M3 3.0

Awatar użytkownika
Artur_M5
Posty: 167
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: M3 3.0

Post autor: Artur_M5 » pn lut 16, 2009 21:49

Gdzieś czytałem na anglojęzycznej stronie, że TWS jest do M kiedy eksploatuje się go na wysokich obrotach i krótko mówiąc-żyłuje. Wynikało z tego że dopiero wtedy jest on idealny. Ale nie pamiętam gdzie to czytałem. Jeżeli Wam zależy to postaram się poszukać. Do jazdy hmm miejskiej nie był zalecany, tzn nie mieli nic przeciwko, ale nie spełniał się idealnie w takich warunkach.
pozdrw
P.S. to chyba było na M5 board
P.S.1 A tak w ogóle to nie jest tak że TWS jest do silników M5(to mnie konkretnie interesowało) do momentu liftu? Tak pisze na pudełku chyba.

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Tomas_M5 » pn lut 16, 2009 22:05

DrOpsik pisze: P.S.1 A tak w ogóle to nie jest tak że TWS jest do silników M5(to mnie konkretnie interesowało) do momentu liftu? Tak pisze na pudełku chyba.
BMW zaleca go tylko do M5 E-39 do 2000 roku, potem zwykły 5w-40 chyba.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Dino444 » pn lut 16, 2009 22:10

Ja do E36 lalem Motula i nie bylo zadnych problemow. Ani na zimnym ani na rozgrzanym silniku nie bylo slychac vanosa. Oleju nie pobierala i trzymal przejrzystosc praktycznie do samej wymiany. Oczywiscie w porownaniu z tym co spuscilem pzy pierwszej wymianie. Wymienialem co 8-9tys.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » pn lut 16, 2009 22:52

Tomas_M5 pisze:
DrOpsik pisze: P.S.1 A tak w ogóle to nie jest tak że TWS jest do silników M5(to mnie konkretnie interesowało) do momentu liftu? Tak pisze na pudełku chyba.
BMW zaleca go tylko do M5 E-39 do 2000 roku, potem zwykły 5w-40 chyba.
Na pudełku TWS'a jest napisane "specialy for M-series engeines". Nie jest już oczywiście napisane, czy do M3 E36 czy do M3 E90, raczej sugerował bym się że do nowszych konstrukcji. M5 E60 tak czy inaczej bierze olej, więc czy on aż tak uszczelnia silnik to nie wiem.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Artur_M5
Posty: 167
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: M3 3.0

Post autor: Artur_M5 » pn lut 16, 2009 23:02

http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7021858
http://www.makomiracing.pl/sklep/produc ... af57a03e33
mnie interesowało M5 e39 ponieważ takie mam i pisze że do liftu. Wszędzi piszą że do września 2000

Awatar użytkownika
listek
Posty: 460
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0, M3 E46
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: listek » śr lut 18, 2009 19:50

a ja lałem do swojej 328 Valvoline VR1 10w/60 i byłem zadowolony i teraz do m3 3.0 też leje taki sam
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » czw lut 19, 2009 22:38

Kolektory wydechowe.
Obrazek
Obrazek
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: --==maly==---- » pn lut 23, 2009 21:56

Ja już się nie moge doczekać co z tego wyjdzie jak Marcin ukończy projekt będzie sto pytań do bo też mi się marzy taki kompresorek.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Maros » wt lut 24, 2009 20:15

Mały spyshot :)

Obrazek

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » śr mar 04, 2009 00:38

Zamówiłem N grupowe poduszki skrzyni biegów.

Ciekawostka, do grupy N zostały homologowane poduszki skrzyni biegów takie jakie są wkładane do E36 i E34 z silnikami sześcio cylindrowymi ale nie do M i tylko do wersji krajowych na rynek japoński.

Jak odbiorę to zrobie fotki.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: --==maly==---- » śr mar 04, 2009 00:57

Hmm ciekawe z jakiej przyczyny Japończycy mieli mocniejsze poduchy.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: --==maly==---- » czw mar 19, 2009 20:34

Marcin pokaż jakieś fotki co się z autem dzieje jestem cholernie ciekawy jak i kiedy to będzie jeździć.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » czw mar 19, 2009 21:57

--==maly==---- pisze:Marcin pokaż jakieś fotki co się z autem dzieje jestem cholernie ciekawy jak i kiedy to będzie jeździć.
Narazie nie ma co pokazać, wiele się nie zmieniło, auto przewiozłem do innego warsztatu gdzie będzie dokańczane, niedługo jedzie na montaż intercolerra i kompresora, spawanie rurek i kolektora dolotowego.

Zakupiłem dwie opony 18, pójdą na przód do lansu po mieście. Michelin Pilot Sport Cup.
Obrazek
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: --==maly==---- » czw mar 19, 2009 22:30

Kiedy przewidujesz koniec prac na wakacje zdążysz?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » czw kwie 23, 2009 00:21

Na wakacje zdążę, po majówce nawet ma jakoś tam zacząć jeździć.
Jeszcze trochę pracy jest, będzie zupełnie inna chłodnica wody którą trzeba zrobić od podstaw, będzie też inna chłodnica oleju w innym miejscu.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

ODPOWIEDZ