M3 E30 SPORT EVO

ravaglia
Posty: 85
Rejestracja: śr mar 14, 2007 20:37
Lokalizacja: RADOM

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: ravaglia » sob sty 03, 2009 00:54

z prywatnego kontaktu- Marcus Straub
facet miał trochę nowych gratów A grupowych bo kiedyś prowadził garaż serwisujący wyścigówki
teraz się tego już nie kupi bo nie robią,podobno z N grupowego katalogu też już tylko to co w zapasach magazynowych.
1990 M3 E30 SPORT EVOLUTION WITH A GR. MOTOR EX

1991 FERRARI 512TR BY KOENIG SPECIAL

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: Marcin_Os » sob sty 03, 2009 23:21

A wartość samochodu sobie rośnie... :)

POWODZENIA!!!
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: Koki » ndz sty 04, 2009 21:41

ravaglia pisze: jeszcze tylko dolot... za jakiś czas :wink:
to ma pozostać oryginalne sport evo tylko takie przyprawione detalami A i N grupowymi
Zerknij tutaj Ebay :wink:

ravaglia
Posty: 85
Rejestracja: śr mar 14, 2007 20:37
Lokalizacja: RADOM

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: ravaglia » pn sty 05, 2009 11:22

takie trąbki to u mnie dmuchają w tej chwili :smile:
25s14 ma te wiekszej średnicy seryjnie

mam na myśli carbon dolot + alpha sterownik
Załączniki
d1.jpg
d2.jpg
d3.jpg
1990 M3 E30 SPORT EVOLUTION WITH A GR. MOTOR EX

1991 FERRARI 512TR BY KOENIG SPECIAL

ravaglia
Posty: 85
Rejestracja: śr mar 14, 2007 20:37
Lokalizacja: RADOM

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: ravaglia » wt sty 06, 2009 16:19

Marcin_Os pisze:A wartość samochodu sobie rośnie... :)

POWODZENIA!!!
taką ciekawostkę wyczytałem w książeczce...

w 1990 roku w ofercie bmw była możliwość kupienia A grupowego kitu do cywilnego M3E30
zupełnie oficjalnie bo takie to były fajne czasy
ale...
M3E30 w wersji standard 23s14 215 KM kosztowało ~ 68 000 DM
M3E30 w wersji sport evo 25s14 238 KM kosztowało ~ 89 000 DM
natomiast..
kit A grupowy do nich kosztował ~ 250 000 DM :shock: :grin:

popyt więc był "lekko" ograniczony choć kilkadziesiąt zestawów sprzedano firmom przygotującym to popularne wtedy autko wyścigowe do sportu
prawdopodobnie taka jest historia moich gratów,które zostały komuś na półce

można też było kupić M3E30 od podstaw przygotowane przez m motorsport do grupy A
kosztowało ~ 350 000 DM i było gotowe do startu w DTM oczywiście już stricte wyczynowe i niedopuszczone do ruchu cywilnego
z tego powodu nikt już nie mógł narzekać na wysoka cenę sport evo :wink:

pozdrawiam
1990 M3 E30 SPORT EVOLUTION WITH A GR. MOTOR EX

1991 FERRARI 512TR BY KOENIG SPECIAL

MarioIS
Posty: 6
Rejestracja: pt sty 09, 2009 00:19
Lokalizacja: Kraków

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: MarioIS » pt sty 09, 2009 00:43

Widze ze kolega ravaglia jest w temacie s14 może więc coś doradzi.

Mam zamiar dokonać inspekcj silnika najmniejszego z S14B20.

Niestety hamownia wykazała braki mocy i niutonów, okazało się że nie ma ciśnienia na cylindrach i chodzi jak traktor oczywiście na wolnych obrotach.
Niestety nie znam nikogo kto robił coś koło S14 a może zna ktoś kogoś kto jest w temacie. Nie chciał bym zniszczyć silnika w wyniku nieudanego remontu.

