Wyscigowe M3 3.2

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1876
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » śr sty 26, 2011 01:43

Przedstawiam relacje z budowy wyscigowej M3 E36 z silnikiem 3.2
Auto przygotowuje do wyscigow plaskich po torze - WSMP ( Poznan , Kielce )
Jako baza posluzyla karoseria E36 sedan ktora musiala spelnic kilka wymogow ( nadwozie koloru bialego, bez szyberdachu , bezwypadkowe , brak rdzy )
Auto aktualnie jest wypatroszone i przygotowane do wstawienia klatki ( z ciekawostek moge powiedziec ze same maty wygluszajace wazyly dobre 20 kg )
Narazie zamieszczam zdjecia bazy czyli karoserii oraz niektorych elementow potrzebnych do przerobki.
Systematycznie bede zamieszczal zdjecia kolejno z etapow- budowa klatki, malowanie wnetrza, wykonanie lekkiej sportowej wiazki , montaz mechaniki itp.
pozdrawiam!

Karoseria:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

mocowania amortyzatorow z uniballem - BMW Motorsport
Obrazek
Obrazek

zawieszenie przednie H&R ( tylne jest jeszcze na etapie kompletowania ) kilka rodzajow typowo wyscigowych sprezyn o roznych twardosciach takich jak H&R seria HRF lub Eibach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Stabilizatory H&R
Obrazek
Obrazek

X Brace
Obrazek

Felgi BBS WTCC 18 cali ( dwa komplety - na deszcz i na trening )
Obrazek
Obrazek

Komplet kol na wyscig glowny- OZ Superleggera 18' ( prawdopodobnie najlzejsze na swiecie, seryjnie produkowane felgi )
Obrazek

lusterka DTM
Obrazek

OMP Corsica i galka SPARCO
Obrazek
Obrazek

Reszte zdjec wrzuce w wolnej chwili za kilka dni.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: rypik » śr sty 26, 2011 11:31

Samochód to M3 3.2 czy poprostu E36 sedan ? Jeżeli to drugie to jak zamierzasz jeździć w WSMP ?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1876
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » śr sty 26, 2011 12:40

rypik pisze:Samochód to M3 3.2 czy poprostu E36 sedan ? Jeżeli to drugie to jak zamierzasz jeździć w WSMP ?
Bez najmniejszego problemu.
Auto bedzie bedzie mialo homologacje oraz ksiazke pojazdu jako M3 i bedzie spelnialo wszelkie jej wymogi. Bedzie jezdzilo w klasie OPEN (z maksymalnymi przerobkami ). Wyscigi w Polsce troche roznia sie od rajdow jesli chodzi o przepisy.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1876
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » śr sty 26, 2011 21:35

kilka nastepnych zabawek:

Carbon Airbox
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolo zamachowe jednomasowe lekkie 5.7kg
Obrazek
Obrazek

most ze szpera 45% przelozenie 3.91
Obrazek

Hamulce przod 345x28 zaciski 4 tlokowe aluminiowe Brembo
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: kostek_ja » śr sty 26, 2011 22:42

Zapowiada się ciekawie :smile:
Rozumiem że zostajesz przy NA.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Venom » czw sty 27, 2011 08:37

Pawel, fajnie ze wrzuciles tutaj swoj projekt :) trzymam kciuki.
Powiedz mi:
- z czego sa te nawiercane tarcze 345 mm ?
- przy carbonowym kolektorze bedziesz wyrzucal przeplywke i robil software alpha-N ?
- w jaki sposob wzmacniales szpere do 45%? Zmierzyles jakos ten procent ?
- jakie sprzeglo zamierzasz zastosowac?
- kolo zamachowe to to samo co z S38B36?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1876
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » czw sty 27, 2011 12:56

Venom pisze:Pawel, fajnie ze wrzuciles tutaj swoj projekt :) trzymam kciuki.
a dziekuje :-)
Venom pisze:Powiedz mi:
- z czego sa te nawiercane tarcze 345 mm ?
- przy carbonowym kolektorze bedziesz wyrzucal przeplywke i robil software alpha-N ?
- w jaki sposob wzmacniales szpere do 45%? Zmierzyles jakos ten procent ?
- jakie sprzeglo zamierzasz zastosowac?
- kolo zamachowe to to samo co z S38B36?
- Tarcze sa z M3 CSL

