M3 3.0

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: kostek_ja » wt kwie 06, 2010 18:28

Marcin_Os pisze:Kompresora nie będzie, będzie turbo.
A można wiedzieć dlaczego zdecydowałeś się w końcu na turbo?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » wt kwie 06, 2010 19:32

Przede wszystkim znalazła się osoba, która to ogarnie od początku do końca bez żadnych nie wiadomych i błądzenia we mgle.
Druga sprawa to wtopa z obecnym kompresorem, mocno utrudniony i kosztowny dostęp do części zamiennych, duże ryzyko, że coś z nim nie wyjdzie.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: kostek_ja » śr kwie 07, 2010 00:31

Marcin_Os pisze:od początku do końca bez żadnych nie wiadomych i błądzenia we mgle.
W takim razie mógłbyś zdradzić jaką mocą dysponowały auta w podobnej specyfikacji, jakie jest docelowe ciśnienie doładowania? Oraz co będzie z komputerem? Seryjny ogarnie czy trzeba zmieniać?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » śr kwie 07, 2010 09:00

kostek_ja pisze:
Marcin_Os pisze:od początku do końca bez żadnych nie wiadomych i błądzenia we mgle.
W takim razie mógłbyś zdradzić jaką mocą dysponowały auta w podobnej specyfikacji, jakie jest docelowe ciśnienie doładowania? Oraz co będzie z komputerem? Seryjny ogarnie czy trzeba zmieniać?
Okolice 500 KM, ponad 1 bar, komputer piggy back.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

XXX
Posty: 50
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 14:34
Lokalizacja: WaWa

Re: M3 3.0

Post autor: XXX » śr kwie 07, 2010 17:45

No to ładnie się zapowiada, oficjalnie to trzecie M Turbo w Wawie po Piotrku ( PMN ) i byłym BMW Stana

Takie pytanie z ciekawości :wink: auto będziesz robił w Wawie czy gdzieś dalej w Polske ruszasz? :wink:

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Maros » śr kwie 07, 2010 20:04

XXX pisze:oficjalnie to trzecie M Turbo w Wawie po Piotrku ( PMN ) i byłym BMW Stana
Byłe BMW Stana to nie było M ;)

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » śr kwie 07, 2010 20:31

XXX pisze:No to ładnie się zapowiada, oficjalnie to trzecie M Turbo w Wawie po Piotrku ( PMN ) i byłym BMW Stana

Takie pytanie z ciekawości :wink: auto będziesz robił w Wawie czy gdzieś dalej w Polske ruszasz? :wink:
W Warszawie nie ma jeszcze żadnego E36 z doładowaniem. PMN-a jest na podobny etapie do mojego, a Stana to nie M i inna bajka.
Auto całe wyrusza w Polskę na dokończenie i wystrojenie.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: M3 3.0

Post autor: Inur » czw kwie 08, 2010 11:24

Czyżby do poznania?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » czw kwie 08, 2010 11:28

Inur pisze:Czyżby do poznania?
Jo.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: M3 3.0

Post autor: Inur » czw kwie 08, 2010 23:19

No to wszystko się złożyło do kupy. Polecam, chłopaki wiedzą co robią.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » sob kwie 10, 2010 22:36

Samochód zawiozłem do Maleckisów:

Lista rzeczy do zrobienia:

Elektronika:
- podłączenie wskaźników
- podłączenie pompy paliwa walbro
- podłączenie ecumastera
- podłączenie map sensora
- strojenie
Pozostałe:
- założenie kolektora wydechowego
- założenie turbosprężarki
- stworzenie łapy pod silnik po stronie wydechowej
- zrobienie downpipe'u
- zrobienie reszty wydechu do tłumika końcowego
- zrobienie orurowania dla wastegate
- zrobienie dolotu przed turbosprężarką
- zrobienie dolotu od turbosprężarki do intercooler'a
- przerobienie kolektora ssącego
- zrobienie przewodu do smarowania turbosprężarki (ewentualnie do chłodzenia wodą także)
- podłączenie MBC, przewodów z podciśnieniami itp.
- zrobienie i podłączenie oil catch can
- zdjęcie miski olejowej
- zaspawanie obecnego otworu na spływ oleju i wspawanie nowego
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

XXX
Posty: 50
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 14:34
Lokalizacja: WaWa

Re: M3 3.0

Post autor: XXX » wt kwie 13, 2010 16:29

W jaką moc celujesz 500? :smile:

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: --==maly==---- » wt kwie 13, 2010 16:54

Marcin_Os pisze: W Warszawie nie ma jeszcze żadnego E36 z doładowaniem.
Są doładowane E36 przynajmniej 2sztuki 325 i 323 ale o żadnym doładowanym ///M nie słyszałem.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » wt kwie 13, 2010 23:03

XXX pisze:W jaką moc celujesz 500? :smile:
Te okolice właśnie.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: M3 3.0

Post autor: Mario » pt kwie 16, 2010 23:38

Powodzenia z projektem.
Trudno uturbia się M3 i wogóle 6 cylindrowe BMW bo mało jest miejsca pod maską.
Sam przerabiałem ten temat ze 4 razy :)
Jak masz kolektor wydechowy to będzie napewno łatwiej jak nie masz to u Maleckisów pewnie jeszcze leży mój stary kolektor typu top mount.
Czekamy na info z prac.
Ostatnio zmieniony pt kwie 16, 2010 23:56 przez Mario, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

ODPOWIEDZ