///M3 E-36 3.2

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » śr mar 04, 2009 00:24

--==maly==---- pisze:Spoiler na bank nie wróci.
Wcale nie wyglądał tak ładnie fajnie tylko wyszedł na tamtym zdjęciu tu jeszcze jedno.
[url=http://img223.imageshack.us/img223/4325/bmw3.jpg]Obrazek[/URL]
Co do zdjec twoich poprzednich aut - osobiscie jestem przeciwny "tuningowi", natomiast bardzo ladnie wyglada Twoja emka na zdjeciu wyzej.
Ta wersja spoilera tez mi sie nie podoba.
Mały, czemu panewy wymieniales? Zaczela stukac?

Awatar użytkownika
porutaaaa
Posty: 186
Rejestracja: pn wrz 22, 2008 08:02
Auto: M3
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: porutaaaa » śr mar 04, 2009 00:29

Ja bym zostawil tak jak jest orginalna fela
Obrazek

http://www.bmw-motorsport.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: --==maly==---- » śr mar 04, 2009 00:39

Najprawdopodobniej emka zostanie w obecnej postaci i zostanie dopracowana w szczegółach.
Używam tego auta na co dzień głównie w trasie i troche po Warszawie nie uznaje trzymania Mki na niedzielę.
Co do panewki to niestety było ją słychać obróciła się chodź nie do końca.
Trzeba było zapobiec kataklizmowi więc silnik został rozebrany.
Zależało mi żeby nie ruszać głowicy i udało się zrobić wszystko od dołu.
Na szczęście skończyło się tylko na wymianie panewek no nowe ORI oraz szlifie wału o 0,25 nic więcej.
Przynajmniej mam spokój z tym....mam nadzieje :wink:

P.S. Ciekawostka każdy boi się panewek w M3 a wszystkie części uszczelki, simeringi, panewki główne itd są identyczne jak w każdym e-36 320,323,325,328 itd
Jedyne co tak naprawdę jest inne w M3 to panewki korbowe w ASO około 400-500zł.
Tanio oczywiście to nie wyjdzie bo sama robota w porządnym warsztacie kosztuje tyle co drugi silnik do 328i ale jak by się uprzeć na zrobienie panewek w 328 vs M3 różnica nie była by duża z tym,że do M3 jednak lepiej wybrać oryginalne panewki.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » śr mar 04, 2009 01:07

Panewki sa wrazliwe na olej , jezeli jezdzi sie na odpowiednim oleju , czesto go wymienia, i umiejetnie obchodzi sie z autem nie ma czego sie bac. Podstawa to dobry olej, panewki scieraja sie gdy nie ma smarowania czy jest slabe, lub tez np. gdy ktos robi mocne redukcje biegow bez miedzy gazu.
Ja sie ich nie boje :-D

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: --==maly==---- » śr mar 04, 2009 01:13

Panewki niestety są wadą m3 zarówno e36 jak i e46.
Co do oleju to właśnie mam dylemat na czym jeździć każdy mówi co innego.
Właśnie muszę wymienić i rozważam
Valvoline VR1 10w60 vs Motul vs ???
TWS odpada za dużo złego o nim słyszałem

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: Venom » śr mar 04, 2009 08:19

Wreszcie pokazales swoja Mke. Podoba mi sie zestawienie kolorow - lubie taki kontrast. Estoril Blue to jeden z kolorow ktory bardzo mi sie podoba. Czekam na lepsze fotki :)


Jakiej firmy masz zawias?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: --==maly==---- » śr mar 04, 2009 12:59

Zawias jest Ta Technix tańsza firma ale to celowy zabieg bo jest naprawdę fajny do codziennej jazdy nie jest jak beton. W czarnej miałem taki sam zawias w zielonej był też nowy gwint ale weitec i nie dość,że dwa razy droższy to tam była tragedia auto skakało i strasznie się tłukło.

Awatar użytkownika
MP
Posty: 168
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:44
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: MP » śr mar 04, 2009 13:43

Jaki koszt?

Dają jakąś gwarancje na niego?

To co masz na fotkach to już max gleba?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: --==maly==---- » śr mar 04, 2009 17:13

MP pisze:Jaki koszt?

Dają jakąś gwarancje na niego?

To co masz na fotkach to już max gleba?
To co mam na fotkach to max gleba przód tył ustawiony dość wysoko.
Gwarancja Rok ja z racji tego,że sprzedaje to mój znajomy mam wieczną ;)
Czarną zrobiłem na tym 50tyś km i było ok aż do sprzedania.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » śr mar 04, 2009 17:25

--==maly==---- pisze:Panewki niestety są wadą m3 zarówno e36 jak i e46.

Panewki wada M3 E36??? Bledne myslenie, absolutnie nie sa zadna wada!

Wada, przewaznie jest łącznik miedzy fotelem a kierownicą :lol:
A pozniej wszyscy mowia ze M3 ma hu.. panewki.
Mowie oczywiscie ogolnie, opierajac sie o przypadki ktore znam.

