i moje pierwsze M

RoboCop
Posty: 69
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
Auto: 325&M5
Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy

Re: i moje pierwsze M

Post autor: RoboCop » pn paź 13, 2008 18:46

Bardzo ładna i podobno faktycznie igiełka (znajomy wspominał :wink: )... felgi faktycznie nie trafione - lepsze standartowe ///M.
do czego ten przycisk na fotelu kierowcy? masaż lędzwi?

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: i moje pierwsze M

Post autor: Idzik » pn paź 13, 2008 20:14

RoboCop pisze:Bardzo ładna i podobno faktycznie igiełka (znajomy wspominał :wink: )... felgi faktycznie nie trafione - lepsze standartowe ///M.
do czego ten przycisk na fotelu kierowcy? masaż lędzwi?
To są standardowe ///M tylko 3.0 i 3.2 miały inne wzory.

RoboCop
Posty: 69
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
Auto: 325&M5
Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy

Re: i moje pierwsze M

Post autor: RoboCop » pn paź 13, 2008 20:19

żle napisałem :smile:
chodziło mi o to ze standartowe felgi do M3 e36 jak te poniżej

Obrazek

są stokroć ładniejsze niż te,które Buni ma założone na ostatniej fotce.

Awatar użytkownika
buni
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 21, 2007 19:23
Auto: Lotus Exige
Lokalizacja: wawa

Re: i moje pierwsze M

Post autor: buni » pn paź 13, 2008 21:39

kilka ostatnich zmian :

wrocily orginalne felgi 17tki ( 18tki zostaja pod sliki )
zestaw lekkich ATS'ow DTC pod sliki
jakies BBS'y znalazlem w garazu :)

wjechala skrzynia manualna 6 biegow
klocki Ferrodo DSP
nizsze sprezynki sie montuja do czasu zakupu gwintu
wydech koncowy z kwasowki dedykowany do M3
stabilizatory H&R na dniach odbior i montaz

kilka fotek :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 09:24 przez buni, łącznie zmieniany 1 raz.
RWD

chester
Posty: 3
Rejestracja: wt sty 22, 2008 14:37
Lokalizacja: Ecu-Tune.PL
Kontakt:

Re: i moje pierwsze M

Post autor: chester » pt lis 14, 2008 09:46

Fajny egzemplarz w oryginalnym kolorku, ciekawe kiedy cos pod maska podlubiesz :twisted: :grin:

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: i moje pierwsze M

Post autor: Kudłaty » ndz lis 16, 2008 00:16

Ładniutka...
PS. jakie koszta przekładki oraz stopień trudności - cięcie przegrody?? :???:

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: i moje pierwsze M

Post autor: Tomas_M5 » pn lis 24, 2008 23:29

Kudłaty pisze:cięcie przegrody?? :???:
w celu?

tez jestem ciekaw ile Cie to wyszło i jak jak to wygladalo, miałes inna skrzynie czy tylko przód skrzyni z wybierakami? trzeba było przeprogramowac kompa?

Awatar użytkownika
jackson
Posty: 361
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: i moje pierwsze M

Post autor: jackson » pn lis 24, 2008 23:49

Kudłaty pisze:Ładniutka...
PS. jakie koszta przekładki oraz stopień trudności - cięcie przegrody?? :???:
Przy zmianie skrzyń biegów z smg lub automatu na manual i odwrotnie nie ma potrzeby ciąć karoserii. Blacharka jest przygotowana przez fabrykę na różne opcje.
ZJAR

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: i moje pierwsze M

Post autor: Idzik » wt lis 25, 2008 15:01

Tomas_M5 pisze:
Kudłaty pisze:cięcie przegrody?? :???:
w celu?

tez jestem ciekaw ile Cie to wyszło i jak jak to wygladalo, miałes inna skrzynie czy tylko przód skrzyni z wybierakami? trzeba było przeprogramowac kompa?
Kudłaty pytał o przekładkę kierownicy chyba, nie skrzyni :)

Awatar użytkownika
buni
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 21, 2007 19:23
Auto: Lotus Exige
Lokalizacja: wawa