Pozdrawiam
MarioIS

ravaglia
Posty: 85
Rejestracja: śr mar 14, 2007 20:37
Lokalizacja: RADOM

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: ravaglia » pt sty 09, 2009 12:59

co ja ci mogę doradzić...,koń jaki jest każdy widzi
potrzebny jest kapitalny remont,trzeba to rozebrać i ocenić
ściągnąć nowe części(szlify czy regeneracje nie wchodzą w s14 w grę)
każdy dobry,doświadczony mechanik ogarnie temat kapitalki tego silnika

trzeba przygotować się tylko na duże koszty
1990 M3 E30 SPORT EVOLUTION WITH A GR. MOTOR EX

1991 FERRARI 512TR BY KOENIG SPECIAL

MarioIS
Posty: 6
Rejestracja: pt sty 09, 2009 00:19
Lokalizacja: Kraków

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: MarioIS » pt sty 09, 2009 14:25

Czyli rozumiem że raczej nie znasz nikogo kto ma doświadczenie w S14.
Trzeba się udać do "normalnego" mechanika.
Zasatnawiam się tylko nad jedną sprawą, czy wyważać i jakie są tego koszty, czyli czy warto.
Czy twoja maszyna też na wolnych obrotach też chałasuje jak "traktor". Z tego co słyszalem to większość S14 tak chodzi jak się rozgrzeje to jest lepiej ale lepiej tego nie słuchać. Moja ma przebieg 150 000 według licznika.

Pozdrawiam
MarioIS

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: Koki » pt sty 09, 2009 15:02

MarioIS zerknij Tutaj

Tak jak wspomniał Ravaglia koszty mogą być wysokie jeżeli chcesz to zrobić porządnie, ale jeżeli cenisz sobie to auto to warto :!:
Nie wiem jak z resztą Twojego auta, ale 320IS w dobrym stanie to mega rzadkość i ich wartość już raczej nie spadnie...

zietas
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 30, 2007 17:44
Auto: E46 m3
Lokalizacja: inowroclaw
Kontakt:

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: zietas » pt sty 09, 2009 19:27

koledzy z zaprzyjaznionego warsztatu zajmuja sie tymi silnikami na codzien gdyz maja 3 takie e30(italia)ktorymi jezdza w rallycrosie ,wiem ze rozbierali te silniki w drobny mak i skladali na nowo w dodatku na oryginalnych czesciach wiec mysle ze maja jakies pojecie przesylam wiec namiary warsztatu http://www.mk-speed.com/

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: Marcin_Os » pt sty 09, 2009 19:52

No i jest jeszcze wspominany warsztat z Koszalina.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Tygrysio
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 22, 2007 11:33
Lokalizacja: Podlaskie

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: Tygrysio » pt sty 09, 2009 20:30

Auto pt. E30 jest fajne i mnie osobiscie kreci ......ale ten egzemplarz w takim wydaniu mnie troche zniesmaczyl ;)
Badzmy szczerzy :
-kolor jak kolor (to nie jest salon ze mozna sobie wybrac) ale te pasy?TRAGEDIA!!!typowy woz z odpustu,jak cukierek.........
(badzmy szczerzy ? jest ktos komu to sie podoba?no reka w gore ?chcialbym takiego poznac poza wlascicelem!)
-halogeny (mi osobiscie to nie lezy , wyglada raczej szpetnie!chyba ze kolega jezdzi w KJS'ach)
-felgi?hmmmmm podobne do a'la chromow to raczej nie uchodzi w e30 !!!zgodze sie z przedmowcami BBS skrecany z rantem!
-owiewka szyberdachu (tfuuuu tez do mnie nie trafiaja takie gadzety)
Teraz to co mi sie podoba:
-najbardziej to kubelek RECARO dla maluszka (tez taki sprawie dla swojego na razie ma 2 miesiace to mam jeszcze troche czasu!)
- komora i silnik wygladaja naprawde uroczo!!!
Na temat stanu wole sie nie wypowiadac, bo moze naprawde jest to konkret sztuka ........ale te pasy.........GRRRRRRR!
Tylko TYLNY NAPED ......... to jest wlasnie to co Tygrysy kochaja najbardziej!!!

