.8 140km, jeszcze 2.8 193km, który został lekko zmodyfikowany, założyłem kolektory ssące z silnika M50 (doloty o większej średnicy) oraz fltr ITG odizolowany od ciepłego powietrza z silnika, moc podskoczyła z 193km do 208iu i do rajdowania spokojne wystarczało... ale, że koncepcja tego samochodu to nie topowa rajdówka tylko zabawka wrzuciłem S50B32. Narazie to by było na tyle, foty nie są najświeższe bo ciągle coś poprawiam picuje ale zarys można podglądnąć
Tutaj zaczynają się najbardziej aktualne
Tóż po swapie
Tutaj zdjęcia z czerwca 2011 i tak aktualnie wygląda
Z upalania + film
Kręciołek ZST Cieszyn - BMW Compact M3
Baza - BMW 316i 1996r
Silnik - S50B32
Hamulce - 315mm przód, 272mm tył
Zawieszenie - AP Sport Gwintowane, wszystkie elementy gumowe zamienione na poliuretan
Wyposażenie wnętrza -
*Kubły Mirco S2000,
*Pasy szelkowe 3' 4pkt,
*Klatka zgodna z zał. J by BudowaRajdowek.pl
Dodatkowo -
*Monitor zmiany biegów z Shift-Light'em
*Hydrauliczny ręczny Shift-R
*Interkom
*Short-shifter
*Quick-release
Napęd - Szpera S3.74 25%
Wydech - custom 2x2" nierdzewka
Koła AEZ 17 8.5 ET 13, oponki cywilne 235/45/17
To by było tyle na temat specyfkacji, teraz troszkę historii... początkowo autko było typowym lansowozem, killerem wydech z M3 E46, 18' koła, ostra gleba, bez zbędnych spoilerów, laminatów itp, całe auto było w M-pakiece, piszę całe, bo obstało się tylko na zewnątrz, w środku jak wiadomo panuje pustka ale i tak jest ciasno hehe Autko mam 3 lata, jest to moje pierwsze wozidło wciąż modyfikowane. Silnik jest już 4ty począwszy od 1.6 serii, potem 1.8 140km, jeszcze 2.8 193km, który został lekko zmodyfikowany, założyłem kolektory ssące z silnika M50 (doloty o większej średnicy) oraz fltr ITG odizolowany od ciepłego powietrza z silnika, moc podskoczyła z 193km do 208iu i do rajdowania spokojne wystarczało... ale, że koncepcja tego samochodu to nie topowa rajdówka tylko zabawka wrzuciłem S50B32. Narazie to by było na tyle, foty nie są najświeższe bo ciągle coś poprawiam picuje ale zarys można podglądnąć
Tutaj zaczynają się najbardziej aktualne
Tóż po swapie
Tutaj zdjęcia z czerwca 2011 i tak aktualnie wygląda
Z upalania + film
Kręciołek ZST Cieszyn - BMW Compact M3
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
Bardzo podoba mi sie Twoj projekt. Auto jest super zwinne i jak najbardziej nadaje sie funcar. Do tego compact z takim motorem to rzadkosc i potrafi nie jednego zaskoczyc na drodze. Gdyby nie rajdowe akcenty to auto byloby bardzi niepozorne.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
Fajny projekt! Podobuje mi się też kolorystyka
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
Zajebista zabawka. Dobór kolorów kontrowersyjny, ale w sumie o to chodzi!
Najbardziej mnie jara nie samo auto, a droga właściciela, od zakupu, do stanu obecnego.
Początki były ciężkie... (śledziłem czasem auto na innym forum)
Mega gratulacje!
Pozdrawiam!
Najbardziej mnie jara nie samo auto, a droga właściciela, od zakupu, do stanu obecnego.
Początki były ciężkie... (śledziłem czasem auto na innym forum)
Mega gratulacje!
Pozdrawiam!
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
Super. Nic dodać, nic ująć. racesupport1, widać że masz pasję, można ci jedynie pozazdrościć wytrwałości
Ja osobiście z zewnątrz zostawiłbym samochód bardzo niepozorny, bez tych krzykliwych akcentów. Bardzo rażą mnie te dodatkowe lampy, ale rozumiem że ich zadaniem nie jest wygląd
Strasznie mnie ciekawi ile ten samochód waży i jak ma rozłożoną masę. Tył jest chyba dosyć lekki, prawda? Ciekawi mnie też czy nadwozie compact jest lżejsze od coupe.
Jeszcze raz gratuluję projektu i pasji
Ja osobiście z zewnątrz zostawiłbym samochód bardzo niepozorny, bez tych krzykliwych akcentów. Bardzo rażą mnie te dodatkowe lampy, ale rozumiem że ich zadaniem nie jest wygląd
Szpera 25% trochę nie za słaba? Nie myślałeś żeby zacieśnić gdzieś na 40-60%? Znawcą nie jestem ale takie spięcie powinno być dobre na zakręty i do driftu też byłoby lepsze niż aktualne.racesupport1 pisze:ma być uniwersalny od KJS po jakiś amatorski drift.
Strasznie mnie ciekawi ile ten samochód waży i jak ma rozłożoną masę. Tył jest chyba dosyć lekki, prawda? Ciekawi mnie też czy nadwozie compact jest lżejsze od coupe.
