M3 3.0

Awatar użytkownika
MP
Posty: 168
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:44
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: MP » czw cze 19, 2008 08:21

A tamtej cóż dolega?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » czw cze 19, 2008 18:17

MP pisze:A tamtej cóż dolega?
Panewka.




Dzisiaj porozkręcałem auto trochę:
Obrazek

Wywaliło korbowód piątego cylindra. Podczas ucieczki korbowód uszkodził rozrusznik oraz kilka kabli w wiązce silnika.

Tak wygląda to ogólnie:
Obrazek

Tak z bliska:
Obrazek

Jutro następny dzień walki.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Maros » czw cze 19, 2008 18:27

Widziałem, masakra!

Dużo szcześcia że się olej nie zajał... było by po aucie...
Dziura w bloku, że można rękę wsadzić

p.s. Osik, zostawiłeś kluczyki na dachu auta, auto otwarte i szyba zaklejona w sposób profesjonalny :lol:

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » czw cze 19, 2008 20:49

MaRoS pisze:Widziałem, masakra!

Dużo szcześcia że się olej nie zajał... było by po aucie...
Dziura w bloku, że można rękę wsadzić

p.s. Osik, zostawiłeś kluczyki na dachu auta, auto otwarte i szyba zaklejona w sposób profesjonalny :lol:
O, dobrze, że znalazłeś, zapomniałem o nich, ale i tak chyba by nikt nie odjechał...

Właśnie sobie wyszukałem tysiące przeróżnych części do przodu auta. Jakoś tak po rozkręceniu widzę, że nadal połowy plastikowych i gumowych pierół, pierdółek i pierdóleczek brakuje, przynajmniej wszystko to pouzupełniam.
Tylko żeby udało mi się to wszystko później poskładać :neutral: .
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: allcar » pt cze 20, 2008 22:55

Witaj Marcinie.
Strasznie przykra sprawa, serdecznie współczuję....
A czy to przypadkiem nie Ty:
http://www.youtube.com/watch?v=34WVAE3eGro
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » pt cze 20, 2008 23:14

allcar pisze:Witaj Marcinie.
Strasznie przykra sprawa, serdecznie współczuję....
A czy to przypadkiem nie Ty:
http://www.youtube.com/watch?v=34WVAE3eGro
Tak, to przypadkiem niestety ja.


Dzisiaj zdjąłem pokrywe wałków rozrządu, po uderzeniu tłoka w zawory wyskoczyła płytka regulująca wydechowy zawór piątego cylindra i trochę pogruchotała to i owo, jutro strzelę fotkę, zapomaniłaem dzisiaj wziąść aparat.

EDIT:
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lip 06, 2008 21:58 przez Marcin_Os, łącznie zmieniany 1 raz.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: allcar » pt cze 20, 2008 23:25

Chyba nie będziesz bawił się w naprawę silnika tylko jak myślę raczej go poprostu wymienisz, bo naprawa nie dośc że nie najprostrza ale i chyba dość kosztowna będzie, ja jakbym był na Twoim miejscu to wymieniłbym motor a ten sobie powoli naprawiał i będzie tak na zapas.
Cóż przykra sprawa, domyślam się co teraz czujesz ponieważ jak sam dobrze wiesz byłem w podobnej sytuacji (silnik).
Znalazłem ten link na bmw-klubie w strefie nieogólnej powklejali to i owo a i właśnie filmik z Twoją Mką. Cóż mogę tylko współczuć i życzyć wszelkiego powodzenia w naprawie auta.
Ponadto.... na filmikach w bmw-klubie widać też M3 MaRoS'a a najlepiej jego kompresor.
POWODZENIA.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » pt cze 20, 2008 23:29

Silnik zapasowy, uszkodzony, mam, możesz zobaczyć to we wcześniejszych postach.
Z tego odzyskam kilka zaworów i tyle. Reszta to już niestety śmietnik.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » ndz lip 06, 2008 22:12

Wczoraj silnik pożegnał się z nadwoziem.
Obrazek

Po wyjęciu okazało się, że jest też druga dziura w bloku, z drugiej strony.
Obrazek

Tak wygląda tłok od góry.
Obrazek

I od dołu.
Obrazek
Obrazek

Blok od góry i kilka elementów na dnie, które odpadły, m.in. sworzeń.
Obrazek

I jeszcze dziura i wał z bliska.
Obrazek

W głowicy dostały dwa zawory wydechowe na piątym cylindrze, no i ta rozwalona płytka.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: maleckis » pn lip 07, 2008 13:13

Naprawdę ostry hardkor :!:

Jakie plany?
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: M3 3.0

Post autor: boogie » pn lip 07, 2008 16:41

A takie pytanie mam.

