Moje M3 3,2 Coupe

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Bombel » czw mar 25, 2010 00:47

kons6 pisze:tutaj sobie pozwolę na kontrowersyjną opinię: jeżeli kubełek musi trzymać na boki, to jazda już nie jest ok - za mało płynnie, dla mnie największa zaleta kubełka + spiętych mocno pasów szelkowych to "czucie" auta (natomiast tego bez zmienionego zawieszenia łącznie z tulejami i tak nie będzie)

na początek "na trzymanie" w zwykłych fotelach dobrze pomaga banalne zablokowanie pasów bezwładnościowych przez "naciągnięcie i krótkie szarpnięcie"
Jeśli fotel nie trzyma na boki to oznacza że jest po prostu szybko, a nie zbyt mało płynnie.
Nie wyobrażam sobie szybko przejechanej np. patelni w Poznaniu na seryjnym fotelu, a raczej gwarantuję, że będzie przejechana na lewym boczku.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » czw mar 25, 2010 00:51

Na początek miałem właśnie plan urwać kilogramy na Vaderach, bo tu najłatwiej.

Dwa Vadery kompletne ok 60 kg, zamieniając na dwa kubły ok 20 kg z mocowaniami, zyskujemy 40 kg, tylko co dalej, żeby to wszystko miało jakiś sens, to trzeba by zredukować masę ok 80-100 kg, tylko dalej już nie jest tak łatwo.

Odnośnie odelżania tyłu, to masz rację i na pewno nie będę ujmował masy z tyłu.
Myślałem o środku i przodzie.

Jeśli się mylę, to mnie poprawcie.

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: kons6 » czw mar 25, 2010 01:02

Bombel pisze:Nie wyobrażam sobie szybko przejechanej np. patelni w Poznaniu na seryjnym fotelu, a raczej gwarantuję, że będzie przejechana na lewym boczku.
tu przyznaję rację, z małym zastrzeżeniem, dla mnie jazda dużej patelni w Poz (pierwszy prawy zakręt) z prędkością, przy której wyrzuca z fotela to hardcore (minimalna prędkość w zakręcie jakieś 130 kmh, wyjście 150-160 kmh, czasy kółka znacząco poniżej 2 min, a może nawet poniżej 1,50)

bez klatki i hansa m-ką nie odważyłbym się, jeździłem motorem i 1er (1er się nie rozpędzał ponad 170kmh na prostej, czas 1er 2.08)

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: kons6 » czw mar 25, 2010 01:06

piotr e38 pisze:Dwa Vadery kompletne ok 60 kg, zamieniając na dwa kubły ok 20 kg z mocowaniami, zyskujemy 40 kg, tylko co dalej, żeby to wszystko miało jakiś sens, to trzeba by zredukować masę ok 80-100 kg, tylko dalej już nie jest tak łatwo.
tutaj napiszę dodatkowo, że:
- mocowania tzw. uniwersalne sparco wymagają dospawania płaskowników, żeby przymocować kubełki do e36 - te mocowania mają regulację fotela
- mocowania sparco dedykowane do e36 nie mają żadnej regulacji (trudno mi sobie wyobrazić to w aucie do również codziennego użytku), za to nie trzeba spawać, żeby zamontować :wink:

opcja realizowalna (ale pewnie nietania): recaro albo podobne montowane na szynach i z regulacjami

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » czw mar 25, 2010 16:22

Mały up-date. Dziś wpadły w moje ręce kolejne zabawki do auta, a jutro powinny przyjść klocuszki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam :grin:

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » wt sie 03, 2010 14:43

No dobra, to i ja pochwalę się nowymi wiadomościami. Jak pewnie niektórzy z Was zauważyli, zamierzałem sprzedać swoje auto, ale plany się zmieniły. Auto zostaje u mnie i w niedługim czasie będzie przechodzić kurację wzmacniającą :wink:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Venom » śr sie 04, 2010 17:22

Co konkretnie masz w planach, jesli juz o tym dyskutujemy ?? :D

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » śr sie 04, 2010 17:48

kuracja wzmacniająca w postaci Turbinki :mrgreen:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Venom » śr sie 04, 2010 19:48

piotr e38 pisze:kuracja wzmacniająca w postaci Turbinki :mrgreen:
No to ciekawie. Zapewne bedzie na co popatrzec nawet na forum. Powodzenia :)

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » śr sie 04, 2010 20:44

Nie dziękuję, żeby nie zapeszyć.

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: maleckis » sob wrz 18, 2010 22:34

Piotrek prosił mnie, abym wrzucił kilka zdjęć z dotychczasowych prac nad jego samochodem. Plan jest następujący: na razie seryjny silnik S50B32, odprężony uszczelką Cometic'a 3.5mm i skręcona głowica szpilkami ARP 11mm, podobna do Marcinowej hybryda turbin Holset, ciś. doładowanie w okolicach 0.5bar. Na obecną chwilę zdjęliśmy głowicę.

Zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam,
Maleckis.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Venom » wt lip 05, 2011 11:19

Piotrek, jak się ma autko? Jak wrażenia z jazdy doładowanym M3? Napisz coś :)

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » wt sie 09, 2011 23:13

Przepraszam że tak późno, ale straszne urwanie głowy i ciągły brak czasu.

Tak w skrócie, auto ma się całkiem przyzwoicie biorąc pod uwagę, że na razie jeździ na seryjnych tłokach, to można projekt nazwać sukcesem.
Jeśli chodzi o osiągi, to na początku mnie powalały ale po czasie zrobiło się mało, wiadomo w miarę jedzenia apetyt rośnie :mrgreen:

Jest jeszcze kilka drobnych niedociągnięć, które mam nadzieje niedługo zostaną wyeliminowane. Generalnie auto jeździ i w zimę planuję zakuć silnik, a dalej zobaczymy................. :mrgreen:

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Venom » śr sie 10, 2011 13:15

Miło słyszeć takie coś. Ciesze się, że auto jest bezawaryjne i że masz dalsze plany. Zyczę powodzenia w realizacji :)

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » pt sie 12, 2011 13:49

Dzięki :wink:

ODPOWIEDZ