M3 Myszkier

E30 M3, E28 M5, E24 M6
Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

M3 Myszkier

Post autor: Marcin_Os » sob sty 12, 2008 17:33

Nie wiem czy jeszcze je ma czy nie. Ale ciekawe.
http://www.bmwstory.pl/artykul.php?art=16

W pełni sezonu motorowego odbywały się wyścigi górskie w Sopocie. Na wydzielonym i zamkniętym odcinku jezdni o długości czterech km zrobiono na znajdującym się tam rondzie szykane aby dodać atrakcji zawodom i zwiększyć stopień trudności.

W sobotę 10 i niedzielę 11 lipca odbywały się po dwa wyścigi poprzedzone jazdami treningowymi. Ci, którzy jeżdżą na tego typu zawody wiedzą, że treningi bywają znacznie ciekawsze od samych etapów punktowanych. Głównym powodem, dla którego wybrałem się na tą imprezę jest rodzina a zwłaszcza legendarny jej senior Tadeusz Myszkier. W Kolbudach k/Gdańska byłem już o siódmej rano, E-30 M- Power stało na lawecie za wozem serwisowym gotowe do transportu.

Po przywitaniu się pojechaliśmy do Sopotu. Byliśmy dość wcześnie, ale większość zawodników przygotowywała swoje auta do startu. Stawka była doborowa. Jednak widziałem że nie wszystkie auta były w stu procentach przygotowane na wyścigi górskie. Mieliśmy tam rajdówki i auta z wyścigów płaskich. Pojazdy podzielone były na grupy : N . A . H, oraz według pojemności. Jechały też klasy pojazdów kolekcjonerskich. W tej grupie Tomasz Myszkier przygotował przepięknie odrestaurowanego Poloneza 2000 cm. Auto zajęło w sobotę pierwsze a w niedzielę drugie miejsce. A jednak najbardziej interesowałem się Tadeuszem Myszkierem i jego E-30

ZAWODNIK: Tadeusz Myszkier urodził się 26. 12 1953 .
Jest założycielem TEAMU-MYSZKIER-AUTO-SPORT. Zdolny konstruktor i właściciel warsztatu samochodowego specjalizującego się w przygotowywaniu aut do sportu. Warsztat naprawia też automatyczne skrzynie biegów, regeneruje i przerabia turbiny.

Sukcesy w sporcie motorowym zaczął jako mechanik Formuły Ester, kolega Piotra Góreckiego. Samodzielne starty zaczął od roku 1989. Pierwsze i nieprzerwane sukcesy to: w 1991 roku Mistrzostwo Polski na Fiacie 131
1992 Mistrz Polski - Audi Coupe
1993 Mistrz Polski - BMW -E-30
1994 Mistrz Polski - BMW- E-30
1995 Mistrz Polski - BMW - E-30
1996 Mistrz Polski - Ford Coswortch
1997 Mistrz Polski - Ford Coswortch
1999 Mistrz polski - Ford Coswortch
2000 Mistrz Polski - BMW E - 36 DTM
2001 Mistrz Polski - BMW E- 36 DTM
2002 Mistrz Polski - BMW E - 36 DTM
2003 Mistrz Polski - BMW E-36 DTM
Rok 2004 Tadeusz Myszkier zaczyna startami w wyścigach 3- godzinnych samochodem Audi Quattro i Alfą 156

SAMOCHÓD : BMW - 30 M-Power grupy H mocno przerobiony.

Dzięki zgodzie rodziny Myszkier mogę wszystko fotografować oni zaś podzielili się ze mną tajemnicami konstrukcyjnymi.
Silnik: pojemność 2000 cm pochodzący z wersji włoskiej i jego moc to pomiędzy 270 a 280 PS obroty 8 500.
Pracą silnika steruje komputer "A"- grupowy.
Kolektor ssący zupełnie inaczej ma skonstruowane przepustnice typu szczelinowego.

Nie na jednej ośce cztery klapki, ale tuż przy samej głowicy jeszcze w kolektorze jest coś w rodzaju suwaka . Jest to płaska blacha z czterema otworami o średnicy gardzieli, blacha przesuwa się w miarę dodawania gazu wzdłuż silnika. Dalej za nią są już tylko tłoki. Zmienia to zupełnie moment obrotowy tego auta. W kolektorze jest umieszczonych osiem wtryskiwaczy. Pierwsza czwórka pracuje do 4000 tyś obrotów, a potem włącza się druga sekcja. Filtr powietrza pełnego przepływu jest zasilany poprzez otwór jednego z reflektorów następnie powietrz wpada do karbonowej obudowy i tam jest dzielone na poszczególne gardła kolektora ssącego. Sprzęgło zupełnie nie przypomina serii, dwu tarczowe firmy Sachs. Skrzynia biegów oczywiście kłowa bez synchronizacji, włoskiej firmy Colotti o dobranych przełożeniach do danego wyścigu. Hamulce w całości zostały zaadoptowane z E- 36 M Power, przewody hamulcowe w oplocie stalowym . Jest to starsza wersja nie z tarczą pływającą, która nie sprawdziła się w ekstremalnym sporcie. Koła zostały przerobione na centralną śrubę mocującą jak w formule, skraca to czas wymiany. Karoseria została maksymalnie odchudzona .Z drzwi zostało tylko poszycie zewnętrzne. Wszystkie szyby zastąpiły plastiki oprócz szyby przedniej. Przednia szyba jest szklana, jednak pochodzi ze zwykłej E-30 i jest na uszczelce gumowej bez kedry, a nie wklejona. Szybę można wymienić w ciągu paru minut. Jest dodatkowo zamocowana paroma przynitowanymi do karoserii blaszkami. Cała karoseria jest dodatkowo pospawana i stanowi z klatką jedną całość. Elementy klatki są w części przedniej połączone z kielichem by usztywnić konstrukcje. Kielich do nadkola z boku łączy się tak jak w cabrio, jedno siedzenie sportowe i pasy wielopunktowy. System gaśniczy dopełnia całości bezpieczeństwa. Tylny dyferencjał jest blokowany w 75 procentach. Olej w dyferencjale jest chłodzony i tego pilnuje elektryczna pompa z czujnikiem temperatury. Po prawej stronie kierowcy znajdują się przełączniki . Przeniesione wszystkie z kierownicy i dodatkowo zamontowano włącznik pompy paliwa, wentylator, zapłon, światła awaryjne. Zaraz obok znajduje się wyłącznik prądu. Około dwustu obrotów przed ich maksymalną ilością 8.500 zapala się czerwone światełko informujące kierowcę, że musi zmienić bieg. Auto wielokrotnego mistrza polski opuściło fabrykę w roku 1988 i ma już za sobą wiele wygranych imprez sportowych .
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

pablos34
Posty: 1
Rejestracja: sob lis 20, 2010 16:29
Lokalizacja: sławno

Re: M3 Myszkier

Post autor: pablos34 » pt gru 03, 2010 19:22

Witam, jak ktos szuka takiego zestawu jak ma p Myszkier na e36 dtm to mam takie samo i wiele innych elementow lekkich jak np e36 gtr, e30 m3 look, duzo lekkich elementow nadwozia do e30, e36, e46

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: M3 Myszkier

Post autor: Wojtek » pn lip 16, 2012 16:22

troszke odkopie a mozna gdzies poczytac i zobaczyc jakis spec jego e36 ?
S50B30 :)

Zablokowany