Czy ktoś poda przyczyne tej rozpierduchy silnika ?

Własciciela tak zaniedbał silnik ?
Oleju nie zmieniał ? Na zimnym kręcił go na maksa ?

Pytam, bo ta awaria to horror.
Pozdrówka!

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: M3 3.0

Post autor: PAWEŁ M5E34 » pn lip 07, 2008 18:26

boogie pisze:A takie pytanie mam.

Czy ktoś poda przyczyne tej rozpierduchy silnika ?

Własciciela tak zaniedbał silnik ?
Oleju nie zmieniał ? Na zimnym kręcił go na maksa ?

Pytam, bo ta awaria to horror.
rozpędziłeś się w tych pytaniach niepotrzebnie , chłopak umie jezdzić m powerem ( ogarnia dobrze w/g mnie) wie o co chodzi w jezdzie po zakrętach i sporo kasy wkładał w auto i chyba pracuje nawet w w salonie bmw
w/g mnie na torze w Poznaniu jest jeden długi zakręt średnio łagodny ( są jeszcze inne podobne) ale można szybko jechać wtym czasie olej przelewa się na drugą stronę i silnik nie jest smarowany dostatecznie , efektem tego jest przegrzewanie elementów nie smarowanych i tym samym wzrost temp. oleju puchnięcie bloku silnika i w końcu nie wytrzyma zatrze się gdzieś i awaria gotowa szczególnie w wysokich temperaturach
w silniku 3,2 są dwie pompy i takie historie mogą się nie wydarzyć :?:
m5 e34 3,6 13.747 et

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 3.0

Post autor: Marcin_Os » pn lip 07, 2008 22:58

PAWEŁ M5E34 pisze:
boogie pisze:A takie pytanie mam.

Czy ktoś poda przyczyne tej rozpierduchy silnika ?

Własciciela tak zaniedbał silnik ?
Oleju nie zmieniał ? Na zimnym kręcił go na maksa ?

Pytam, bo ta awaria to horror.
rozpędziłeś się w tych pytaniach niepotrzebnie , chłopak umie jezdzić m powerem ( ogarnia dobrze w/g mnie) wie o co chodzi w jezdzie po zakrętach i sporo kasy wkładał w auto i chyba pracuje nawet w w salonie bmw
w/g mnie na torze w Poznaniu jest jeden długi zakręt średnio łagodny ( są jeszcze inne podobne) ale można szybko jechać wtym czasie olej przelewa się na drugą stronę i silnik nie jest smarowany dostatecznie , efektem tego jest przegrzewanie elementów nie smarowanych i tym samym wzrost temp. oleju puchnięcie bloku silnika i w końcu nie wytrzyma zatrze się gdzieś i awaria gotowa szczególnie w wysokich temperaturach
w silniku 3,2 są dwie pompy i takie historie mogą się nie wydarzyć :?:
Boogie, ochołoń :mrgreen:

Generalnie to tak jak napisał Paweł i trochę przesadziłem z tempertaurą oleju.
maleckis pisze:Naprawdę ostry hardkor :!:

Jakie plany?
Jeszcze do końca nie wiem, chyba seria.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: M3 3.0

Post autor: boogie » wt lip 08, 2008 10:49

Hej

W pytaniach przesadziłem specjalnie, Marcina kojarze i jego sedana też, i wiem że zajmował się nim sporo - ale właśnie tym bardziej bym jeszcze podkoloryzował pytania.
Troche to "nie teges" że ten silnik tak sie wysypał.....

P.S. a propo's 3.2, to zdaje się te dwie pompy wcalenie nie chronią od takich akcji.....
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
Kisol
Posty: 41
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 19:00
Auto: S50B32 i M57D30
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Kontakt:

Re: M3 3.0

Post autor: Kisol » wt lip 08, 2008 12:45

a czy przypadkiem nie wina byly zawory ze przy duzej temperaturze lub braku smarowania i wysokich obrotach chycilo je i przywalily w tlok a reszta to juz wiadomo-tlok sie rozpadl i korbowod a pekniety korbowud ktoredys musi wyjsc wiec znalazl ujscie kolo rozrusznika
ja mysle ze tak moglo byc
napisz na jakim oleju jezdziles bo ja sie zastanawim bo mam castrola tws a mam juz przebieg przeszlo 245 tys i nie wiem co nalac zeby nie zniszczyc silnika

ODPOWIEDZ