Re: i moje pierwsze M

Post autor: buni » wt lis 25, 2008 22:02

a propo przekladki na LHD :

zadnej przegrody sie nie tnie.
przekladka E36 na LHD to kosmetyka i zamyka sie temat w 5 dni bez wyjmowania silnika.

po obejrzeniu kilku rodzynkow w PL zdecydowalem sie na taka operacje.


a przekladka skrzyni na MANUAL:

NIESTETY trzeba zmieniac skrzynie biegow
skrzynia od SMG nie posiada zapadek i oporu na lewarku. po zalozeniu lewarka lata on luzno w lewo i prawo. biegi da sie zmieniac i mozna jezdzic ale ...............jest to dosc utrudnione.. ciezko trafiac w biegi. szczegolnie kiedy chcemy to robic szybko.

a wiec :

zaczalem od zdjecia skrzyni SMG
wywalenia pompy SMG
wywaleniem przewodow hydr. od pompy do skrzyni
wywalaniem przewodu hydr. od pompy do wysprzeglika

zakladamy :
pedal sprzegla
pompa sprzegla
wysprzeglik ( generalnie moze zostac ten od SMG, pomimo ze numer e ETK jest inny to taki sam wysprzeglik jak w kazdym E36 )
przewod od pompy sprzegla do zbiorniczka z plynem hamulcowym

dorobienie tylnego mocowania wybieraka w nadwoziu ( od spodu auta )
wybierak + lewarek
skrzynia 6tke od Manuala

i mozna cieszyc sie manual'em

koszty : wynioslo mnie to 3 tys PLN ( skrzynia + czesci ) i 1 dzien pracy pod autem.
udalo mi sie sprzedac pompe SMG i skrzynie SMG ..... wyszedlem na "0" :razz: :razz:


a propo elektroniki :

zastosowalem proste rozwiazanie tzn :
zostawiamy komputer od SMG
wyjmujemy 2 bezpieczniki odpowiedzialne za SMG

i mozemy jezdzic. wszystko dziala jak nalezy.


jesli chcemy pozbyc sie komputera SMG : odpniamy go z wiazki ale brakuje nam "+" na rozruszniku po przekreceniu kluczyka.

mozna to zalatwic dodatkowym przyciskiem dajacym "+" na rozrusznik

to chyba tyle.
jakby ktos mial jakies pytania zapraszam.
RWD

Awatar użytkownika
buni
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 21, 2007 19:23
Auto: Lotus Exige
Lokalizacja: wawa

Re: i moje pierwsze M

Post autor: buni » wt lis 25, 2008 22:34

+ maly update gratow :

stabilizatory H&R
Obrazek

ATS DTC
Obrazek

POWERFLEX'y
Obrazek

GWINT FK z reg. twardosci
Obrazek

+ B6 M3 - do utwardzenia
Obrazek

naba sparco
Obrazek

rozporka przod
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 17:02 przez buni, łącznie zmieniany 1 raz.
RWD

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: i moje pierwsze M

Post autor: Kudłaty » śr lis 26, 2008 00:46

Ostro idziesz do produ - brawo.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: i moje pierwsze M

Post autor: Venom » czw lis 27, 2008 12:14

Gwint FK kupowales nowy / tylko na przod? Jesli tak to czy musiales oddac stare amortyzatory ?

Ciekaw jestem tego gwintu. Jaka to wersja Koenigsport ?

Awatar użytkownika
buni
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 21, 2007 19:23
Auto: Lotus Exige
Lokalizacja: wawa

Re: i moje pierwsze M

Post autor: buni » czw lis 27, 2008 21:35

gwint kupilem uzywany.
byl to caly komplet bez tylnych amorków. z tad zakup B6 na tyl.

odrestaurowalem go "optycznie", wyczyszcilem i zabiezpieczylem lage, sam gwint, wypiaskowalem sprezyny , pomalowalem jak trzeba.
RWD

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: i moje pierwsze M

Post autor: Venom » czw lis 27, 2008 21:43

Rozumiem. Ciekawi mnie jaka ma trwalosc i na jakim poziomie polepsza wlasciwosci jezdne... Ta regulacja to pewnie odbicia amortyzatora - czy tez dobicia?

Kiedy zakladasz?

ODPOWIEDZ