- ma poczatku poskladam to na drucie z przeplywki i zobacze jak bedzie chodzilo. Tak naprawde to sam drut nie powinien stawiac jakichs tam znaczacych oporow, zobaczymy tez jak samochod bedzie zachowywal sie na wolnych obrotach gdyz srednica otworu jest duzo wieksza niz seryjna w przeplywomierzu, ale wolne obroty w samochodzie wyscigowym nie sa potrzebne :-)
To pudlo jezdzilo dobrych kilka lat temu w torowej M3 i pracowalo z czujnikiem z przeplywki. Roznica podobno wzgledem serii byla ogromna. Sukces lezy w opracowaniu odpowiedniego dolotu do samego pudla. U mnie bedzie prawdopodobnie puszczony w nerke.
Zobaczymy , napewno poczatkowa faza zycia auta to beda testy i jeszcze raz testy ustawianie zawieszenia , dobor sprezyn itp.

- szpere zrobil mi kolega z Kolbud , na poczatek mam wlasnie 45% , w planach jest zrobienie 75% ale wtedy trzeba bedzie juz zastosowac chlodnice mostu ( przy tym spieciu olej sie gotuje ).
Mialem kiedys zrobiona 45 procentowa szpere w ulicznej ///M i moge powiedziec ( tak jak juz Marcin pisal ) ze jest to przepasc w stosunku do zwykej szpery 25%. Polecam ! auto nie czesze tak kolami na mokrej nawierzchni tylko katapultuje do przodu. Bajka.
- jesli chodzi o sprzeglo to jeszcze sie nie zdecydowalem , raczej to bedzie jakis spiek - istotnym dla mnie czynnikiem bedzie waga.

- tak kolo jest z S38 B36

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1876
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » czw sty 27, 2011 15:19

Ostatnio zmieniony czw sty 27, 2011 15:31 przez Pawel_M3GT, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Venom » czw sty 27, 2011 15:30

- W sprawie przeplywki to sam jestem ciekaw czy Ci to bedzie dzialac. Zalezy gdzie umiescisz goracy drut, bo przeciez wiadomo ze srednica kanalu w ktory on jest umieszony ma duze znaczenie - i do tej srednicy jest wykalibrowany sygnal wyjscia z przeplywki. Zastanawiam sie jak to bedzie w Twoim przypadku, jak wiemy zjawiska przeplywu nie sa takie latwe do okielznania. Wiadomo ze napelnianie silnika Ci sie nie zwiekszy jakos drastycznie przez ten kolektor, a taka przerobka przeplywomierza bedzia na pewno miala wplyw na wartosc przyplywu. trzeba by to rozpracowac. Jest jeszcze ewentualnosc taka aby przekalibrowac mape paliwa :) heh.

W kazdym razie jak juz dojdziesz do momentu zakladania tego kolektora, to licze na doglebna relacje.

- a mozesz zapytac kolegi z Kolbud w jaki sposob zmierzyc % zaciesnienia szpery ? To mnie najbardziej interesuje, bo liczbe bardzo latwo podac... ale czy jest prawdziwa?

Za reszte odpowiedzi dziekuje. Czekam na rozwoj sytuacji :)

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1876
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » czw sty 27, 2011 15:41

Venom pisze:- W sprawie przeplywki to sam jestem ciekaw czy Ci to bedzie dzialac. Zalezy gdzie umiescisz goracy drut, bo przeciez wiadomo ze srednica kanalu w ktory on jest umieszony ma duze znaczenie - i do tej srednicy jest wykalibrowany sygnal wyjscia z przeplywki. Zastanawiam sie jak to bedzie w Twoim przypadku, jak wiemy zjawiska przeplywu nie sa takie latwe do okielznania. Wiadomo ze napelnianie silnika Ci sie nie zwiekszy jakos drastycznie przez ten kolektor, a taka przerobka przeplywomierza bedzia na pewno miala wplyw na wartosc przyplywu. trzeba by to rozpracowac. Jest jeszcze ewentualnosc taka aby przekalibrowac mape paliwa :) heh.

W kazdym razie jak juz dojdziesz do momentu zakladania tego kolektora, to licze na doglebna relacje.