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: Idzik » pt sty 09, 2009 20:51

Hehe, Tygrysio - tu się z Tobą zgodze. Pierwsze co bym zrobił mają takie auto to przemalował, ale właściciel pisał już o tym nie raz :)
ravaglia pisze:setny raz muszę poinormować,że....
te barwy to nie moja wizja tylko pierwszego właściciela który 17 lat temu fabrycznie nowe auto w kolorze czarnym pomalował w ten sposób.Nie potrafię powiedzięc co nim kierowało ale chyba pieniadze bo te miał olbrzymie.
Ja tego nie zmieniałem bo lakier został połozony bardzo profesjonalnie,w technice jak w dobrych motocyklach.Pozatym to znak rozpoznawczy tego wozu od wielu lat także u radomskiej policji
Może kiedyś wrócę do orginalnego
Mój ideał M3 e30 :mrgreen: :

Obrazek

ravaglia
Posty: 85
Rejestracja: śr mar 14, 2007 20:37
Lokalizacja: RADOM

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: ravaglia » pt sty 09, 2009 20:55

MarioIS pisze:Czyli rozumiem że raczej nie znasz nikogo kto ma doświadczenie w S14.
Trzeba się udać do "normalnego" mechanika.
Zasatnawiam się tylko nad jedną sprawą, czy wyważać i jakie są tego koszty, czyli czy warto.
Czy twoja maszyna też na wolnych obrotach też chałasuje jak "traktor". Z tego co słyszalem to większość S14 tak chodzi jak się rozgrzeje to jest lepiej ale lepiej tego nie słuchać. Moja ma przebieg 150 000 według licznika.

Pozdrawiam
znam takiego :grin: ,od 12 lat z nim współpracuje no ale jest w Radomiu
S14 nie hałasują jak traktor na wolnych obrotach,pięknie cykają i mają lekkie wibracje
tego typu odgłos pojawia się przy niesprawnym napinaczu łańcucha,jest to częsty problem w tym silniku
Napinacz wymienia się prewencyjnie na ten z modelu M3E36 3.2

dyskusji nad wyglądem nie będę kontynuował bo to już sprawa nieaktualna,auto obecnie wygląda inaczej
kolor żółty został bo jest piękny
pasy zostały położone w kolorach ori m power,bo też muszą zostać,sport evo jeżdziło z takimi w DTM-ie
felgi są wyczynowe skręcane mattiga 17
owiewka szyberdachu zdjęta :lol:
folie z szyb usunięte
logo bmw
we wnętrzu
skóra foteli przeszła kosmetykę i są jak nowe
kierownica wyczynowa raida czarny zamsz z 1989 r. ,taka na jakiej jeżdził Ravaglia
nowa końcówka drążka biegów dedykowana do sport evo też czarny zamsz made by motorsport
zostały tylko wskażniki Gabela z N grupy: ciś i temp oleju,vaccum throttle i volt
na zewnątrz
silnik kuty na dotarciu
masa detali typu spinki, złączki,śrubki wszystko ściągnąłem ori
dzisiaj mnie żona podliczyła-wyszło ponad 35000 zlp :shock:
na razie wystarczy
1990 M3 E30 SPORT EVOLUTION WITH A GR. MOTOR EX

1991 FERRARI 512TR BY KOENIG SPECIAL

MarioIS
Posty: 6
Rejestracja: pt sty 09, 2009 00:19
Lokalizacja: Kraków

Re: M3 E30 SPORT EVO

Post autor: MarioIS » pt sty 09, 2009 21:43

ravaglia pisze:znam takiego ,od 12 lat z nim współpracuje no ale jest w Radomiu
Jeśli możesz to proszę o kontakt na PW.
ravaglia pisze:Napinacz wymienia się prewencyjnie na ten z modelu M3E36 3.2
Już to doczytałem i bedę wymieniał jeszcze przed naprawami.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi i namiary, a już myślałem że nikt tematu w kraju nie zna. Niestety ci co coś potrafią bardzo rzadko udzielają się na forach.

Patrzę jeszcze na carbon dolot + alpha sterownik i jedna sprawa mnie zastanawia czy jest tam jakiś filtr, bo jak nie to fajny wynalazek ale silnik długo nie przeżyje.

Pozdrawiam
MarioIS

Zablokowany