Moje M3 3,2 Coupe

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez --==maly==---- » So kwi 14, 2012 15:23

Ja bym szyberdachu nie ruszał bo ciężko coś tam wymyślić,żeby było estetycznie i nie było problemów z dostawaniem się wody do auta.
Poza tym wszystko super.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY
--==maly==----
 
Posty: 2318
Dołączył(a): Śr sie 06, 2008 09:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: M3 E92 Competition Individual

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez piotr e38 » So kwi 14, 2012 15:53

Na szyberdach jest już plan :mrgreen: , bo to ciężkie i zbyteczne cholerstwo, podnoszące środek ciężkości.
piotr e38
 
Posty: 364
Dołączył(a): So sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez rypik » So kwi 14, 2012 19:54

Piotrek, co Ci 15 kg zrobi ? Nic ;-) Zostaw ten szyber bo zepsujesz bude, niepotrzebna robota.

Co z tego, że wysoko te 15kg, skoro sam piszesz, cytuję:
Założenie jest takie, aby auto w dalszym ciągu było zbliżone do zwykłego, użytkowego auta ulicznego

Zamiast iść w kilogramy, poszedłbym w zawieszenie, żeby tą Twoją moc dało się jakoś spożytkować i jeździć bezpiecznie.

Zawsze może być lżej, ale przestanie w środku być przyjemnie na codzień.
Avatar użytkownika
rypik
 
Posty: 869
Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez piotr e38 » So kwi 14, 2012 20:30

Dla mnie szyber, to zbędny gadżet, posiadam szyber w innym aucie i od kilku lat, ani razu go nie użyłem, więc w aucie do zabawy tym bardziej nie jest mi potrzebny.

Co mam popsuć w dachu wywalając szyber ??, plan jest taki, żeby nie dało się odróżnić wizualnie, że go tam nie ma, będzie zostawiona ori blacha szyberdachu w kolorze auta (nie ważąca prawie nic), uszczelniona klejem do szyb i od góry wklejona ori gumowa uszczelka, więc wizualnie nic się nie zmieni.

PS. Nad zawiasem, też ostro myślę, ale taniego chińskiego gówna nie chcę, a każdy markowy-torowy gwint jest tak twardy, że na nasze piękne drogi średnio się nadaje a moje auto właśnie po nich się porusza :mrgreen: , no chyba że się mylę, to mnie poprawcie.

A może z zawiasem pójść w stronę obniżających (zarazem trochę twardszych) sprężym EIBACHA + BILSTEINY B6, które mam na aucie (ew. mogę dać Bilsteiny do Zerkopolu, żeby je trochę utwardzili zakładając np zaworki z B8 lub B12)
piotr e38
 
Posty: 364
Dołączył(a): So sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez Marcin_Os » So kwi 14, 2012 21:17

Z zawieszeniem zrób coś koniecznie, podnosi się jak koń jak przyspieszasz.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
Marcin_Os
 
Posty: 2704
Dołączył(a): Pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez piotr e38 » So kwi 14, 2012 21:25

Wiem Marcinie, tylko nie bardzo wiem co zadziałać, żeby gokart nie wyszedł.

Podpowiedzi mile widziane, na razie obstawiam B6+spring Eibach generalnie zestaw tani, bo B6 mam a springi niedrogie, może warto spróbować???????
piotr e38
 
Posty: 364
Dołączył(a): So sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez bartus » So kwi 14, 2012 21:43

moim zdaniem seria i eibach (np prokit) są na tyle zbliżone, że nie odczujesz różnicy.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
Avatar użytkownika
bartus
 
Posty: 336
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez piotr e38 » So kwi 14, 2012 21:57

Z jednej strony dobrze z drugiej nie, ale na logikę, sprężyna obniżająca (krótsza) powinna być twardsza od seryjnej, bo inaczej przy dużym obciążeniu będzie dobijać ze względu właśnie na jej długość.
piotr e38
 
Posty: 364
Dołączył(a): So sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez rypik » So kwi 14, 2012 21:59

Świeża B8 + jakaś sprężynka jak piszesz, zrobi robote, będzie komfort i brak odpadającego przodu. Ew. tył w zerkopolu utwardź w stosunku do seryjnego B8.
Avatar użytkownika
rypik
 
Posty: 869
Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez piotr e38 » So kwi 14, 2012 22:07

Zobaczymy metodą prób, najpierw wrzucę sprężyny i ori B6 (mam świeże) jak będzie lipa będę działał z chłopakami z Zerkopolu.
piotr e38
 
Posty: 364
Dołączył(a): So sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez Marcin_Os » N kwi 15, 2012 00:19

Piotr, będzie lipa, dużo to nie pomoże.
Ja mam koni z regulacją i eryjne sprężyny i jest w miarę ok, ale też nie to co trzeba.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
Marcin_Os
 
Posty: 2704
Dołączył(a): Pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez piotr e38 » N kwi 15, 2012 09:55

Marcinie, czyli masz seryjną, miękką sprężynę i twardy amor i mówisz, że jest lepiej, nie do końca, ale lepiej, ja zamierzam założyć sprężynę Eibach, więc teoretycznie trochę twardszą i B6, który też jest dość twardy i zobaczę jak będzie, amora mogę utwardzić zakładając ciaśniejsze zawory z B8 lub B12. Koni ma tą zaletę, że sam możesz regulować twardość, B6 niestety trzeba rozbierać żeby utwardzić, ale możliwości utwardzenia jest dużo, można zrobić taki beton, że jeździć się nie da.
Pożyjemy, zobaczymy
piotr e38
 
Posty: 364
Dołączył(a): So sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez bartus » N kwi 15, 2012 11:04

B12 to po prostu zestaw amortyzatorów B8 ze sprężynami (chyba H&R).
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
Avatar użytkownika
bartus
 
Posty: 336
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez Koki » N kwi 15, 2012 11:57

Eibach jest dosyć miękką sprężyną , lepszym rozwiązaniem do B6 lub B8 będą sprężyny H&R , różnica w sprężynach była wyrażnie odczuwalna w e34 540 z Bilsteinem B8.
Koki
 
Posty: 469
Dołączył(a): Pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez piotr e38 » N kwi 15, 2012 12:08

bartus napisał(a):B12 to po prostu zestaw amortyzatorów B8 ze sprężynami (chyba H&R).


Masz rację, popatrzyłem w katalogi i B12, to zestaw - amorki B8 + spring Eibach.

No nic na razie przetestuję Eibachy, bo już je zamówiłem, H&R ma opinie bardzo twardych, więc jak Eibachy się nie sprawdzą zamówię H&R-a, ale do nich na pewno będę musiał utwardzić amorki, bo nie dadzą rady tłumić tak twardej sprężyny (z opinii intern.) i zrobi się nieprowadzący skakaniec.
piotr e38
 
Posty: 364
Dołączył(a): So sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do E36

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron