BMW M3 E36 Compact 3.2

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: racesupport1 » wt cze 07, 2011 12:00

Witam wszystkich, pora chyba pokazać swoje M na odpowiednim forum, samochód budowałem sam, prócz klatki bo do tego trzeba fachowej ręki :) Jest to samochód do zabawy, ma być uniwersalny od KJS po jakiś amatorski drift.

Baza - BMW 316i 1996r

Silnik - S50B32

Hamulce - 315mm przód, 272mm tył

Zawieszenie - AP Sport Gwintowane, wszystkie elementy gumowe zamienione na poliuretan

Wyposażenie wnętrza -

*Kubły Mirco S2000,
*Pasy szelkowe 3' 4pkt,
*Klatka zgodna z zał. J by BudowaRajdowek.pl

Dodatkowo -

*Monitor zmiany biegów z Shift-Light'em
*Hydrauliczny ręczny Shift-R
*Interkom
*Short-shifter
*Quick-release

Napęd - Szpera S3.74 25%

Wydech - custom 2x2" nierdzewka

Koła AEZ 17 8.5 ET 13, oponki cywilne 235/45/17

To by było tyle na temat specyfkacji, teraz troszkę historii... początkowo autko było typowym lansowozem, killerem :D wydech z M3 E46, 18' koła, ostra gleba, bez zbędnych spoilerów, laminatów itp, całe auto było w M-pakiece, piszę całe, bo obstało się tylko na zewnątrz, w środku jak wiadomo panuje pustka ale i tak jest ciasno hehe :) Autko mam 3 lata, jest to moje pierwsze wozidło wciąż modyfikowane. Silnik jest już 4ty począwszy od 1.6 serii, potem 1.8 140km, jeszcze 2.8 193km, który został lekko zmodyfikowany, założyłem kolektory ssące z silnika M50 (doloty o większej średnicy) oraz fltr ITG odizolowany od ciepłego powietrza z silnika, moc podskoczyła z 193km do 208iu i do rajdowania spokojne wystarczało... ale, że koncepcja tego samochodu to nie topowa rajdówka tylko zabawka wrzuciłem S50B32. Narazie to by było na tyle, foty nie są najświeższe bo ciągle coś poprawiam picuje ale zarys można podglądnąć :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj zaczynają się najbardziej aktualne :)

Obrazek

Obrazek

Tóż po swapie

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tutaj zdjęcia z czerwca 2011 i tak aktualnie wygląda

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z upalania + film

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kręciołek ZST Cieszyn - BMW Compact M3

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: Venom » śr cze 08, 2011 08:08

Bardzo podoba mi sie Twoj projekt. Auto jest super zwinne i jak najbardziej nadaje sie funcar. Do tego compact z takim motorem to rzadkosc i potrafi nie jednego zaskoczyc na drodze. Gdyby nie rajdowe akcenty to auto byloby bardzi niepozorne.

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2545
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: Maros » śr cze 08, 2011 10:54

Fajny projekt! Podobuje mi się też kolorystyka :)

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: Wojtek » śr cze 08, 2011 12:43

fajne auto jak z widocznoscia na boki z takiego fotela ??
S50B30 :)

Patu
Posty: 405
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 02:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: Patu » śr cze 08, 2011 14:38

Zajebista zabawka. Dobór kolorów kontrowersyjny, ale w sumie o to chodzi!

Najbardziej mnie jara nie samo auto, a droga właściciela, od zakupu, do stanu obecnego.
Początki były ciężkie... :P (śledziłem czasem auto na innym forum)


Mega gratulacje!

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: kostek_ja » śr cze 08, 2011 16:29

Super. Nic dodać, nic ująć. racesupport1, widać że masz pasję, można ci jedynie pozazdrościć wytrwałości :-)

Ja osobiście z zewnątrz zostawiłbym samochód bardzo niepozorny, bez tych krzykliwych akcentów. Bardzo rażą mnie te dodatkowe lampy, ale rozumiem że ich zadaniem nie jest wygląd :-)
racesupport1 pisze:ma być uniwersalny od KJS po jakiś amatorski drift.
Szpera 25% trochę nie za słaba? Nie myślałeś żeby zacieśnić gdzieś na 40-60%? Znawcą nie jestem ale takie spięcie powinno być dobre na zakręty i do driftu też byłoby lepsze niż aktualne.

Strasznie mnie ciekawi ile ten samochód waży i jak ma rozłożoną masę. Tył jest chyba dosyć lekki, prawda? Ciekawi mnie też czy nadwozie compact jest lżejsze od coupe.

Jeszcze raz gratuluję projektu i pasji :-)

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: racesupport1 » śr cze 08, 2011 17:17

kostek_ja pisze:Szpera 25% trochę nie za słaba?
słaba słaba, w dodatku czuje, że przepuszcza, pójdzie pod nóż niedługo i będzie ok 65% :)
Wojtek pisze:fajne auto jak z widocznoscia na boki z takiego fotela ??
na miejscu pilota jest o wiele gorzej, ale pilot ma siedzenie max w dół i do tyłu, dla kierowcy jest ok, ja sie przyzwyczaiłem i widze wszystko :)
kostek_ja pisze:Tył jest chyba dosyć lekki, prawda?
jak robiliśmy swapa to w 3 os rzucaliśmy tyłkiem trzymając za nadkola jak maluchem :D
kostek_ja pisze:Strasznie mnie ciekawi ile ten samochód waży i jak ma rozłożoną masę.
też mnie to ciekawi, co do rozkładu masy to pod tylny dyfer pójdzie płyta stalowa 5mm prawdopodobnie żeby dociążyć zadek i dla ochrony przy podbiciach
kostek_ja pisze:ale rozumiem że ich zadaniem nie jest wygląd
:)

zakładane są tylko na nocne upalanie, większość czasu leżą w garażu.

Dzięki wszystkim za przychylne komentarze, obecnie jeszcze walcze z pracą silnika ale o tym napisze w osobnym temacie za co właśnie się biore.

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: racesupport1 » pn cze 13, 2011 10:20

no i już wszystko wiadomo, sondy do wymiany... przed sądami zdążyłem założyć nową przepływke ori Bosch'a, podmieniałem wtryski aż w końcu doszliśmy do tego, że to sondy :) na jedno dobrze z drugiej strony znowu 550zł...

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: wania » pn cze 13, 2011 11:11

a co miales z praca silnika? 550zl sondy? jaki masz wydech? jak ja sprawdzalem do siebie to koszt ok 800zl sztuka. jedna jest taka jak od M3 E46 a druga wystepuje tylko w Z3M

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1876
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » pn cze 13, 2011 11:40

czemu klatka nie pelna?

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: racesupport1 » pn cze 13, 2011 13:46

Pawel_M3GT pisze:czemu klatka nie pelna?
bo nie potrzebuje, auto służy głównie do zabawy, nie do latania na szutrach australii :D jedynie na co sie jeszcze może szarpne ale to jak wleci deska carbon to zastrzały do kielichów.

z pracą silnika miałem to, że jak trzymałem gaz równo przy np. 110kmph to auto zaczynało chodzić jakby na 5cyl, odpiąłem sondy całkowicie i jedzie normalnie, teraz jeszcze raz je podepne i jadę na kompa sprawdzić ich pracę, jeżeli pracują dobrze to znaczyć może chyba, że to wina wydechu, mam proste rurki 2x 2cala nierdzewka i końcowe przelotowe, za jakiś tydzień będzie montowany wydech z M3 E92, lubie experymentować a trzeba mi też troche zad dociążyć :)

jeszcze co do sond, zamienniki Bosch'a w silesiaparts 289zł/szt, oryginał wiadomo jest cholernie drogi...

Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: Rekin » wt lip 05, 2011 17:58

Kolejny forumowicz na TVN turbo :) Gratulacje!! Bardzo mi się podoba historia tego projektu (ponad 160 stron na innym forum jakby ktos pytał :)
ps. tylko jedna uwaga, nic compact'ikowi nie ujmujac, ale to jednak nie ten dzial na Mforum.

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: racesupport1 » czw lip 07, 2011 23:23

a wiesz co.... że nawet nie pomyślałem o tym, że to nie ten dział :D w sumie to nie wiedziałem do czego go zakwalifikować z początku, da rade to przenieść do działu Prawie M ? :) chociaż... jakie to ma znaczenie... jest e36, jest s50 :) co innego e30 w dziale e36

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: racesupport1 » pn lip 11, 2011 12:17

pare fotek z V Rundy SMT Tychy, beta doleciała na 1 miejsce w klasie RWD, 14/103 załogi w generalce, zaraz za paroma wyjadaczami miejscowymi i lancerami :) warto też zaznaczyć że leciałem na seryjnych oponach, nie stać mnie narazie na slicka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=rdyISXnwRqM

http://www.youtube.com/watch?v=wBmelI06Q48

i onboard

http://www.youtube.com/watch?v=qqbQb6_iMdE

http://www.youtube.com/watch?v=qqbQb6_iMdE

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 840
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: M3 E46/F80, M5 E60
Lokalizacja: Katowice

Re: BMW M3 E36 Compact 3.2

Post autor: Oleg » wt lip 12, 2011 18:19

Po pierwsze gratuluję 14 miejsca w generalce - to naprawdę świetny wynik jak na RWD i to bez slicka. Zawody w SMT, a dawniej również imprezy z cyklu Super Sprint znam bardzo dobrze,(jeździłem jako pilot). Parę razy udało nam się wyjąć generalkę więc wiem kto tam jeździ i znam auta tam startujące. Widać,że na hopach szedłeś pełną bombą :twisted: Gratuluję również projektu!
P.S. to Ciebie chyba miałem okazję oglądać na serpentynach do szczyrku w zeszłe wakacje?

ODPOWIEDZ