Tak jak juz pisalem , jezeli sie dba (wlasciwy olej i czeste wymiany) i prawidlowo uzywa auta ( szybka jazda, a nie palenie gumy na placu ) nie ma prawa sie nic stac.
Wiekszosc przypadkow jakie znam z uszkodzona panewka w M3, bylo spowodowane glupota ludzka. Ktos kupil auto, nie wymienil od razu oleju i ogien. Stary lub zly olej zrobil swoje.

Taka jeszcze ciekawostka:
Znam pewien smieszny przypadek. Czlowiek nalal do M3 oleju do kosiarek :570:
Myslal ze to dobry olej, niemiecki. M3 dlugo nie pojezdzilo :lol:
--==maly==---- pisze:Valvoline VR1 10w60 vs Motul vs ???
TWS odpada za dużo złego o nim słyszałem
Ja uzywam tylko 300V Competition i jest to moim zdaniem najlepszy olej- W PELNI GO POLECAM. Valvoline tez jest bardzo dobrym olejem.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: --==maly==---- » śr mar 04, 2009 17:45

Ja akurat nie palę gumy i nie pałuje auta używam go do jazdy codziennej dla radości z jazdy.
U mnie akurat panewka zaczęła stukać przy spokojnej jeździe.
Z rana przejechałem może z 10km nie przekraczając 3tyś obrotów.
Przy kolejnym ruszeniu ze świateł już słyszałem,że coś jest nie tak.
Co do panewek wg mnie to wada w E-46 była nawet akcja serwisowa.
Co do 300V Competition to chyba olej 15w50 ja jednak wole coś o oznaczeniu 10w60.
A powiedz jak z czystością Motula zachowuje przejrzystość czy szybko ciemnieje?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » śr mar 04, 2009 18:49

--==maly==---- pisze:Ja akurat nie palę gumy i nie pałuje auta używam go do jazdy codziennej dla radości z jazdy.
U mnie akurat panewka zaczęła stukać przy spokojnej jeździe.
Z rana przejechałem może z 10km nie przekraczając 3tyś obrotów.
Przy kolejnym ruszeniu ze świateł już słyszałem,że coś jest nie tak.
Co do panewek wg mnie to wada w E-46 była nawet akcja serwisowa.

Moze widocznie miales pecha. Nie wiesz co z nia ktos robil wczesniej, angole znani sa z tego ze np. nie wymieniaja oleju i jezdza na paliwie 95 :-)
W E46 do 03r byla wada fabryczna panewek. Tylko jaki to ma zwiazek z E36? Zaden.
--==maly==---- pisze:Co do 300V Competition to chyba olej 15w50 ja jednak wole coś o oznaczeniu 10w60.
A powiedz jak z czystością Motula zachowuje przejrzystość czy szybko ciemnieje?
Motul bardzo dlugo zachowuje przejrzystosc i nie ciemnieje ( odporny na spalanie )
Moge Ci dac pewien przyklad.
Znajomy zrobil remont w 911, mial zly, za rzadki olej, poszla panewa..
Po zrobieniu silnika i dotarciu go, zlalismy go 300V competition.
Auto zrobilo 3 tys km na pelnym ogniu. Olej byl przejrzysty jak miod , nie spalony.
Jezdzil nim pozniej przez ponad rok, i nie bylo zadnych problemow, a auto dostawalo ognia non stop. Wlasciwie jego jazda nie roznila sie niczym od wyscigu :-)

Uzywam motula od 5lat, nigdy mnie ten olej nie zawiodl i nigdy nie zmienie go na inny.

Znajomy posiada M3 E36 DTM, ktorym scigal sie w WSMP (Wyscigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski) silnik S14 b25 380PS, jedna z 3 sztuk na swiecie. Auto jezdzi na MOTULU.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: --==maly==---- » śr mar 04, 2009 19:39

Powiedz czy zamawiasz go z allegro czy lepiej nie ryzykować i szukać jakiegoś lokalnego dystrybutora bo nie mam zaufania do oleju z allegro a motula nie tak łatwo kupić.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: Bombel » śr mar 04, 2009 20:42

Pawel_M3GT pisze:Ktos kupil auto, nie wymienil od razu oleju i ogien. Stary lub zly olej zrobil swoje.
Ja potwierdzam tą teorię, bo sam tak zrobiłem... Teraz mam zalanego półsyntetycznego mobila i jest ok. Auto na prawdę mocno pałowane, w tym palenie gumy. Nie widać oznak niezadowolenia ze strony emki ;)
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: ///M3 E-36 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » śr mar 04, 2009 20:47

--==maly==---- pisze:Powiedz czy zamawiasz go z allegro czy lepiej nie ryzykować i szukać jakiegoś lokalnego dystrybutora bo nie mam zaufania do oleju z allegro a motula nie tak łatwo kupić.
Znajomy zamawia dla mnie bezposrednio z hurtowni. Generalnie to rozpoznaje ten olej po zapachu i konsystencji, wiec nikt mnie nie oszuka :-)

ODPOWIEDZ