Moje M3 3,2 Coupe
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Ja bym szyberdachu nie ruszał bo ciężko coś tam wymyślić,żeby było estetycznie i nie było problemów z dostawaniem się wody do auta.
Poza tym wszystko super.
Poza tym wszystko super.
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Na szyberdach jest już plan
, bo to ciężkie i zbyteczne cholerstwo, podnoszące środek ciężkości.

Re: Moje M3 3,2 Coupe
Piotrek, co Ci 15 kg zrobi ? Nic ;-) Zostaw ten szyber bo zepsujesz bude, niepotrzebna robota.
Co z tego, że wysoko te 15kg, skoro sam piszesz, cytuję:
Założenie jest takie, aby auto w dalszym ciągu było zbliżone do zwykłego, użytkowego auta ulicznego
Zamiast iść w kilogramy, poszedłbym w zawieszenie, żeby tą Twoją moc dało się jakoś spożytkować i jeździć bezpiecznie.
Zawsze może być lżej, ale przestanie w środku być przyjemnie na codzień.
Co z tego, że wysoko te 15kg, skoro sam piszesz, cytuję:
Założenie jest takie, aby auto w dalszym ciągu było zbliżone do zwykłego, użytkowego auta ulicznego
Zamiast iść w kilogramy, poszedłbym w zawieszenie, żeby tą Twoją moc dało się jakoś spożytkować i jeździć bezpiecznie.
Zawsze może być lżej, ale przestanie w środku być przyjemnie na codzień.
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Dla mnie szyber, to zbędny gadżet, posiadam szyber w innym aucie i od kilku lat, ani razu go nie użyłem, więc w aucie do zabawy tym bardziej nie jest mi potrzebny.
Co mam popsuć w dachu wywalając szyber ??, plan jest taki, żeby nie dało się odróżnić wizualnie, że go tam nie ma, będzie zostawiona ori blacha szyberdachu w kolorze auta (nie ważąca prawie nic), uszczelniona klejem do szyb i od góry wklejona ori gumowa uszczelka, więc wizualnie nic się nie zmieni.
PS. Nad zawiasem, też ostro myślę, ale taniego chińskiego gówna nie chcę, a każdy markowy-torowy gwint jest tak twardy, że na nasze piękne drogi średnio się nadaje a moje auto właśnie po nich się porusza
, no chyba że się mylę, to mnie poprawcie.
A może z zawiasem pójść w stronę obniżających (zarazem trochę twardszych) sprężym EIBACHA + BILSTEINY B6, które mam na aucie (ew. mogę dać Bilsteiny do Zerkopolu, żeby je trochę utwardzili zakładając np zaworki z B8 lub B12)
Co mam popsuć w dachu wywalając szyber ??, plan jest taki, żeby nie dało się odróżnić wizualnie, że go tam nie ma, będzie zostawiona ori blacha szyberdachu w kolorze auta (nie ważąca prawie nic), uszczelniona klejem do szyb i od góry wklejona ori gumowa uszczelka, więc wizualnie nic się nie zmieni.
PS. Nad zawiasem, też ostro myślę, ale taniego chińskiego gówna nie chcę, a każdy markowy-torowy gwint jest tak twardy, że na nasze piękne drogi średnio się nadaje a moje auto właśnie po nich się porusza

A może z zawiasem pójść w stronę obniżających (zarazem trochę twardszych) sprężym EIBACHA + BILSTEINY B6, które mam na aucie (ew. mogę dać Bilsteiny do Zerkopolu, żeby je trochę utwardzili zakładając np zaworki z B8 lub B12)
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Z zawieszeniem zrób coś koniecznie, podnosi się jak koń jak przyspieszasz.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Wiem Marcinie, tylko nie bardzo wiem co zadziałać, żeby gokart nie wyszedł.
Podpowiedzi mile widziane, na razie obstawiam B6+spring Eibach generalnie zestaw tani, bo B6 mam a springi niedrogie, może warto spróbować???????
Podpowiedzi mile widziane, na razie obstawiam B6+spring Eibach generalnie zestaw tani, bo B6 mam a springi niedrogie, może warto spróbować???????
Re: Moje M3 3,2 Coupe
moim zdaniem seria i eibach (np prokit) są na tyle zbliżone, że nie odczujesz różnicy.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Z jednej strony dobrze z drugiej nie, ale na logikę, sprężyna obniżająca (krótsza) powinna być twardsza od seryjnej, bo inaczej przy dużym obciążeniu będzie dobijać ze względu właśnie na jej długość.
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Świeża B8 + jakaś sprężynka jak piszesz, zrobi robote, będzie komfort i brak odpadającego przodu. Ew. tył w zerkopolu utwardź w stosunku do seryjnego B8.
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Zobaczymy metodą prób, najpierw wrzucę sprężyny i ori B6 (mam świeże) jak będzie lipa będę działał z chłopakami z Zerkopolu.
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Piotr, będzie lipa, dużo to nie pomoże.
Ja mam koni z regulacją i eryjne sprężyny i jest w miarę ok, ale też nie to co trzeba.
Ja mam koni z regulacją i eryjne sprężyny i jest w miarę ok, ale też nie to co trzeba.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Marcinie, czyli masz seryjną, miękką sprężynę i twardy amor i mówisz, że jest lepiej, nie do końca, ale lepiej, ja zamierzam założyć sprężynę Eibach, więc teoretycznie trochę twardszą i B6, który też jest dość twardy i zobaczę jak będzie, amora mogę utwardzić zakładając ciaśniejsze zawory z B8 lub B12. Koni ma tą zaletę, że sam możesz regulować twardość, B6 niestety trzeba rozbierać żeby utwardzić, ale możliwości utwardzenia jest dużo, można zrobić taki beton, że jeździć się nie da.
Pożyjemy, zobaczymy
Pożyjemy, zobaczymy
Re: Moje M3 3,2 Coupe
B12 to po prostu zestaw amortyzatorów B8 ze sprężynami (chyba H&R).
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Eibach jest dosyć miękką sprężyną , lepszym rozwiązaniem do B6 lub B8 będą sprężyny H&R , różnica w sprężynach była wyrażnie odczuwalna w e34 540 z Bilsteinem B8.
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Masz rację, popatrzyłem w katalogi i B12, to zestaw - amorki B8 + spring Eibach.bartus pisze:B12 to po prostu zestaw amortyzatorów B8 ze sprężynami (chyba H&R).
No nic na razie przetestuję Eibachy, bo już je zamówiłem, H&R ma opinie bardzo twardych, więc jak Eibachy się nie sprawdzą zamówię H&R-a, ale do nich na pewno będę musiał utwardzić amorki, bo nie dadzą rady tłumić tak twardej sprężyny (z opinii intern.) i zrobi się nieprowadzący skakaniec.