Moje M3 3,2 Coupe

Zawias...

Postprzez loyola » Śr wrz 19, 2012 23:36

w mojej 540 to Bilstein b8 + Eibach = srednio twardy.
Zmodyfikowalem: Bilstein b8 + H&R = twardy + dostateczny komfort :one:
loyola
 
Posty: 2
Dołączył(a): So sty 31, 2009 12:50
Lokalizacja: Gorzów WLKP.

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez Venom » Śr mar 20, 2013 23:41

Takie same pytania zadałem w innych wątkach interesujących mnie mocnych M3, także proszę o wyrozumiałość.

Jak się ma auto? Możesz opowiedzieć się jak się sprawuje? Jak zadowolenie z jazdy, użytkowania? ? Dzieje się coś?
Avatar użytkownika
Venom
Moderator
 
Posty: 3181
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 13:07
Lokalizacja: Cieszyn
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez piotr e38 » Pt mar 22, 2013 22:47

Generalnie zimą nie użytkuję tego auta z wiadomych względów, więc stoi i czeka na ładniejszą pogodę. Auto w obecnej konfiguracji przejechało jeden sezon i to tylko po drogach publicznych. Jedyna awaria jaką miałem, to zawiesiła się pompa paliwa WALBRO (Znany przypadek u innych użytkowników owej pompy), po wyjęciu i puknięciu dalej żyje, więcej awarii nie stwierdzono, nic się nie ukręciło, nic nie wybuchło, auto jeździ i ma się dobrze.

Jeśli czas pozwoli, (a z tym ostatnio jest bardzo słabo), to na ten sezon planuję zwiększyć doładowanie z 1,25 na 1,5 bara i ponownie wystroić auto, zobaczymy co będzie :mrgreen: , następnie zrzucić parę kilogramów z wagi i ogarnąć lepsze spowalniacze.

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego użytkowania auta.
piotr e38
 
Posty: 364
Dołączył(a): So sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez Maniekkk » So mar 23, 2013 01:42

Piotr jak byś porównał jazdę e36 z uturbionym S50 do jazdy z 2JZ da się porównać oba te silniki ? Po przeczytaniu twojego tematu widzę że z S50 więcej problemów .
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!

Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Avatar użytkownika
Maniekkk
 
Posty: 290
Dołączył(a): Pn lut 13, 2012 23:29
Lokalizacja: Kraków
Auto: M4

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez piotr e38 » Pn mar 25, 2013 14:12

Poza tym, że z 2JZ-tem nic się nie dzieje, aby mieć 500KM+ nie musimy do niego w ogóle zaglądać, zakuwać, odprężać i generalnie wydawać miliona złotych na zbędne catch tanki i inne tego typu diwajsy to jazda jest chyba podobna, wiadomo są pewne plusy dla jednego i drugiego motoru.

Na plusy dla S50

- wyżej się kręci w serii
- ma lepsze (ostrzejsze) wałki rozrządu trzymające moc i niuton do samego końca, a vanos nadrabia żeby dobrze było również z dołu
- może deczko szybsza reakcja na pedał gazu (ITB) niż w 2Jz-ecie, ale to dosłownie minimalnie, Jz pomimo zwykłej przepustnicy ma zadziwiająco szybką reakcję.

Minusy S50

- żeby liczyć na większe moce musimy motor zakuć i wszystkie rzeczy z tym związane
- nigdy nie wiemy jaka pierdoła dziś się zepsuje i będziemy w trybie awaryjnym (czyt. S50B32)
- rzeźba z odmami w atmosferę lub catch tankami itp.
- Vanos, kolejna rzecz do zepsucia, stukania, terkotania itp.
- generalnie nic poważnego, ale denerwujące duperele.

Na plus dla 2JZ

- nie otwieramy motoru, tylko stroimy i jest moc 500 +
- bardzo duże zaplecze wszelakiej maści gratów tjuningowych.
- prostsze strojenie i wszelakie modyfikacje elektroniki.
- brak zmiennych faz rozrządu itp.
- generalizując brak jakichkolwiek problemów, zarówno poważnych jak i drobnych wkurzających dupereli, po prostu odpalamy i pycimy, przynajmniej na razie.

