Wyscigowe M3 3.2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: kostek_ja » pt sty 28, 2011 00:41

Pawel_M3GT pisze:
kostek_ja pisze:
Rozumiem że zostajesz przy NA.
Nie do konca wiem co masz na mysli przez skrot NA ? Chodzi moze o to czy motor zostaje wolnossacy??
NA od Naturally-Aspirated czyli wolnossący. Przywykłem do tego skrótu czytając zagraniczne fora :-)
Czyli zostaje wolnossący?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » pt sty 28, 2011 01:49

kostek_ja pisze:
Pawel_M3GT pisze:
kostek_ja pisze:
Rozumiem że zostajesz przy NA.
Nie do konca wiem co masz na mysli przez skrot NA ? Chodzi moze o to czy motor zostaje wolnossacy??
NA od Naturally-Aspirated czyli wolnossący. Przywykłem do tego skrótu czytając zagraniczne fora :-)
Czyli zostaje wolnossący?
Aaa czyli dobrze myslalem,
Tak jest - zostaje wolnossacy.

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Wojtek » ndz sty 30, 2011 16:40

Co to za sprezyny te do gwintu ?? jaka dlugosci twardosc jesli to nie tajemnica ??
Bo wlasnie chce cos nabyc do siebie i nie wiem na jaka twardosc sie zdecydowac.
Gdzie mozna nabyc takie gorne mocowania tylnich amortyzatorow ??
Trabki w tym airboxie to seria ??
Ciekawy projekt sie zapowiada powodzenia.
S50B30 :)

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » pn sty 31, 2011 10:00

Wojtek pisze:Co to za sprezyny te do gwintu ?? jaka dlugosci twardosc jesli to nie tajemnica ?? .
Sprezyny scisle torowe ( w H&R jest to seria HRF ), sam bede testowal kilka roznych rodzajow twardosci, wiec jeszcze nie moge dokladnie nic powiedziec.
Zalezy do czego, jaki amor itp. Mysle ze sprezyna glowna ok 250nm, dl 120-130mm, ale to naprawde ciezko mi mowic cokolwiek narazie. Oferta jest szeroka wiec mozna sobie wybrac jaka sie chce.



Wojtek pisze:Gdzie mozna nabyc takie gorne mocowania tylnich amortyzatorow ??
BMW Motorsport.
Wojtek pisze:Trabki w tym airboxie to seria ????
Tak
Wojtek pisze:Ciekawy projekt sie zapowiada powodzenia.
Dziekuje :wink:

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Marcin_Os » wt lut 01, 2011 02:55

Pawel_M3GT pisze:Wojtek napisał/a:
Gdzie mozna nabyc takie gorne mocowania tylnich amortyzatorow ??


BMW Motorsport.
Masz tam numer części, idziesz do ASO i zamawiasz, oczywiście jeżeli natrafisz na jakiegoś ogarniętego sprzedawcę to Ci sprzeda, bo tego w ETK nie ma i do końca nie wiadomo czy to przyjdzie czy nie.
Ja tak zamawiałem termostat i poduszki skrzynie biegów, przyszły.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: wania » wt lut 01, 2011 14:35

co zmienia nam takie mocowanie tylnych amorow? no i czy podejda do mojego "kombi" ;)


Pawel_M3GT, gratuluje projektu :!:

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » wt lut 01, 2011 21:05

wania pisze:co zmienia nam takie mocowanie tylnych amorow? no i czy podejda do mojego "kombi" ;)

Ogolnie chodzi o to, aby auto bylo jak najtwardsze, szybciej reagowalo itp.
prawdziwy wyscigowy samochod nie posiada w zawieszeniu ani jednej gumy :-)
Na ulice raczej nie ma to sensu. szkoda karoserii- wyscigowe auto trzyma klatka, a takze jest obspawane i powzmacniane w wiekszosci miejsc.
Przednie poduszki poza tym, ze sa sztywne, pozwalaja nam regulowac kąt kola.

Mocowanie tylne jest takie samo w E36, E30 i w Z3.

wania pisze: Pawel_M3GT, gratuluje projektu :!:
Dziekuje pieknie :wink:
niedlugo wkleje nowe zdjecia.

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Wojtek » ndz lut 06, 2011 18:14

Marcin_Os tak wlasnie myslalem jak bys mogl to podaj nr termostatu bo podejrzewam ze jakis co sie otwiera w nizszej temp.
Co to za mocowania skrzyni ?? jakies mocniejsze ?? mozesz zapodac fotk nr czesci tez ??
Pawel_M3GT ja mysle nad sprezynami 80 lub 100 mm i przynajmniej 300 nm. Nie wiem czy beda ok ale sie przekonam.
Takie mocowania amora z przodu powoduja ze mozna regulowac kat pochylenia ale kat wyprzedzenia juz jest jak w normalnej e36 jak dobrze widze po zdjeciu ?? bo m ma jeszcze cofniety amortyzator do tylu a tu wyglada jak by byl jak w normalnej.
S50B30 :)

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Marcin_Os » pn lut 07, 2011 02:20

Zamawiałem te części normalnie po numerkach z katalogu Motorsportu.
Wojtek pisze:Marcin_Os tak wlasnie myslalem jak bys mogl to podaj nr termostatu bo podejrzewam ze jakis co sie otwiera w nizszej temp.
Termostat 55C 11 53 1 417 215
Wojtek pisze:Co to za mocowania skrzyni ?? jakies mocniejsze ?? mozesz zapodac fotk nr czesci tez ??
Poduszki skrzynie biegów 24 70 1 138 435 a pochodzi to od E34, wersji na jkiś egzotyczny rynek.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Wojtek » pn lut 07, 2011 17:56

masz jakis taki katalog gdzies ?? lub gdzie mozna znalesc ?
S50B30 :)

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: kons6 » śr lut 09, 2011 23:55

wania pisze:co zmienia nam takie mocowanie tylnych amorow? no i czy podejda do mojego "kombi" ;)
oprócz usztywnienia nie zrywają się tak szybko jak standardowe na gumach (w moim przypadku po założeniu B6 z tyłu wystarczyła mała górka śnieżna na próbie, żeby zerwać oba zwykłe mocowania), nie kupiłem jednak motorsportowych, bo cena na ebayu była koło 250euro za komplet przy cenie gumowych zamienników około 60 zł

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » pt lut 11, 2011 00:09

Gr.A DTM Uniball z regulacja ( oś przednia )

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: kostek_ja » pt lut 11, 2011 00:56

Fajne :-)
Tylko jak to osłonić, żeby co chwila nie padało?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » pt lut 11, 2011 01:55

kostek_ja pisze:Fajne :-)
Tylko jak to osłonić, żeby co chwila nie padało?


Chodzi o osloniecie przed woda??

Auto wyscigowe po wodzie raczej nie jezdzi, a jak jezdzi to bardzo bardzo rzadko, wiec nie ma wiekszego problemu z utrzymaniem uniballa w dobrym stanie.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: kostek_ja » pt lut 11, 2011 02:08

Pawel_M3GT pisze:Chodzi o osloniecie przed woda??

Auto wyscigowe po wodzie raczej nie jezdzi, a jak jezdzi to bardzo bardzo rzadko, wiec nie ma wiekszego problemu z utrzymaniem uniballa w dobrym stanie.
Chodzi generalnie o wszelaki syf. Moje uniballe się po prostu zapiekły po dosyć małym przebiegu. Ale szczerze to się nie znam. Może po każdym wyścigu/treningu wystarczy je czymś psiknąć.

ODPOWIEDZ