- a mozesz zapytac kolegi z Kolbud w jaki sposob zmierzyc % zaciesnienia szpery ? To mnie najbardziej interesuje, bo liczbe bardzo latwo podac... ale czy jest prawdziwa?

Za reszte odpowiedzi dziekuje. Czekam na rozwoj sytuacji :)
Widzialem juz wiele aut z goracym drutem wsadzonym w miejscu gdzie srednica jest niemalze dwa razy wieksza, byly to auta uliczne wiec jakos musialy chodzic. Zobaczymy, jak bede go montowal to zdam obszerna relacje. Napewno bedzie jakiec video.
Mysle ze bedzie to dobrze chodzic.

Osoba, ktora robi taki most , wie ile dac plytek i gdzie nalezy cos podciac aby wyszlo odpowiednie spiecie. Jesli mamy most i chcemy zmierzyc w jakim szpera jest stanie to mozna to zmierzyc dynamometrem, trzeba sobie dorobic odpowiedni klucz. Pomiar tez idealnie dokladny nie bedzie, poniewaz minimalnie inne napiecie bedzie pod obciazeniem podczas jazdy, a inne na stole, ale mniej wiecej bedzie wiadomo.

Prace ostro rusza za mniej wicej miesiac, wtedy auto pojedzie na zrobienie mocowania mostu ( wozek mostu bedzie przykrecony bezposrednio do klatki - beda wyprowadzone zastrzaly )oraz klatki.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Venom » czw sty 27, 2011 19:30

Nie mam wielkiego doswiadczenia w tym, wiec nie wiem do konca jak to jest. Wiem na pewno ze AFR sie zmieni, a to moze miec rozne skutki. Powodzenia w kazdy razie zycze i czekam na relacje :)

Co do tego ze ktos wie jakie plytki, sprezyny itd wlozyc zeby bylo dokladnie 45% to niestety ale nie wierze :). Oczywiscie nie neguje ze dyfer bedzie spiety bardziej bo to jest oczywiste ale poslugiwanie sie dokladna liczba jest tutaj dosyc nie precyzyjne. Dlatego tez pytame czy masz to zmierzone czy tylko powiedziane (bez urazy oczywiscie).

Pozdrawiam serdecznie!

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1876
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » czw sty 27, 2011 20:05

Venom pisze: Co do tego ze ktos wie jakie plytki, sprezyny itd wlozyc zeby bylo dokladnie 45% to niestety ale nie wierze :). Oczywiscie nie neguje ze dyfer bedzie spiety bardziej bo to jest oczywiste ale poslugiwanie sie dokladna liczba jest tutaj dosyc nie precyzyjne. Dlatego tez pytame czy masz to zmierzone czy tylko powiedziane (bez urazy oczywiscie).

Pozdrawiam serdecznie!
Wiesz , przy mnie tego nie mierzyl, ale jak specjalista mowi ze szpera ma ok 45% to nie mam powodow sadzic ze jest inaczej. Rozumiem ze moze nie bedzie to z dokladnoscia do 1 procenta ale czy to ma znaczenie?? czy bedzie miec 45 czy 43 lub 41 procent nie bedzie to chyba bardzo istotne. Inne rzeczy tez maja wplyw na trzymanie szpery np. lepkosc oleju - im wieksza tym szpera jest slabsza.
Moge powiedziec ze miedzy fabryczna 25% a zrobiona ok 45% jest gigantyczna roznica!

Marcin_Os
Posty: 2704
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Marcin_Os » czw sty 27, 2011 20:35

Mocna szpera do podstawa! W połączeniu ze slickami to będzie dopiero ciągnąć.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Venom » czw sty 27, 2011 22:05

Pawel_M3GT pisze: Moge powiedziec ze miedzy fabryczna 25% a zrobiona ok 45% jest gigantyczna roznica!
I to jest najwazniejsze!! :)

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 1876
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: ///M
Lokalizacja: ///M

Re: Wyscigowe M3 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » czw sty 27, 2011 23:31

kostek_ja pisze:
Rozumiem że zostajesz przy NA.
Nie do konca wiem co masz na mysli przez skrot NA ? Chodzi moze o to czy motor zostaje wolnossacy??

ODPOWIEDZ