Jeszcze raz gratuluję projektu i pasji
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
słaba słaba, w dodatku czuje, że przepuszcza, pójdzie pod nóż niedługo i będzie ok 65%kostek_ja pisze:Szpera 25% trochę nie za słaba?
na miejscu pilota jest o wiele gorzej, ale pilot ma siedzenie max w dół i do tyłu, dla kierowcy jest ok, ja sie przyzwyczaiłem i widze wszystkoWojtek pisze:fajne auto jak z widocznoscia na boki z takiego fotela ??
jak robiliśmy swapa to w 3 os rzucaliśmy tyłkiem trzymając za nadkola jak maluchemkostek_ja pisze:Tył jest chyba dosyć lekki, prawda?
też mnie to ciekawi, co do rozkładu masy to pod tylny dyfer pójdzie płyta stalowa 5mm prawdopodobnie żeby dociążyć zadek i dla ochrony przy podbiciachkostek_ja pisze:Strasznie mnie ciekawi ile ten samochód waży i jak ma rozłożoną masę.
kostek_ja pisze:ale rozumiem że ich zadaniem nie jest wygląd
zakładane są tylko na nocne upalanie, większość czasu leżą w garażu.
Dzięki wszystkim za przychylne komentarze, obecnie jeszcze walcze z pracą silnika ale o tym napisze w osobnym temacie za co właśnie się biore.
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
no i już wszystko wiadomo, sondy do wymiany... przed sądami zdążyłem założyć nową przepływke ori Bosch'a, podmieniałem wtryski aż w końcu doszliśmy do tego, że to sondy na jedno dobrze z drugiej strony znowu 550zł...
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
a co miales z praca silnika? 550zl sondy? jaki masz wydech? jak ja sprawdzalem do siebie to koszt ok 800zl sztuka. jedna jest taka jak od M3 E46 a druga wystepuje tylko w Z3M
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
czemu klatka nie pelna?
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
bo nie potrzebuje, auto służy głównie do zabawy, nie do latania na szutrach australii jedynie na co sie jeszcze może szarpne ale to jak wleci deska carbon to zastrzały do kielichów.Pawel_M3GT pisze:czemu klatka nie pelna?
z pracą silnika miałem to, że jak trzymałem gaz równo przy np. 110kmph to auto zaczynało chodzić jakby na 5cyl, odpiąłem sondy całkowicie i jedzie normalnie, teraz jeszcze raz je podepne i jadę na kompa sprawdzić ich pracę, jeżeli pracują dobrze to znaczyć może chyba, że to wina wydechu, mam proste rurki 2x 2cala nierdzewka i końcowe przelotowe, za jakiś tydzień będzie montowany wydech z M3 E92, lubie experymentować a trzeba mi też troche zad dociążyć
jeszcze co do sond, zamienniki Bosch'a w silesiaparts 289zł/szt, oryginał wiadomo jest cholernie drogi...
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
Kolejny forumowicz na TVN turbo Gratulacje!! Bardzo mi się podoba historia tego projektu (ponad 160 stron na innym forum jakby ktos pytał
ps. tylko jedna uwaga, nic compact'ikowi nie ujmujac, ale to jednak nie ten dzial na Mforum.
ps. tylko jedna uwaga, nic compact'ikowi nie ujmujac, ale to jednak nie ten dzial na Mforum.
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
a wiesz co.... że nawet nie pomyślałem o tym, że to nie ten dział w sumie to nie wiedziałem do czego go zakwalifikować z początku, da rade to przenieść do działu Prawie M ? chociaż... jakie to ma znaczenie... jest e36, jest s50 co innego e30 w dziale e36
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
pare fotek z V Rundy SMT Tychy, beta doleciała na 1 miejsce w klasie RWD, 14/103 załogi w generalce, zaraz za paroma wyjadaczami miejscowymi i lancerami warto też zaznaczyć że leciałem na seryjnych oponach, nie stać mnie narazie na slicka.
http://www.youtube.com/watch?v=rdyISXnwRqM
http://www.youtube.com/watch?v=wBmelI06Q48
i onboard
http://www.youtube.com/watch?v=qqbQb6_iMdE
http://www.youtube.com/watch?v=qqbQb6_iMdE
http://www.youtube.com/watch?v=rdyISXnwRqM
http://www.youtube.com/watch?v=wBmelI06Q48
i onboard
http://www.youtube.com/watch?v=qqbQb6_iMdE
http://www.youtube.com/watch?v=qqbQb6_iMdE
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: BMW M3 E36 Compact 3.2
Po pierwsze gratuluję 14 miejsca w generalce - to naprawdę świetny wynik jak na RWD i to bez slicka. Zawody w SMT, a dawniej również imprezy z cyklu Super Sprint znam bardzo dobrze,(jeździłem jako pilot). Parę razy udało nam się wyjąć generalkę więc wiem kto tam jeździ i znam auta tam startujące. Widać,że na hopach szedłeś pełną bombą Gratuluję również projektu!
P.S. to Ciebie chyba miałem okazję oglądać na serpentynach do szczyrku w zeszłe wakacje?
P.S. to Ciebie chyba miałem okazję oglądać na serpentynach do szczyrku w zeszłe wakacje?