Na minus 2JZ

- motor kręci się niżej
- spadek mocy i niutona przy końcu obrotomierza (można zastosować ostre wałki, ale wtedy tracimy dół, coś za coś)

Jeśli chodzi o prowadzenie auta, trakcje itp, to nie zauważyłem szczególnych różnic, waga obu silników jest bardzo zbliżona, więc prowadzenie auta zostało fabryczne.
piotr e38
 
Posty: 364
Dołączył(a): So sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez Maros » Pn mar 25, 2013 14:42

Ja bym do wad 2JZ dopisał jeszcze 2 rzeczy:
- konieczność przerabiania łap mocowania silnika
- profanacja ///M ;) Oczywiście to kwestia indywidualnego podejścia :)
Avatar użytkownika
Maros
 
Posty: 2545
Dołączył(a): N paź 08, 2006 23:00
Lokalizacja: Warszawa
Auto: M5F10, M3E92, M3E46

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez piotr e38 » Pn mar 25, 2013 16:03

No nie Ci będzie, spierał się nie będę :mrgreen: , starałem się obiektywnie opisać jako użytkownik i jednego i drugiego motoru, co prawda krótko, ale zawsze. :-P
piotr e38
 
Posty: 364
Dołączył(a): So sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez saron22 » Pn mar 25, 2013 16:21

piotr e38 czy mozesz mi przybliżyć orientacyjne koszty zakupu oraz wlożnienia takiego 2JZ do E36 wraz ze strojeniem powiedzmy na ok 450 km
Moze byc oczywiście PW
saron22
 
Posty: 338
Dołączył(a): N cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez Pawel_M3GT » Pn mar 25, 2013 16:38

Maros napisał(a):- profanacja ///M ;)

Wreszcie ktos madrze napisal.
Avatar użytkownika
Pawel_M3GT
 
Posty: 1858
Dołączył(a): Cz cze 21, 2007 18:27
Lokalizacja: ///M
Auto: ///M

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez Camil » Pn mar 25, 2013 17:07

swap i 550hp+ porzadnie na JZ to 40tys+
Camil
 
Posty: 1181
Dołączył(a): Wt lip 08, 2008 13:32
Lokalizacja: Torun
Auto: e36s54

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez saron22 » Pn mar 25, 2013 17:16

Camil napisał(a):swap i 550hp+ porzadnie na JZ to 40tys+
:shock:
saron22
 
Posty: 338
Dołączył(a): N cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez piotr e38 » Pn mar 25, 2013 18:10

Cena jest mocno uzależniona od tego za ile znajdziesz silnik, a najlepiej całe auto z silnikiem.
piotr e38
 
Posty: 364
Dołączył(a): So sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez piotr e38 » Pn mar 25, 2013 18:13

Pawel_M3GT napisał(a):
Maros napisał(a):- profanacja ///M ;)

Wreszcie ktos madrze napisal.


Cytując "MAROSA" zjadło Ci dopisek, że to kwestia indywidualnego podejścia do tematu :mrgreen:

A tak na marginesie, jeśli zrobiłbym taki swap na pięknej i zadbanej E30M, to pewnie miałbym wyrzuty sumienia, a w przypadku E36 sumienie mnie nie szarpie ani trochę. :-D :-D
piotr e38
 
Posty: 364
Dołączył(a): So sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez Venom » Pn mar 25, 2013 18:53

Bardzo fajny, obiektywny i rzeczowy post Piotrze. Takie coś mi się podoba!
Avatar użytkownika
Venom
Moderator
 
Posty: 3181
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 13:07
Lokalizacja: Cieszyn
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Postprzez Maniekkk » Śr mar 27, 2013 00:04

Dzięki Piotr za tak rzeczowe porównanie , w "S" dmuchałeś 0,5 czy coś więcej i mi umknęło ?
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!

Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Avatar użytkownika
Maniekkk
 
Posty: 290
Dołączył(a): Pn lut 13, 2012 23:29
Lokalizacja: Kraków
Auto: M4

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do E36

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość